قیمت دلار | قیمت دلار در بازار

قیمت دلار ریخت | قیمت دلار در بازار امروز 10 اسفندماه

بانک مرکزی امروز، چهارشنبه (۱۰ اسفند)، نرخ رسمی ۴۶ ارز را اعلام کرد که بر اساس آن نرخ ۲۷ ارز افزایش و نرخ ۱۱ ارز کاهش یافت، نرخ باقی ارزها ثابت ماند.

قیمت دلار ریخت | قیمت دلار در بازار امروز 10 اسفندماه
کدخبر : 10399
پایگاه خبری تحلیلی گشتنی نیوز :

امید است که با کاهش قیمت دلار، قیمت سکه نیز به وضع بهتری برسد و قیمت مناسب تری پیدا کند.قیمت دلار در روز های اخیر روند صعودی بدی را در پیش گرفته است. پیش بینی های عجیبی از قیمت دلار انجام گرفته و نشان از این دارد که قیمت دلار مرز 29 هزار تومان را طی کند. در راستای افزایش قیمت دلار، قیمت سکه و طلا نیز بالا می رود. قیمت دلار چند روزی است که روال صعودی خود را در پیش گرفته و روز به روز گران تر می شود. خبر ها حاکی از آن است که قیمت دلار  امروز افزایش یافت.

بانک مرکزی امروز، چهارشنبه (۱۰ اسفند)، نرخ رسمی ۴۶ ارز را اعلام کرد که بر اساس آن نرخ ۲۷ ارز افزایش و نرخ ۱۱ ارز کاهش یافت، نرخ باقی ارزها ثابت ماند.

بانک مرکزی امروز نرخ هر دلار را ۴۲ هزار ریال، پوند را ۵۰ هزار و ۷۹۸ ریال و یورو را ۴۴ هزار و ۵۳۰ ریال اعلام کرد.

USD دلار آمریکا ۴۲,۰۰۰

GBP پوند انگلیس ۵۰,۷۹۸

CHF فرانک سویس ۴۴,۷۹۷

SEK کرون سوئد ۴,۰۲۶

NOK کرون نروژ ۴,۰۶۲

DKK کرون دانمارک ۵,۹۸۲

INR روپیه هند ۵۰۹

AED درهم امارات متحده عربی ۱۱,۴۳۷

KWD دینار کویت ۱۳۶,۸۵۲

PKR100 یکصد روپیه پاکستان ۱۶,۱۴۹

JPY100 یکصد ین ژاپن ۳۰,۸۵۹

HKD دلار هنگ کنگ ۵,۳۵۱

OMR ریال عمان ۱۰۹,۰۹۷

CAD دلار کانادا ۳۰,۸۵۲

NZD دلار نیوزیلند ۲۶,۰۱۴

ZAR راند آفریقای جنوبی ۲,۲۸۹

TRY لیر ترکیه ۲,۲۲۵

RUB روبل روسیه ۵۶۰

QAR ریال قطر ۱۱,۵۳۹

IQD100 یکصد دینار عراق ۲,۸۷۹

SYP لیر سوریه ۱۷

AUD دلار استرالیا ۲۸,۳۲۷

SAR ریال سعودی ۱۱,۲۰۱

BHD دینار بحرین ۱۱۱,۷۰۲

SGD دلار سنگاپور ۳۱,۱۸۳

BDT100 یکصد تاکای بنگلادش ۴۰,۱۸۳

LKR10 ده روپیه سریلانکا ۱,۱۶۱

MMK کیات میانمار (برمه) ۲۱

NPR100 یکصد روپیه نپال ۳۱,۷۶۳

AMD100 یکصد درام ارمنستان ۱۰,۸۳۵

LYD دینار لیبی ۸,۶۸۲

CNY یوان چین ۶,۰۵۷

THB100 یکصد بات تایلند ۱۱۹,۳۰۰

MYR رینگیت مالزی ۹,۳۶۰

KRW1000 یک هزار وون کره جنوبی ۳۱,۸۳۷

JOD دینار اردن ۵۹,۲۳۹

EUR یورو ۴۴,۵۳۰

KZT100 یکصد تنگه قزاقستان ۹,۴۳۳

GEL لاری گرجستان ۱۶,۰۶۰

IDR1000 یک هزار روپیه اندونزی ۲,۷۵۴

AFN افغانی افغانستان ۴۷۳

BYN روبل جدید بلاروس ۱۶,۷۶۰

AZN منات آذربایجان ۲۴,۷۰۷

PHP100 یکصد پزوی فیلیپین ۷۵,۷۹۲

TJS سومونی تاجیکستان ۳,۸۴۸

TMT منات جدید ترکمنستان ۱۱,۹۸۷

روند قیمت دلار که پیش از این افزایشی بود و به نظر می‌آمد تا پایان سال همین مسیر را طی کند، دو روز گذشته کاهشی شد و حالا در کانال نیمه بالایی کانال پنجم در جا می‌زند. با این شرایط چه چشم‌اندازی برای این بازار وجود دارد؟

قیمت دلار در چند روز گذشته روندی افزایشی را در پیش گرفته بود، اما میانه‌های روز یکشنبه بر روی ریل کاهشی قرار گرفت و حالا در نیمه بالایی کانال پنجم در جا می‌زند.

به طور کلی از آبان امسال دلار جهش قیمتی خود را شروع کرد و این موضوع در بهمن‌ماه نیز تکرار شد، تا آنجا که این اسکناس آمریکایی پا به کانال 40 هزار تومانی گذاشت.

جهش سوم در روزهای آغازین اسفندماه خود را نشان داد و در حالی که دلار وارد کانال بالاتر شده است، حالا باید دید این روند در کدام نقطه برای طولانی‌مدت متوقف خواهد شد؟

دلایل جهش قیمتی دلار

این روند افزایشی دلار را می‌توان ناشی از چند عامل دانست. اولین مورد کسری شدید بودجه دولت در سال جاری است که با وجود روزهای پایانی سال هنوز چاره‌ای برای آن اندیشیده نشده است.

همچنین سیاست‌های پولی بانک مرکزی در ماه‌های گذشته را نیز می‌توان در این امر دخیل دانست. این سیاست‌ها رشد نقدینگی و پایه پولی را به دنبال داشته که سرعت گردش پول را در کشور افزایش داده است.

این سرعت گردش پول در مجموع باعث سرازیر شدن سرمایه‎‌ها به بازارهای مالی به ویژه دلار شده و تقاضا را تا حد زیادی رشد داده است، البته در این بین افزایش انتظارات تورمی را هم نمی‌توان بی‌تاثیر دانست.

اتفاق مهم دیگری که همین اواخر رخ داده محدودیت بانک‌های عراقی برای عرضه دلار است که باعث کمبود اسکناس در بازار ایران شده است.

با این شرایط مردم حالا چشم‌اندازی تورمی و افزایشی نسبت به دلار دارند که این مساله خود از مهم‌ترین اتفاقات در زمینه رشد قیمت دلار بوده است.

دلار 45 هزار تومانی می‌شود؟

علی طباطبایی، کارشناس بازارهای مالی در خصوص دیدگاه خود نسبت به بازار دلار کنونی به تجارت‌نیوز گفت: من روند فعلی قیمت دلار را منطبق با یک خبر خوب می‌بینم. اگر چنین خبری اتفاق نیفتد بازار دلار دوباره در مسیر افزایشی قرار می‌گیرد.

او همچنین بیان کرد: در کانال‌های پایین‌تر احتمال نزول در بازار وجود داشت، اما در کانال‌های فعلی چنین روندی دور از انتظار است. من فکر می‌کنم دلار تنها با یک خبر خوب و متفاوت از سال‌های گذشته می‌تواند کاهشی شود، کف دلار را در این راستا می‌توان کانال 45 هزار تومانی در نظر گرفت.

طباطبایی ادامه داد: اما اگر اتفاق و خبری در راه نباشد دلار می‌تواند در سه ماه اول سال 1402 تا چند کانال بالاتر نیز رشد کند.

آیا این خبر مفید بود؟
اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    ارسال نظر:

    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان