قیمت سکه | قیمت سکه روز

کولاک قیمت سکه در بازار امروز | سکه چقدر شد؟

قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید امروز (چهارشنبه) در بازار آزاد تهران به 24 میلیون و 148 هزار تومان رسید است.

کولاک قیمت سکه در بازار امروز | سکه چقدر شد؟
کدخبر : 9733
پایگاه خبری تحلیلی گشتنی نیوز :

قیمت سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم از ۷۰ هزار تومان در سال ۱۳۸۱ به ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تا پایان مهرماه سال جاری رسیده که ۱۵۰ برابر شده است. قیمت سکه در سال های اخیر نوسان های زیادی داشته است. قیمت سکه و تغییرات آن به عوامل گوناگونی بستگی دارد.قیمت سکه به عو املی از جمله قیمت دلار، قیمت اونس جهانی طلا و نرخ بهره بانکی، وضعیت بازارهای مالی موازی، اتفاقات سیاسی در سطح ملی و کلان و … همگی جزو عوامل موثر بر قیمت سکه هستند. در ادامه به آخرین قیمت سکه در بازار می پردازیم.

قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید امروز (چهارشنبه٫ 19بهمن‌ماه) در بازار آزاد تهران به 24 میلیون و 148 هزارتومان رسید. قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم نیز به 22 و 895 هزار میلیون تومان رسید.

قیمت هر قطعه نیم سکه 14 میلیون و 150 هزارتومان و، ربع سکه 9 میلیون و 150 هزارتومان تومان و سکه یک گرمی 4 میلیون و 905 هزارتومان است.

قیمت هر اونس طلا در بازارهای جهان 1877 دلار و 83 سنت و هر گرم طلای 18 عیار در بازار تهران دو میلیون 68 هزار تومان است.

روند تغییرات قیمتی سکه امامی در روزهای اخیر نشان می‌دهد که بازار سکه در یک بازه 400 هزار تومانی گرفتار شده است و صعودی‌ها و نزولی‌ها به طور قوی نتوانسته‌اند توان خود را به رخ دیگری بکشند.

به نقل از اکوایران، سکه امامی در روزهای اخیر توان نزول به زیر محدوده 23 میلیون و 800 هزار تومان را نداشته است. این در حالی است که با نزول اونس طلا به زیر کانال هزار و 900 دلار، برخی از فعالان انتظار داشتند که فلز گرانبهای داخلی به طور قابل توجهی در مسیر نزولی قرار بگیرد.

سکه توانست حتی در هفته جاری به بالای کانال 24 میلیون تومان بازگردد؛ با این حال، سکه‌بازان نتوانستند این فلز گرانبها را به بالای محدوده 24 میلیون و 200 هزار تومان هدایت کنند. به این ترتیب می‌توان گفت که بازار سکه در یک بازه 400 هزار تومانی گرفتار شده است و صعودی‌ها و نزولی‌ها به طور قوی نتوانسته‌اند در روزهای اخیر توان خود را به رخ دیگری بکشند.

در این میان بیشتر سکه‌بازان باور دارند که  روند قیمتی دلار  برای بازیگران این بازار مهمتر است و معامله‌گران سکه نسبت به اونس طلا حساسیت کمتری نشان می‌دهند. دیشب در بازار پشت خطی دلار، فروشندگان بازار تا حدودی قوی‌تر بودند و همین موضوع موجب شد که برخی از فعالان از احتمال افت سکه به سوی محدوده 23 میلیون و 800 هزار تومان خبر بدهند. با این حال، سکه برای اینکه افت معناداری را تجربه کند، نیاز دارد که دلار هم حداقل به زیر کانال 42 هزار تومان برود.

منبع: برنا
آیا این خبر مفید بود؟
اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    ارسال نظر:

    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان