قیمت گوشت | قیمت گوشت افزایش

قیمت گوشت نجومی شد | قیمت گوشت گوسفندی کیلویی چند

قیمت گوشت قرمز امروز ۲۴مرداد ۱۴۰۱ در جدول زیر آمده است.

قیمت گوشت نجومی شد | قیمت گوشت گوسفندی کیلویی چند
کدخبر : 3928
پایگاه خبری تحلیلی گشتنی نیوز :

قیمت گوشت هم مانند سایر اقلام خوراکی با افزایش همراه بوده است. نوسانات زیادی برای قیمت گوشت وجود دارد. در اوایل سال بود که با افزایش قیمت گوشت، دولت اقدام به راه اندازی مراکز عرضه گوشت دولتی کرد. در این مراکز، قیمت گوشت با نرخ مصوب به فروش می رسد. قیمت گوشت روزانه از طریق سایت گشتنی نیوز اعلام می شود که در ادامه خبر می توانید از انواع آن مطلع شوید.

عرضه‌کنندگان گوشت از پرداخت ۹درصد مالیات بر ارزش افزوده معاف شده و این هزینه که به‌طور معمول از جیب خریداران و مصرف‌کنندگان خرد پرداخت می‌شد، حالا از قیمت گوشت و فرآورده‌های گوشتی کم می‌شود.

نوع گوشت گوسفندی قیمت هر کیلوگرم
آبگوشتی ۱۱۸,۲۰۰ تومان
خورشتی گوسفندی ۲۸۳,۵۰۰ تومان
ران گوسفندی ۱۸۹,۰۰۰ تومان
گردن گوسفندی ۱۵۲,۶۰۰ تومان
شقه گوسفندی ۱۵۳,۰۰۰ تومان
راسته مغز گوسفندی ۲۹۵,۰۰۰ تومان
سردست گوسفندی ۱۴۶,۰۰۰ تومان
راسته با استخوان گوسفندی ۱۸۳,۶۰۰ تومان
سرسینه گوسفندی ۶۵,۰۰۰ تومان
قلم گوسفندی ۶۵,۰۰۰ تومان
قلوه‌گاه گوسفندی ۱۴۴,۰۰۰ تومان
ماهیچه گوسفندی ۲۰۵,۲۰۰ تومان
کف دست گوسفندی ۱۸۵,۰۰۰ تومان

نحوه صادرات دام و عرضه به بازار داخلی چگونه است؟

 

وزیر جهاد کشاورزی در راستای اجرای طرح توزیع عادلانه یارانه‌ها و حمایت از تولیدکنندگان دام نحوه صادرات دام و عرضه به بازار داخلی را ابلاغ کرد.

به نقل از بازار، سیدجواد ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی و رئیس شورای قیمت گذاری و اتخاذ سیاست‌های حمایتی محصولات اساسی کشاورزی به استناد مفاد قانون تضمین خرید محصولات اساسی کشاورزی و نیز در راستای اجرای طرح مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها و حمایت از تولیدکنندگان دام در مقابله با خشکسالی، در نامه‌ای مصوبات نشست خرداد ماه امسال را به اطلاع دست اندرکان، ذینفعان، تولیدکنندگان و صادرکنندگان دام رساند:

– صادرات دام زنده پرواری غیرمولد بدون عوارض دولتی مجاز است.

– فرآیند اجرای صادرات به عهده معاونت توسعه بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی است.

– وزارت جهاد کشاورزی در راستای کاهش حاشیه بازار مکلف به تحویل غرفه موجود در مراکز عرضه مستقیم به اتحادیه‌ها و تشکل‌ها است تا آن‌ها امکان عرضه مستقیم گوشت قرمز را داشته باشند.

– صادرکنندگان موظفند به منظور مدیریت بازار داخلی گوشت، در صورت درخواست شرکت پشتیبانی امور دام کشور به میزان ۵۰ درصد مقدار صادرات هر مرحله، بر اساس معادل قیمت صادراتی به منظور تامین ذخایر راهبردی و یا پشتیبان بازار به شرکت یاد شده تحویل داده، و به فروش رسانند.

– تولیدکنندگان دام مکلفند با محوریت معاونت امور تولیدات دامی هر سه ماه یکبار و نیز یک ماه پیش از عرضه به بازار، میزان دام مازاد را در مدت زمان معین از طریق سامانه‌ای که بدین منظور طراحی می‌شود، اعلام کنند و نتایج این پایش را به دبیرخانه شورای قیمت گذاری و اتخاذ سیاست‌های حمایتی محصولات اساسی کشاورزی ارسال کنند.

– منابع مالی مورد نیاز این مصوبه از محل منابع ذخایر راهبردی و تسهیلات بانکی در اختیار شرکت پشتیبانی امور دام کشور، تامین می‌شود.

– سازمان برنامه و بودجه کشور مکلف است نسبت به ضمانت بازپرداخت اعتبارات مورد نیاز، تامین ضرر و زیان احتمالی خرید، و پرداخت هزینه‌های تبعی اجرای این مصوبه پس از اجرای حسابرسی قانونی اقدام کند.

صادرات دام زنده آزاد شد

شورای قیمت گذاری محصولات استراتژیک، صادرات دام زنده غیرمولد را مجاز اعلام کرد.

به نقل از بازار، به استناد مفاد قانون اصلاح قانون تضمین خرید محصولات اساسی کشاورزی مصوب پنجم آبان ماه یک هزار و سیصد و نود و نه به شماره ۱۸۰.۶۷۸۲۶ مورخ ۱۳۹۹.۹.۱۲ مجلس شورای اسلامی، شورای قیمت گذاری و اتخاذ سیاست‌های حمایتی محصولات اساسی کشاورزی، در راستای اجرای طرح مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها و حمایت از تولید کنندگان دام در مقابله با شرایط خشکسالی در سال ۱۴۰۱ در جلسه مورخ ۱۴۰۱.۳.۲۴ تصویب کرد.

۱) صارات دام زنده پرواری غیر مولد (قابل عرضه در بازار) بدون عوارض مترتب از سوی دولت، مجاز می‌باشد.

تبصره (۱): سقف تعداد دام زنده پرواری برای صادرات و تعداد قابل عرضه در هر مرحله توسط معاونت امور تولیدات دامی و وزارت جهاد کشاورزی تعیین خواهد شد.

تبصره (۲): صادرات گوشت قرمز در محدوده معادل وزنی تعداد دام زنده صادراتی مصوب بلامانع است.

۲) فرآیند اجرای صادرات به عهده معاونت توسعه بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی خواهد بود.

تبصره: تشکل‌ها و اتحادیه‌ها در امر صادرات دام زنده پرواری و یا گوشت قرمز در اولویت خواهند بود.

۳) وزارت جهاد کشاورزی مکلف است در راستای کاهش حاشیه بازار، نسبت به پیگیری لازم جهت تحویل غرفه در میادین میوه و تره بازار تهران و سایر مراکز عرضه مستقیم در استان‌ها اقدام نماید. به نحوی که اتحادیه‌ها و تشکل‌ها امکان عرضه مستقیم گوشت قرمز را داشته باشند.

تبصره (۱): شرکت سهامی پشتیبانی امور دام کشور موظف است مراکز عرضه مستقیم گوشت قرمز خود را در چارچوب ضوابط جاری در اختیار اتحادیه‌ها قرار دهد.

تبصره (۲): شرکت سهامی پشتیبانی امور دام کشور موظف است در راستای حمایت از تولید، مراکز عرضه مستقیم گوشت قرمز متعلق به آن شرکت را به مدت دو ماه بدون دریافت اجاره بها، در اختیار اتحادیه‌ها قرار دهد.

۴) صادرکنندگان موظفند به منظور مدیریت بازار داخلی گوشت قرمز، در صورت درخواست شرکت پشتیبانی امور دام کشور به میزان (۵۰) درصد مقدار صادرات هر مرحله را بر اساس معادل قیمت صادراتی جهت تأمین ذخایر راهبردی و یا پشتیبان بازار، به شرکت یاد شده تحویل و به فروش رسانند.

تبصره: صادرکنندگان موظفند پس از درخواست شرکت پشتیبانی امور دام کشور، بسته به درجه فوریت از ۳ تا ۷ روز نسبت به تحویل میزان دام مورد درخواست شرکت مذکور اقدام نمایند.

۵) تولیدکنندگان دام سبک و سنگین (اتحادیه‌ها و تشکل‌های مربوطه) مکلفند با محوریت معاونت امور تولیدات دامی هر سه ماه یک بار و یک ماه قبل از عرضه به بازار، میزان دام مازاد را مشخص و در طی زمان از طریق سامانه‌ای که بدین منظور طراحی می‌شود اعلام و نتایج این پایش را به دبیرخانه شورای قیمت گذاری و اتخاذ سیاست‌های حمایتی محصولات اساسی کشاورزی ارسال نمایند.

۶) منابع مالی مورد نیاز این مصوبه از محل منابع ذخایر راهبردی و تسهیلات بانکی در اختیار شرکت پشتیبانی امور دام کشور تامین می‌گردد.

۷) سازمان برنامه و بودجه کشور مکلف است نسبت به ضمانت بازپرداخت اعتبارات مورد نیاز، تأمین ضرر و زیان احتمالی خرید و پرداخت هزینه‌های تبعی اجرای این مصوبه پس از انجام حسابرسی قانونی اقدام نماید.

 بازار خرید گوشت همچنان بی‌رمق است و در رکود به سر می‌برد. اما با توجه به نزدیکی محرم و پیش‌بینی افزایش تقاضا در بازار، بیم این می‌رود که قیمت گوشت در ماه محرم افزایش پیدا کند.

نیما حبیب‌فر، عضو هیات مدیره اتحادیه فروشندگان گوشت گاوی، نیز در گفتگو با ایلنا اعلام کرد که همچنان تقاضا برای خرید گوشت در بازار پایین است.

او به غیر از کاهش قدرت خرید مردم، گرمای هوای را عامل تأثیرگذاری در کاهش خرید گوشت در چند هفته اخیر عنوان کرد.

بر اساس صحبت‌های حبیب‌فر، فرارسیدن ماه محرم و افزایش تقاضا در بازار به احتمال بسیار زیاد قیمت گوشت را بین ۱۰ تا ۱۵ درصد افزایش دهد.

کشتار دام و قیمت گوشت افزایش می‌یابد؟

به‌رغم احتمال افزایش قیمت گوشت در ماه محرم، رئیس شورای تأمین‌کنندگان دام کشور در گفتگو با تجارت‌نیوز عنوان کرد که فرا‌رسیدن ماه محرم تأثیری در افزایش تقاضای دام نخواهد داشت.

منصور پوریان بیان کرد: حتی اگر فرض بگیریم تقاضا افزایش پیدا کند؛ در حال حاضر مازاد دام به حدی زیاد است که افزایش چند برابری تقاضا نیز تاثیری بر رونق بازار دام نمی‌گذارد.

او تاکید کرد که مشکل مازاد دام همچنان به دلیل ممانعت از صادرات وجود دارد.

وی حتی معتقد است که در ایام محرم تقاضا برای گوشت زیاد نیست که این بخش قیمت گوشت را تحت تأثیر قرار دهد. بلکه مرغ در این ایام مصرف بیشتری دارد.

پوریان با بیان اینکه کشتار دام چندان زیاد نیست، تصریح کرد: در حال حاضر در بخش دام، مازاد گوساله و گوسفند بسیار زیاد است.

آیا این خبر مفید بود؟
اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    ارسال نظر:

    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان