قیمت گوشت | قیمت گوشت در بازار

قیمت گوشت در بازار آرام گرفت | قیمت گوشت در بازار امروز 21 دیماه

قیمت انواع گوشت قرمز امروز نسبت به روز گذشته با تغییرات کمی همراه شد.قیمت انواع گوشت قرمز در بیست و یکم دی ۱۴۰۱ به شرح زیر است:

قیمت گوشت در بازار آرام گرفت | قیمت گوشت در بازار امروز 21 دیماه
کدخبر : 8749
پایگاه خبری تحلیلی گشتنی نیوز :

در این مراکز، قیمت گوشت با نرخ مصوب به فروش می رسد. نوسانات زیادی برای قیمت گوشت وجود دارد. در اوایل سال بود که با افزایش قیمت گوشت، دولت اقدام به راه اندازی مراکز عرضه گوشت دولتی کرد.قیمت گوشت روزانه از طریق سایت گشتنی نیوز اعلام می شود که در ادامه خبر می توانید از انواع آن مطلع شوید.

نام محصول قیمت واحد کیلوگرم (تومان)

راسته با استخوان گوسفندی ۱۸۶,۰۰۰

ران کامل ممتاز گوسفندی ۲۰۲,۰۰۰

کف دست گوسفندی با ماهیچه ۱۸۸,۰۰۰

ران پاک کرده گوساله ۲۱۵,۰۰۰

سر دست پاک کرده گوساله ۱۹۰,۰۰۰

گردن گوسفندی ۱۴۵,۰۰۰

قلوگاه گوساله ۱۵۵,۰۰۰

گردن گوساله ۱۴۶,۰۰۰

قلم گوساله ۵۹,۰۰۰

سردست گوسفندی ۱۸۰,۰۰۰

ماهیچه گوساله ۱۹۹.۰۰۰

دمبالیچه گوسفندی ۱۲۵.۰۰۰

نیم شقه سردست گوسفند ۱۹۵.۰۰۰

شقه لاشه گوسفندی ۱۹۸,۰۰۰

نیم شقه ران گوسفندی ۲۲۰,۰۰۰

سرپرست معاونت برنامه ریزی اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی، قیمت های فعلی بازار گوشت قرمز را کاذب دانست و گفت که با ورود وزارت جهاد کشاورزی در توزیع گوشت منجمد در تهران، بازار این محصول به‌زودی تنظیم می شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، «شاهپور علائی مقدم» روز چهارشنبه در حاشیه نشست تخصصی بررسی عملکرد آفتکش ها بر روی محصولات کشاورزی در جمع خبرنگاران درباره توزیع گوشت منجمد از سوی وزارت جهاد کشاورزی در سامانه ستکاوا افزود: اکنون توزیع گوشت منجمد از دو منبع تولید داخلی و گوشت منجمد برزیلی است که به دلیل کیفیت و بسته بندی مقداری با یکدیگر تفاوت قیمت دارند.

سرپرست معاونت برنامه ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی تصریح کرد: این محصول به منظور تامین نیاز استان تهران و تنظیم بازار گوشت کشور توسط شرکت پشتیبانی امور دام کشور در سامانه ستکاوا توزیع می شود.

وی با بیان اینکه گوشت منجمد با نرخ دولتی یک هفته در حال توزیع است، اضافه کرد: متقاضیان می توانند گوشت مورد نیاز خود از طریق سامانه مذکور در استان تهران سفارش دهند.

وی با تاکید بر اینکه فاصله قیمتی دام زنده و عرضه گوشت در بازار نیازمند آسیب شناسی است، اظهار داشت: اکنون قیمت دام زنده سبک به طور میانگین در کشور بین ۹۹ تا ۱۰۰ هزار تومان و قیمت دام زنده سنگین بین ۱۱۰ تا ۱۲۰ هزار تومان است.

علائی مقدم گفت: بنابراین قیمت لاشه گوسفندی درجه یک حدود ۲۰۰ هزار تومان و لاشه گوساله درجه یک حدود ۱۱۰ هزار تومان می شود، بنابراین ورود وزارت جهاد کشاورزی با عرضه گوشت منجمد موجب شکستن قیمت گوشت قرمز در بازار می شود.

وی با اشاره به اینکه قیمت تهران برای کل کشور مرجع است، ادامه داد: این توزیع برای تنظیم بازاراستان تهران انجام می‌شود تا قیمت در میدان بهمن کاهش یابد.

سرپرست معاونت برنامه ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی افزود: قیمت گوشت تابع متغیرهای متفاوت از جمله هزینه تمام شده تولید، هزینه جابه‌جایی، شرایط اقلیمی، افزایش نرخ نهاده های دامی و نوسان نرخ ارز است، زیرا افزایش قیمت کالاهای مختلف از لحاظ روانی روی قیمت مواد غذایی نیز تاثیرگذار است.

ذخایر استراتژیک دولت تکمیل است

علائی مقدم اظهارداشت: اکنون ذخایر استراتژیک گوشت و کالاهای اساسی مانند برنج و روغن وزارت جهاد کشاورزی تکمیل و از شرایط مطلوبی برخوردار است، بنابراین نگرانی در این خصوص وجود ندارد.

سرپرست معاونت برنامه ریزی وزارت جهاد کشاورزی گفت: در دنیا یک‌هزار و ۱۰۰ آفتکش به ثبت رسیده که در کشور ما این رقم ۴۷۲ آفتکش است و به تدریج با توجه به نتایج آزمایشگاهی، آفتکش های پرخطر حذف شده اند.

وی افزود: در طول پنج سال گذشته آفتکش های کم خطرمان از ۷۵ درصد به ۹۲ درصد رسیده است. در هشت درصد باقی‌مانده هم این‌گونه نیست که ما موافق استفاده از آفتکش های پرخطر باشیم، بلکه برای برخی از عوامل خسارت زا از جمله مبارزه با موش، ملخ و آفات انباری مورد استفاده قرار می گیرد که البته در دنیا نیز استفاده می شود.

علائی مقدم اظهارداشت: از ۴۷۲ آفتکشی که در کشور به ثبت رسیده حدود ۲۷۰ آفتکش کم خطر هستند.

وی با بیان اینکه مشکل اصلی ما در سازمان حفظ نباتات در بحث صادرات بود، تصریح کرد: از سال ۹۲ تاکنون مقدار باقی مانده حد مجاز آفتکش ها MRL احصا نشده بود، البته این امر باید با همکاری وزارت بهداشت و درمان و وزارت جهاد کشاورزی انجام می شد.

وی با قدردانی از وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو در این زمینه، گفت: از فروردین ماه امسال در قرارگاه دیپلماسی ۱۸ هزار و ۵۰۰ مقدار باقیمانده حد مجاز آفتکش ها MRL در محصولات مختلف انجام شد این عدد پیش از زمان مذکور زیر ۱۰۰ بوده است.

برگشت کلم از عراق به دلیل عدم تطابق گواهی بهداشتی

سرپرست معاونت برنامه ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی افزود: زمانی محصولات کشاورزی ایران همانند فلفل دلمه ای، سیب زمینی و کیوی برگشت می خورد و صادرات متوقف می شد.

وی اظهار داشت: در ۱۰ ماه اخیر صادرات محصولات کشاورزی ما متوقف نشده است، یعنی تولیدات ما مطابق استانداردهای کشورهای هدف است.

این مقام مسوول اضافه کرد: به دلیل عدم تطابق گواهی بهداشتی با کشور مبدا، کلم صادرات به عراق برگشت خوردو

علائی مقدم با اشاره به اینکه حجم کلم برگشتی از عراق زیاد نبوده است، اظهار داشت: این محصول به‌صورت غیررسمی در حال خروج از کشور بود.

وی خاطرنشان‌کرد: برگشت محصولات کشاورزی از کشورها جزو لاینفک قرنطینه صادرات است، یعنی اگر ۱۰۰ محموله به عراق ، هند یا روسیه صادر می شود از این تعداد ممکن است دو محموله برگشت بخورد که نشان دهنده نظارت دقیق کشورها براین بخش است.

سرپرست معاونت برنامه ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی با تاکید بر اینکه در ۱۰ ماه گذشته توقفی در صادرات محصولات کشاورزی نداشتیم، گفت: پس از گذشت ۱۴ ماه صادرات کیوی به کشور هند از سرگرفته شد یا صادرات فلفل دلمه ای ما به روسیه مشکلی ندارد، زیرا فرایند را بستر محور کرده ایم.

علائی مقدم افزود: اکنون سلامت محصول را مدنظر قرار داده ایم، به طوری که شرایط تولید طبق شرایط کشور روسیه و اتحادیه اوراسیا است.

آیا این خبر مفید بود؟
اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    ارسال نظر:

    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان