قیمت دلار | قیمت دلار در بازار

نوسان شدید قیمت دلار مردم را شوکه کرد | قیمت دلار امروز چند؟

قیمت دلار با سیاست‌ نهاد تصمیم‌گیر و به واسطه سیگنال‌های سیاسی در بیشتر روزهای سه ماه گذشته در کانال ۴۹ هزار تومانی نوسان داشت. معامله‌گران این بازار، اثر سیگنال‌های ورودی به بازار ارز را خنثی و کم‌دوام می‌دانند.

نوسان شدید قیمت دلار مردم را شوکه کرد | قیمت دلار امروز چند؟
کدخبر : 14496
پایگاه خبری تحلیلی گشتنی نیوز :

امید است که با کاهش قیمت دلار، قیمت سکه نیز به وضع بهتری برسد و قیمت مناسب تری پیدا کند.قیمت دلار در روز های اخیر روند صعودی بدی را در پیش گرفته است. پیش بینی های عجیبی از قیمت دلار انجام گرفته و نشان از این دارد که قیمت دلار مرز 29 هزار تومان را طی کند. در راستای افزایش قیمت دلار، قیمت سکه و طلا نیز بالا می رود. قیمت دلار چند روزی است که روال صعودی خود را در پیش گرفته و روز به روز گران تر می شود. خبر ها حاکی از آن است که قیمت دلار  امروز افزایش یافت.

قیمت دلار با سیاست‌ نهاد تصمیم‌گیر و به واسطه سیگنال‌های سیاسی در بیشتر روزهای سه ماه گذشته در کانال ۴۹ هزار تومانی نوسان داشت. معامله‌گران این بازار، اثر سیگنال‌های ورودی به بازار ارز را خنثی و کم‌دوام می‌دانند.

قیمت دلار روز گذشته کاهش ۱۰۰ تومانی داشت و با رقم ۴۹ هزار و ۷۰۰ تومان معامله شد. فعالان بازار ارز اما نوسانات ۱۰۰ تا ۵۰۰ و حتی هزار تومانی قیمت اسکناس آمریکایی را چشمگیر و قابل توجه نمی‌دانند. حال این کاهش‌ها به واسطه سیگنال‌های سیاسی با موضوع توافق موقت ایران و آمریکا باشد یا نشست شورای حکام و یا آزادی زندانیان سیاسی.

تنها موضوعی که به اعتقاد بازیگران حرفه‌ای بازار ارز و کارشناسان اقتصادی می‌تواند به بازارهای مالی وضوح مشخصی دهد نقدینگی و موضوع تورم است. برخی کارشناسان اقتصادی پا را فراتر گذاشته و می‌گویند حتی موضوع رفع تحریم‌ها و برجام نیز اثر کوتاه‌مدتی بر بازارها خواهد گذاشت و در طولانی‌مدت تاثیر رفع تحریم‌ها بر نقدینگی و تورم می‌تواند با توجه به نحوه مدیریت سیاست‌گذار، بازارهای مالی را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

 

دیروز دومین روز از برگزاری سلسله نشست‌های شورای حکام بود و «رافائل گروسی» مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در کنفرانسی خبری حاضر شد و به موضوع افزایش ذخایر اورانیوم با درصد غنای ۶۰ ایران اشاره کرد. با این وجود تحلیلگران سیاسی معتقدند فضای حاکم بر نشست کنونی شورای حکام به ضرر سیاست‌های ایران نیست و این دیدگاه تا حد زیادی متاثر از مذاکرات پشت پرده و محرمانه ایران و آمریکا است.

همچنین همزمان با آغاز نشست شورای حکام، خبرهایی مبنی بر رفع معافیت تحریمی ایران به گوش می‌رسد. برخی رسانه‌های آمریکایی مدعی شدند که به منظور آزادسازی بخشی از منابع بلوکه شده ایران از کره جنوبی به مقصد قطر، از سوی دولت بایدن معافیت موقت تحریمی صادر شده است.

با اشاره به اثر ناچیز سیگنال‌های مورد توجه معامله‌گران و کاهش محدود قیمت دلار در روز گذشته به نظر می‌رسد ترک کانال ۴۹ هزار تومانی برای دلار، از هر طرف، به تصمیمات سیاست‌گذار بستگی مستقیم دارد نه به رفتار و موضوعات سیاسی!

دیروز قیمت دلار در بازارهای همسایه با کاهش قیمت دلار تهران همراهی کرد. دلار هرات با قیمت ۴۹ هزار و ۴۸۰ تومان معامله شد و کاهش ۱۲۰ تومانی داشت. قیمت دلار سلیمانیه هم با ۲۰۰ تومان کاهش به رقم ۴۸ هزار و ۸۰۰ تومان رسید.

قیمت نرخ‌های مختلف

دیروز ۲۱ شهریور در سایت بازار متشکل ارزی اسکناس دلار با قیمت ۴۱ هزار و ۲۸۲ تومان عرضه شد و یک تومان کاهش قیمت داشت. دلار حواله نیز با همین مقدار افزایش با رقم ۳۷ هزار و ۵۲۹ تومان عرضه شد. همچنین قیمت دلار نیمایی مانند هفته‌های گذشته روی رقم ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان ثابت بود.

قیمت ارزهای موثر

روز گذشته اسکناس یورو با رقم ۵۳ هزار و ۳۵۷ تومان معامله شد و تغییر قیمتی محدودی داشت. قیمت اسکناس یورو در سایت بازار متشکل ارزی با رقم ۴۴ هزار و ۳۴۷ تومانی عرضه شد و افزایش ۱۸۱ تومانی داشت. یوروی حواله نیز با ۱۶۱ تومان افزایش با رقم ۴۰ هزار و ۳۱۶ تومان عرضه شد.

روز گذشته، قیمت درهم امارات ۳۴۰ تومان کاهش داشت و با رقم ۱۳ هزار و ۶۶۰ تومان معامله شد. در سایت بازار متشکل ارزی قیمت حواله درهم با رقم ۱۰ هزار و ۲۱۹ تومان مبادله شد.  اسکناس درهم نیز با رقم ۱۱ هزار و ۲۴۱ تومان عرضه شد. این ارزها در سایت بازار متشکل همچنان بدون تغییر قیمت عرضه شدند.

دو عاملی که قیمت طلا را صعودی کرد

دیروز  قیمت سکه امامی به مرز ۱۶ میلیون تومانی رسید، اما نیم سکه و ربع سکه روند کاهشی داشت. قیمت این فلز زرد رنگ در روزهای گذشته از قیمت انس جهانی طلا تبعیت کرده است. آیا روند صعودی قیمت در بازار طلا ادامه دارد؟

 امروز قیمت طلا و سکه مانند روز گذشته همچنان بر مدار انس جهانی طلا چرخید و روند افزایشی به خود گرفت.

روز گذشته قیمت دلار با نوسانی محدود در کانال ۳۵ هزار تومانی در گردش بود اما قیمت طلا و سکه با توجه به تغییر کانال انس جهانی طلا از ۱۶۰۰ به ۱۷۰۰ دلاری روند صعودی به خود گرفت. طلا در هفته‌ای که گذشت نزدیک به ۵.۵ درصد رشد قیمت داشت که بهترین عملکرد هفتگی فلز زرد در دو سال اخیر بود.

تحلیل‌گران دو عامل ترس از بحران در بازار رمزارزها و همچنین رکود اقتصاد جهانی را آغازکننده روند صعودی طلا می‌دانند.

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۱۵ درصد افزایش به ۱۶۵۰ دلار و ۴۱ سنت رسید.

کاهش نسبی ارزش دلار آمریکا و سود اوراق بهره خزانه‌داری این کشور باعث افزایش یک‌درصدی قیمت طلا در روز سه‌شنبه شد. درحال‌حاضر تمرکز سرمایه‌گذاران بر اطلاعیه بانک مرکزی آمریکا در مورد سیاست افزایش نرخ بهره آن است.

ارزش دلار آمریکا نسبت‌به اوج آن در یک هفته گذشته پایین آمده‌است. سود ده‌ساله خزانه‌داری آمریکا هم با احتمال آرام‌تر شدن سیاست پولی این کشور کاهش‌یافته اما هنوز هم انتظار می‌رود نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا 75 واحد دیگر افزایش یابد.

قیمت طلا تا حد زیادی نسبت‌به بالا رفتن نرخ بهره حساس است چون هزینه نگهداری آن را افزایش داده و تمایل برای خرید آن را پایین می‌آورد.قیمت طلا حدود 21 درصد از 2000 دلاری که در ماه مارس به آن رسیده بود کاهش‌یافته و دلیل اصلی آن بالا رفتن نرخ بهره فدرال‌رزرو آمریکاست.

برخی تحلیلگران عقیده دارند طلا بالاخره تا زیر 1600 دلار در هر اونس پایین می‌آید اما درحال‌حاضر در حدود 1675 تا 1680 دلار مقاومت می‌کند.

قیمت نقره امروز با 0.14 درصد کاهش به 19 دلار و 64 سنت رسید و پلاتین با 0.46 درصد افزایش 952 دلار و 73 سنت معامله می‌شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    ارسال نظر:

    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان