قیمت سکه | قیمت سکه افزایش | کاهش قیمت سکه

پیش بینی عجیب از قیمت سکه | قیمت سکه به زیر 10 میلیون تومان می رسد؟

معامله‌گران می‌گویند دلار هرات و تهران وارد دامنه نوسان جدید شدند. دلار هرات بین 29 هزار و 300 تومان تا 29 هزار و 700 تومان بود و در تهران دلار نقدی بین دامنه 29 هزار 500 تا 30 هزار تومان در نوسان بود.

پیش بینی عجیب از قیمت سکه | قیمت سکه به زیر 10 میلیون تومان می رسد؟
کدخبر : 4087
پایگاه خبری تحلیلی گشتنی نیوز :

قیمت سکه در سال های اخیر نوسان های زیادی داشته است. قیمت سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم از ۷۰ هزار تومان در سال ۱۳۸۱ به ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تا پایان مهرماه سال جاری رسیده که ۱۵۰ برابر شده است.  قیمت سکه و تغییرات آن به عوامل گوناگونی بستگی دارد. قیمت سکه به عو املی از جمله قیمت دلار، قیمت اونس جهانی طلا و نرخ بهره بانکی، وضعیت بازارهای مالی موازی، اتفاقات سیاسی در سطح ملی و کلان و … همگی جزو عوامل موثر بر قیمت سکه هستند. در ادامه به آخرین قیمت سکه در بازار می پردازیم.

ریزش احتمالی قیمت سکه تا 12 میلیون

 ناصر کنعانی سخنگوی وزارت خارجه در روزچهارشنبه یک تنه سه بازار را نزولی کرد. قیمت دلار در هرات، تهران و سلیمانیه کاهشی شد. بعد از این خبر هرات کف ۲۹ هزار و ۷۰۰ را از دست داد و تا حمایت ۲۹ هزار و ۳۰۰ ریزش داشت. در تهران هم کف ۳۰ هزار از دست رفت و نرخ نقدی تهران به ۲۹ هزار و ۵۰۰ رسید. شوک وزارتخارجه به بازار ارز  ناصر کنعانی در نشست هفتگی خود، از آمادگی ایران برای تبادل زندانی با آمریکا صحبت کرد، اما تعداد زیادی از معامله گران می گویند در بازار ارز این موضع به منزله  توافق تصور شد.

معامله‌گران به برجام قبلی اشاره می‌کردند که قبل از اجرایی شدن با تبادل زندانی همراه بود و جیسون رضاییان از ایران آزاد شد. در کنار این خبر اخبار دیگری هم مبنی بر اینکه توافق در دسترس است شنیده می‌شد، همین اخبار هم موجب شد فروشنده در بازار زیاد شود. صف فروش دلار بلندتر شد  فضا در بازار به شکلی شده بود که قاطبه فعالان از صف فروش حرف می زدند عکسی در بین معامله‌گرها دست به دست می‌شد از یک صف مقابل صرافی.

منتشرکنندگان مدعی بودند این صف، صف فروش دلار در مقابل یک صرافی در مشهد است. سیگنال سکوت در مقابل آزادی به معامله گران ارزی  به گزارش اکوایران، بازار درحالی خبر آزادی را جدی گرفته بود که برخی تحلیلگران اعتقاد داشتند سکوت طرف مقابل معنادار است. از نظر این گروه گرچه تبادل زندانی طلایه‌دار توافق است اما وقتی طرف مقابل که تبادل زندانی را یکی از پیش ‌شرط‌های توافق قرار داده و سکوت کرده است‌ یعنی هنوز در صحنه مذاکرات توافقی نهایی نشده است.

قیمت سکه

بازار از خبر آزادی ترسید  مجموع این خبرها بازار را ترساند، به طوری‌که بعضی‌ها به شوخی می‌گفتند، دلار از خبر آزادی ترسید. بنظر می‌رسد روز که به نیمه رسید بازار کمی از هیجانش کاسته شد، قیمت دلار کمی اصلاح زد و به کف‌های قبلی خودش نزدیک گشت.  معامله‌گران می‌گویند دلار هرات و تهران وارد  دامنه نوسان جدید شدند. دلار هرات بین 29 هزار و 300 تومان تا 29 هزار و 700 تومان بود و در تهران دلار نقدی بین دامنه 29 هزار 500 تا 30 هزار تومان در نوسان بود. حباب سکه چقدر شد؟  قیمت سکه هم همراه با کاهش بود و در بازار چهارشنبه 13 میلیون و 600 هزار تومان معامله شد. حباب سکه نیز با کاهش 300 هزار تومانی به یک میلیون و و دویست هزار رسید. ریزش قیمت دلار و سکه نزدیک شد  نکته بازار چهارشنبه این بود که معامله‌گران درباره دلار ۲۸ هزار تومانی زیاد صحبت می‌کردند. از نگاه آن‌ها اگر دلار سطح ۲۷ هزار و ۸۰۰ را هم از دست بدهد، یک ریزش شارپی تا سطح ۲۵ هزار تومان خواهد داشت. معامله‌گران سکه هم درمورد ریزش بعد از توافق می‌گفتند سکه می‌تواند تا کف ۱۲ میلیون تومان عقب بنشیند. 

معامله گران با دلارهایشان آزاد شدند  کف بازار روزچهارشنبه با ترس شروع شد با ترس هم تمام می‌شود. از ترس بازار یک روایت دیگر نیز به گوش می‌رسید، اقلیتی در بازار اعتقاد داشتند آن چیزی که معامله‌گران را ترساند دستگیری‌های روز سه‌شنبه بود. اگرچه معامله‌گران با دلارهایش ظهر دیروز آزاد شدند، اما در فاصله دستگیری تا آزادی آن‌ها، شوک بزرگی وارد شد. برخی از آن‌ها می‌گفتند یک اتاق معاملاتی ۱۰۰ هزار نفری ظرف یک شب ریزش کرد و ۹۶ هزار عضو گروه را ترک کردند. پیام ریزش همزمان قیمت ها در بازار تهران، هرات و سلیمانیه  آن‌ها حتی اشاره می‌کنند که قبل از اینکه کنعانی موضع بگیرد در پشت خط بازار ریزشی بود، نشانه دیگر آن‌ها ریزش هر سه بازار تهران، هرات و سلیمانیه بود که در هفته‌های اخیر کم‌سابقه بوده است و تنها زمانی اتفاق افتاده است که یک خبر مستند به بازار ارائه شده است. به همین دلیل این اقلیت می‌گویند دلار از دستگیری و زندانی دیروز ترسید، نه از آزادی.

شرط مهم برای صعود قیمت سکه  به باور این دسته از فعالان‌ بازار در شرایط فعلی تنها شرط افزایش قیمت سکه این است که نرخ دلار و قیمت اونس طلا رشد کند .

برخی از تحلیلگران فنی بازار سکه معتقدند در شرایط فعلی شرط مهم‌ برای صعود سکه افزایش قیمت دلار و عبور آن از مرز مقاومتی است. این دسته از تحلیلگران معتقدند در صورتی که قیمت دلار رشد کند این امر می تواند محرکی برای جهش سکه شود.  با این حال نرخ دلار در شرایط فعلی در انتظار برجام است و بازیگران ارزی سعی می کنند در خرید و فروش ها احتیاط کنند.  عده ای دیگر به قیمت اونس طلا اشاره می کردند و می گفتند در صورتی که قیمت طلا رشد کند این امر می تواند بر قدرت سکه بازان افزایشی بیفزاید.  با این حال در بازارهای جهانی نیز اونس مرز هزار و ۸۰۰ دلاری را از دست داده است و دراین هفته گرایش خاصی برای رشد قیمت از خود نشان نداده است، عاملی که سکه را بیشتر تحت فشار قرار داده است  عوامل داخلی بازار شامل عرضه و تقاضا است که به خریداران و فروشندگان آن بستگی دارد و عوامل خارجی نیز متاثر از قیمت دلار، متغیرهای کلان اقتصادی و قیمت جهانی طلا است. تمامی این موارد می‌توانند بر بازار سکه تاثیر بگذارند.  با مشاهده روند قیمت طلا در ایران متوجه می‌شوید که این فلز گران‌قیمت در دراز مدت دارای قیمت ثابت نسبت به رشد قیمت‌ها در بازارهای مختلف است. با وجود این ویژگی، طلا توانسته است به عنوان یک فلز گرانبها که برای حفظ دارایی‌ها مورد استفاده قرار گیرد شناخته شود.  البته باید این نکته مهم را از یاد نبرید که نوسانات بازارهای مالی موازی می‌توانند در قیمت این فلز نوساناتی ایجاد کنند.  این نوسانات تنها در کوتاه مدت می‌توانند تاثیر خود را بگذارند و در بلند مدت ارزش طلا ثابت می‌ماند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    ارسال نظر:

    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان