قیمت دلار | قیمت دلار در بازار

قیمت دلار ریزش کرد | قیمت دلار امروز 21 شهریور 1402 در بازار چند؟

روز گذشته حرکت رنج قیمت دلار در پله‌های پایانی کانال ۴۹ هزار تومانی ادامه داشت. برپایی نشست دوره‌ای شورای حکام در وین، نوسانات محدود این اسکناس را رقم زده و چراغ معاملات در بازار ارز را سرد کرده است.

قیمت دلار ریزش کرد | قیمت دلار امروز 21 شهریور 1402 در بازار چند؟
کدخبر : 14487
پایگاه خبری تحلیلی گشتنی نیوز :

امید است که با کاهش قیمت دلار، قیمت سکه نیز به وضع بهتری برسد و قیمت مناسب تری پیدا کند.قیمت دلار در روز های اخیر روند صعودی بدی را در پیش گرفته است. پیش بینی های عجیبی از قیمت دلار انجام گرفته و نشان از این دارد که قیمت دلار مرز 29 هزار تومان را طی کند. در راستای افزایش قیمت دلار، قیمت سکه و طلا نیز بالا می رود. قیمت دلار چند روزی است که روال صعودی خود را در پیش گرفته و روز به روز گران تر می شود. خبر ها حاکی از آن است که قیمت دلار  امروز افزایش یافت.

روز گذشته حرکت رنج قیمت دلار در پله‌های پایانی کانال ۴۹ هزار تومانی ادامه داشت. برپایی نشست دوره‌ای شورای حکام در وین، نوسانات محدود این اسکناس را رقم زده و چراغ معاملات در بازار ارز را سرد کرده است.

روز گذشته قیمت دلار در محدوده ۴۹ هزار و ۸۰۰ تومانی معامله شد تا برای دومین روز پیاپی در این محدوده نوسان داشته باشد. معامله‌گران این بازار برگزاری نشست شورای حکام را دلیل ثبات فعلی قیمت اسکناس آمریکایی می‌دانند و معتقدند فعلا زور اخبار مساعد سیاسی بر بازار ارز می‌چربد و این اسکناس نتوانسته به کانال‌های بالاتر ورود کند.

نشست شورای حکام در وین، پرداختن به اخبار مربوط به آزادسازی دلارهای بلوکه شده ایران و زندانیان دو تابعیتی، سیگنال‌هایی بودند که در روز گذشته به ثابت نگه‌ داشتن قیمت دلار کمک کردند.

کارشناسان اقتصادی معتقدند در حال حاضر بازار ارز کمی سردرگم است. آنها می‌گویند ابهام در سمت و سوی توافق هسته‌ای، بلاتکلیفی رفتارهای بازارهای رقیب نظیر خودرو و بورس و قیمت‌گذاری دستوری سیاست‌گذاران اقتصادی در ایجاد شرایط کنونی دست دارد.

دیروز معامله‌گران بازار ارز تمایلی به مبادله نداشتند. آنها در روزهای اخیر ترجیح داده‌اند صبر کنند تا طوفان خبری روزهای اخیر کمی آرام بگیرد. به اعتقاد فعالان بازار ارز، قوی‌ترین سیگنال روزهای اخیر نتیجه مثبت یا منفی نشست شورای حکام است. در صورتی که نتایج این نشست مساعد باشد می‌تواند قیمت دلار را مجبور به عقب‌نشینی در کریدور ۴۰ هزار تومانی کند و عده زیادی را در بازار فروشنده نماید.

با توجه به فاز احتیاطی معامله‌گران بازار ارز به نظر می‌رسد برای روزهای پایانی شهریور نباید انتظار افزایش یا کاهش قابل توجهی را در قیمت دلار داشته باشیم. فعلا فعالان این بازار ترجیح می‌دهند ریسک نکنند و از گزند تغییرات احتمالی آینده در امان بمانند.

گفتنی است دیروز قیمت دلار در بازارهای همسایه نیز تحرک قیمتی نداشت. دلار هرات با قیمت ۴۹ هزار و ۶۰۰ تومان معامله شد. قیمت دلار سلیمانیه با رقم ۴۹ هزار تومان معامله شد.

قیمت نرخ‌های مختلف

دیروز ۲۰ شهریور در سایت بازار متشکل ارزی اسکناس دلار با قیمت ۴۱ هزار و ۲۸۳ تومان عرضه شد و دو تومان کاهش قیمت داشت. دلار حواله نیز با همین مقدار افزایش با رقم ۳۷ هزار و ۵۳۰ تومان عرضه شد. همچنین قیمت دلار نیمایی مانند هفته‌های گذشته روی رقم ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان ثابت بود.

قیمت ارزهای موثر

روز گذشته اسکناس یورو با رقم ۵۳ هزار و ۳۵۰ تومان معامله شد و افزایش ۱۵۰ تومانی داشت. قیمت اسکناس یورو در سایت بازار متشکل ارزی با رقم ۴۴ هزار و ۱۶۶ تومانی عرضه شد و کاهش ۳۹ تومانی داشت. یوروی حواله نیز با همین مقدار کاهش و با رقم ۴۰ هزار و ۱۵۵ تومان عرضه شد.

روز قبل درهم امارات بدون تغییر و با رقم ۱۳ هزار و ۷۰۰ تومان معامله شد. در سایت بازار متشکل ارزی قیمت حواله درهم با رقم ۱۰ هزار و ۲۱۹ تومان مبادله شد.  اسکناس درهم نیز با رقم ۱۱ هزار و ۲۴۱ تومان عرضه شد. این ارزها در سایت بازار متشکل همچنان بدون تغییر قیمت عرضه شدند.

دو عاملی که قیمت طلا را صعودی کرد

دیروز  قیمت سکه امامی به مرز ۱۶ میلیون تومانی رسید، اما نیم سکه و ربع سکه روند کاهشی داشت. قیمت این فلز زرد رنگ در روزهای گذشته از قیمت انس جهانی طلا تبعیت کرده است. آیا روند صعودی قیمت در بازار طلا ادامه دارد؟

 امروز قیمت طلا و سکه مانند روز گذشته همچنان بر مدار انس جهانی طلا چرخید و روند افزایشی به خود گرفت.

روز گذشته قیمت دلار با نوسانی محدود در کانال ۳۵ هزار تومانی در گردش بود اما قیمت طلا و سکه با توجه به تغییر کانال انس جهانی طلا از ۱۶۰۰ به ۱۷۰۰ دلاری روند صعودی به خود گرفت. طلا در هفته‌ای که گذشت نزدیک به ۵.۵ درصد رشد قیمت داشت که بهترین عملکرد هفتگی فلز زرد در دو سال اخیر بود.

تحلیل‌گران دو عامل ترس از بحران در بازار رمزارزها و همچنین رکود اقتصاد جهانی را آغازکننده روند صعودی طلا می‌دانند.

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۱۵ درصد افزایش به ۱۶۵۰ دلار و ۴۱ سنت رسید.

کاهش نسبی ارزش دلار آمریکا و سود اوراق بهره خزانه‌داری این کشور باعث افزایش یک‌درصدی قیمت طلا در روز سه‌شنبه شد. درحال‌حاضر تمرکز سرمایه‌گذاران بر اطلاعیه بانک مرکزی آمریکا در مورد سیاست افزایش نرخ بهره آن است.

ارزش دلار آمریکا نسبت‌به اوج آن در یک هفته گذشته پایین آمده‌است. سود ده‌ساله خزانه‌داری آمریکا هم با احتمال آرام‌تر شدن سیاست پولی این کشور کاهش‌یافته اما هنوز هم انتظار می‌رود نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا 75 واحد دیگر افزایش یابد.

قیمت طلا تا حد زیادی نسبت‌به بالا رفتن نرخ بهره حساس است چون هزینه نگهداری آن را افزایش داده و تمایل برای خرید آن را پایین می‌آورد.قیمت طلا حدود 21 درصد از 2000 دلاری که در ماه مارس به آن رسیده بود کاهش‌یافته و دلیل اصلی آن بالا رفتن نرخ بهره فدرال‌رزرو آمریکاست.

برخی تحلیلگران عقیده دارند طلا بالاخره تا زیر 1600 دلار در هر اونس پایین می‌آید اما درحال‌حاضر در حدود 1675 تا 1680 دلار مقاومت می‌کند.

قیمت نقره امروز با 0.14 درصد کاهش به 19 دلار و 64 سنت رسید و پلاتین با 0.46 درصد افزایش 952 دلار و 73 سنت معامله می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    ارسال نظر:

    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان