قیمت گوشت | قیمت گوشت در بازار

قیمت گوشت در بازار امروز افزایش یافت | قیمت گوشت در بازار 23 بهمن ماه

گزارش‌های میدانی، از نوسان قیمت دام زنده و رسیدن آن به کیلویی ۱۶۰ هزار تومان حکایت دارد.

قیمت گوشت در بازار امروز افزایش یافت | قیمت گوشت در بازار 23 بهمن ماه
کدخبر : 9802
پایگاه خبری تحلیلی گشتنی نیوز :

نوسانات زیادی برای قیمت گوشت وجود دارد. در اوایل سال بود که با افزایش قیمت گوشت، دولت اقدام به راه اندازی مراکز عرضه گوشت دولتی کرد. در این مراکز، قیمت گوشت با نرخ مصوب به فروش می رسد. قیمت گوشت روزانه از طریق سایت گشتنی نیوز اعلام می شود که در ادامه خبر می توانید از انواع آن مطلع شوید.

به نقل از خبرآنلاین، گزارش‌ها از وضعیت قیمت‌ها در بازار گوشت نشان می‌دهد که هر کیلو شقه گوسفندی در بازار به قیمت ۳۳۵ رسیده است و ران گوسفندی نیز هر کیلو ۳۹۵ هزار تومان و گوشت آب‌گوشتی ۳۱۰ هزار تومان به فروش می‌رود و گوشت چرخ‌کرده گوساله ۲۹۵ هزار تومان قیمت دارد.

در این شرایط، علی اصغر ملکی، رییس اتحادیه صنف تهیه و توزیع گوشت گوسفندی گفته است: کاهش قیمت گوشت قرمز اتفاق نیفتاده و فقط قیمت‌ها تثبیت شده است.

به اعتقاد او، شرایط حاکم بر بازار گوشت قرمز به‌گونه‌ای است که تلاش مسئولان بیش از هر چیز متمرکز بر جلوگیری از افزایش قیمت در ماه پایانی سال جاری و ماه ابتدایی سال آینده، مصادف با ایام نوروز و ماه رمضان است.

بر اساس اعلام وزیر جهاد کشاورزی با افزایش حجم واردات گوشت قرمز، بازار به سمت تعادل حرکت خواهد کرد.

خبرگزاری میزان _ جواد ساداتی‌نژاد در رابطه با وضعیت بازار گوشت گفت: در بازار گوشت، با واردات برنامه‌ریزی شده، به سمت تعادل حرکت می‌کنیم و در روزهای آینده هرچه حجم واردات بیشتر ‌شود، بازاررسانی بهتری صورت می‌گیرد.

وزیر جهاد کشاورزی با بیان این که توزیع گوشت گوساله و گوشت گوسفندی منجمد با نرخ ۱۵۵ هزار تومان در کشور در حال انجام است و در استان‌های کشور هیچ محدودیتی وجود ندارد، تصریح کرد: این گوشت گوسفندی منجمد، گوشت وارداتی نیست بلکه گوشت ایرانی عشایری است که حدود ۲ ماه و نیم پیش شرکت پشتبیانی امور دام از عشایر کشور به صورت تضمینی خریداری کرده است. همچنین گوشت گوساله نیز تولید داخل است که حدود ۲ سه ماه پیش توسط شرکت پشتیبانی امور دام کشتار و منجمد شده است که دارای کیفیتی بسیار عالی و با قیمت مناسب است که به صورت تنظیم بازار توزیع می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهادکشاورزی، وی همچنین ظرفیت تولید پیاز در کشور را ۳ میلیون تن عنوان و اضافه کرد: کشور ظرفیت بالایی در تولید پیاز دارد و دغدغه‌ای در این خصوص وجود ندارد، افزایش نرخ پیاز به دلیل شرایط اقلیمی، بارندگی‌های مستمر و سرد شدن هوا در سه قطب تولیدی خارج از فصل یعنی استان‌های هرمزگان، جنوب کرمان (جیرفت) و سیستان و بلوچستان بود که برداشت از سوی کشاورزان به کندی انجام شد، لذا با بازاررسانی صورت گرفته و گرم شدن اقلیم، بازاررسانی از سوی کشاورزان افزایش یافته و قیمت نیز به تعادل رسیده است. همچنین برای تکمیل بازاررسانی محصول پیاز، واردات انجام گرفت تا بازار در شرایط کنونی به تعادل برسد.

آیا این خبر مفید بود؟
اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    ارسال نظر:

    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان