قیمت سکه | قیمت سکه بازار

قیمت سکه کولاک کرد | قیمت سکه در بازار امروز 24 بهمن ماه

قیمت سکه و قیمت طلا امروز دوشنبه ۲۴ بهمن ۱۴۰۱ را در جدول زیر مشاهده کنید.

قیمت سکه کولاک کرد | قیمت سکه در بازار امروز 24 بهمن ماه
کدخبر : 9860
پایگاه خبری تحلیلی گشتنی نیوز :

قیمت سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم از ۷۰ هزار تومان در سال ۱۳۸۱ به ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تا پایان مهرماه سال جاری رسیده که ۱۵۰ برابر شده است. قیمت سکه در سال های اخیر نوسان های زیادی داشته است. قیمت سکه و تغییرات آن به عوامل گوناگونی بستگی دارد.قیمت سکه به عو املی از جمله قیمت دلار، قیمت اونس جهانی طلا و نرخ بهره بانکی، وضعیت بازارهای مالی موازی، اتفاقات سیاسی در سطح ملی و کلان و … همگی جزو عوامل موثر بر قیمت سکه هستند. در ادامه به آخرین قیمت سکه در بازار می پردازیم.

قیمت سکه و قیمت طلا امروز دوشنبه ۲۴ بهمن ۱۴۰۱ را در جدول زیر مشاهده کنید. علاوه بر قیمت سکه امامی، بهار آزادی، گرمی، نیم سکه و ربع سکه می‌توانید قیمت مثقال و انس جهانی طلا، طلای آبشده و دست دوم را نیز مشاهده فرمایید.

قیمت  طلا امروز دوشنبه ۲۴ بهمن ۱۴۰۱ را در جدول زیر مشاهده کنید.

قیمت طلا امروز دوشنبه ۲۴ بهمن ۱۴۰۱ را در جدول زیر مشاهده کنید. علاوه بر قیمت سکه امامی، بهار آزادی، گرمی، نیم سکه و ربع سکه می‌توانید قیمت مثقال و انس جهانی طلا، طلای آبشده و دست دوم را نیز مشاهده فرمایید.

آخرین قیمت طلا و سکه

قیمت طلا

بروزرسانی: دوشنبه 24 بهمن - 08:30

عنوان نرخ

قیمت (ریال)

طلای 18 عیار / 750 21,519,000

طلای ۲۴ عیار 28,692,000

طلای 18 عیار / 740 21,232,000

طلای دست دوم 21,232,090

آبشده کمتر از کیلو 93,230,000

مثقال طلا 93,210,000

انس طلا 1,858.82

در هفته اخیر انس جهانی طلا در محدوده‌ای با فشار تراکمی زیاد نوسان داشت. به طوری که ابتدای هفته را با نوسانات مثبت ناپایدار آغاز کرد و سپس در ادامه هفته با نوسانات منفی روند خود را به پایان رساند. در نهایت کندل هفتگی در محدوده بازگشایی، بسته و تثبیت شد.

در هفته گذشته در غیاب داده‌های اقتصادی پراهمیت، مهمترین رویداد اثرگذار بر بازار انس طلای جهانی، سخنرانی اعضای بانک مرکزی ایالات متحده پیرامون چشم‌انداز اقتصادی و سیاست‌های پولی و مالی آینده بود.

ابراهیم حاجی‌احمدی، تحلیلگر بازارهای مالی در گفت‌وگو با تجارت‌نیوز، به بررسی روند هفتگی انس جهانی طلا پرداخت.

وی در ادامه گزارش تحلیلی پیشین خود درباره انس جهانی طلا گفت: از مهمترین رویدادهای اثرگذار بر بازار، می‌توان به صحبت‌های جروم پاول، رئیس کمیته FOMC، از احتمال نیاز به افزایش بیشتر نرخ بهره (احتمال دو افزایش  0.25 درصد دیگر نرخ بهره) و اظهار نظر اعضای فدرال رزرو مبتنی بر احتمال تداوم سیاست‌های انقباضی و پیش‌بینی 5.4 درصدی نرخ نهایی بهره پس از گزارش مرتبط به داده‌های اخیر اشتغال که از مطلوبیت بالایی برخوردار بود، اشاره کرد.

تمامی این موارد باعث شد دلار امریکا در برابر رقبا پرتقاضا بماند و گاوها در برگشت قدرتمند طلا به سطوح قیمتی فراتر از 1900 دلار ناکام باشند.

روند پیش روی انس جهانی طلا

وی در ادامه روند بازار بیان کرد: در اواخر هفته گذشته با ادامه رشد بازده اوراق قرضه 10 ساله ایالات متحده تا حوالی سطوح 3.75 درصدی و در نهایت، انتشار داده‌های ماهانه مرتبط به احساسات مصرف کننده که توسط دانشگاه میشیگان در روز جمعه منتشر شد، نشان از عدم خوش‌بینی مصرف‌کننده‌ها و انتظارات تورمی بیشتر از میانگین تاریخی داشت و باعث شد قیمت طلا پایین‌ترین سطح خود را در یک ماه اخیر در محدوده 1852 دلار به ثبت برساند.

حاجی‌احمدی افزود: مهم‌ترین رویداد اقتصادی در هفته پیش‌ رو گزارش تورم ماه ژانویه در روز سه‌شنبه، چهاردم فوریه است. پیش‌بینی می‌شود که شاخص بهای مصرف‌کننده (CPI) از 6.5 درصد در ماه دسامبر به 5.8 درصد سالانه کاهش یابد.

در ادامه، این تحلیلگر بازار مالی بیان کرد: همچنین پیش‌بینی می‌شود که شاخص CPI خالص، که قیمت‌های بی‌ثبات مواد غذایی و انرژی را در بر نمی‌گیرد، از 5.7 درصد به 5.3 درصد کاهش یابد. علاوه‌ بر این، فعالان بازار احتمالاً به انتشار شاخص CPI ماهانه واکنش نشان خواهند داد.

حاجی احمدی اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود پس از افزایش 0.4 درصدی در ماه دسامبر، این شاخص 0.5 درصد دیگر افزایش یابد.

این تحلیلگر بازارهای مالی افزود: در ادامه انتظار می‌رود در صورتی که داده‌های تورمی فراتر از انتظارات بازار منتشر شوند، شاهد تقویت دلار و کاهش قیمت انس جهانی طلا باشیم و در صورت انتشار کمتر از انتظار این داده‌ها، انس با بهبود تقاضا و نوسانات مثبت همراه شود.

وی ادامه داد: احتمالاً عملکرد بازار قبل از این رویدادها با نوسانات محدود به شکل خود باقی بماند.

حاجی‌احمدی گفت: همچنین از جمله رویدادهای بااهمیت هفته پیش‌ رو می‌توان به انتشار داده‌های تورمی در سوییس و انگلستان، شاخص خرده فروشی و شاخص تورمی بهای تولیدکننده در ایالت متحده امریکا اشاره کرد.

حاجی‌‌احمدی درباره وضعیت چارت قیمتی انس جهانی گفت: از منظر تکنیکال مطابق انتظار و سناریوی تحلیلی که در هفته‌های اخیر دنبال شد، انس جهانی طلا از حوالی محدوده 1960 دلار وارد یک فاز اصلاحی شد و پس از تحقق نخستین هدف اعلامی در 1870 دلار، در قالب موج B در هفته گذشته با نوسانات مثبتی به صورت ناپایدار و مومنتوم ضعیف خریدارها همراه بود.

گفتنی است، تثبیت قیمت فراتر از 1900 دلار می‌تواند با ضرایب احتمال بالاتر، پتانسیل کاهش بیشتر قیمت و حرکت به سمت تارگت دوم اعلامی در محدوده (1830) را تقویت نماید

آیا این خبر مفید بود؟
اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    ارسال نظر:

    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان