قیمت دلار | قیمت دلار در بازار

قیمت دلار در بازار امروز چقدر به فروش میرسد؟ | قیمت دلار امروز 20 دیماه

قیمت دلار و یورو در بازار متشکل ارزی به ترتیب ۳۹۰,۴۰۱ و ۴۲۹,۹۴۷ ریال اعلام شد.

قیمت دلار در بازار امروز چقدر به فروش میرسد؟ | قیمت دلار امروز 20 دیماه
کدخبر : 8691
پایگاه خبری تحلیلی گشتنی نیوز :

پیش بینی های عجیبی از قیمت دلار انجام گرفته و نشان از این دارد که قیمت دلار مرز 29 هزار تومان را طی کند. قیمت دلار در روز های اخیر روند صعودی بدی را در پیش گرفته است. امید است که با کاهش قیمت دلار، قیمت سکه نیز به وضع بهتری برسد و قیمت مناسب تری پیدا کند. در راستای افزایش قیمت دلار، قیمت سکه و طلا نیز بالا می رود.قیمت دلار چند روزی است که روال صعودی خود را در پیش گرفته و روز به روز گران تر می شود. خبر ها حاکی از آن است که قیمت دلار  امروز افزایش یافت.

بازار متشکل ارزی برای خریدوفروش، معاملات نقدی و در لحظه ارز توسط بانک مرکزی ایجاد شد تا با شکل‌گیری نرخ ارز درون کشور، دلار سلیمانیه و هرات را به حاشیه ببرد تا کمتر از بازارهای برون‌مرزی تأثیر بپذیرد.

این بازار از صرافان، بانک‌های خصوصی و دولتی تشکیل شده و بانک مرکزی بر عملکرد آن نظارت کامل داشته است و مدیریت نرخ ارز را به صورت سیستماتیک و غیرمستقیم برعهده دارد.

در این بازار تمام معاملات به صورت نقدی انجام خواهد شد و قیمت براساس عرضه و تقاضا شکل خواهد گرفت؛ خریدوفروش در این بازار مانند بورس اوراق بهادار است و در زمان پیش‌گشایش متقاضیان باید سفارش خرید یا فروش خود را ثبت کنند تا در یک قیمت به تعادل برسد و خریدوفروش انجام شود.

اهداف و مزایای ایجاد بازار متشکل ارزی

شفافیت شکل‌گیری نرخ تعادلی ارز (براساس عرضه و تقاضا)

ایجاد مرجعی برای کشف نرخ و نرخ‌گذاری با کنترل و نظارت بانک مرکزی

ساماندهی و توسعه بازار نقدی ارز

کوتاه‌شدن دست دلالان بازار ارز و بازارهای غیررسمی در تعیین نرخ ارز

افزایش شفافیت مالی معاملات و فعالیت بازیگران اصلی بازار ارز

بازار امروز

برای مشاهده آنلاین نرخ ارز توافقی در بازار متشکل ارزی و معاملات اینجا کلیک کنید.

نوع ارز آخرین قیمت (ریال)

دلار توافقی ۳۹۰,۴۰۱

یورو توافقی ۴۲۹,۹۴۷

دلار ۳۹۰,۱۱۰

یورو ۳۹۹,۵۸۰

روبل ۵,۰۰۰

دینار (۱۰۰ دینار عراق) ۲۳,۰۰۰

روند قیمت دلار دیروز اندکی کاهشی بود اما این کاهش نتوانست اسکناس آمریکایی را از محدوده ۴۰ هزار تومانی خارج کند. آینده قیمت دلار حتی در کوتاه‌‌مدت به چالش تبدیل شده است؛ کما اینکه تا امروز نیز آشفتگی‌های بازار ارز بسیاری از فعالان اقتصادی را متحمل ضررهای بزرگ کرده است.

 قیمت دلار دیروز روندی با ثبات با کاهش محدود ۶۸۰ تومانی داشت. این نوسان نتوانست اسکناس آمریکایی را از محدوده ۴۰ هزار تومانی خارج کند و روند معاملات فردایی نیز با اندکی نوسان در همین محدوده است.

دیروز ۱۹ دی ماه قیمت در بازارهای همسایه نیز با روند کاهشی اندک در حال خرید و فروش بود. دلار هرات در آخرین معامله نقدی امروز ۴۰ هزار و ۳۰۰ تومان معامله شد و نسبت به دیروز ۱۵۰ تومان کاهش داشت.

قیمت دلار سلیمانیه حدود ۷۰۰ تومان ارزان‌تر از دیروز معامله شد و به قیمت ۴۰ هزار و ۸۲۰ تومان رسید. درهم نیز با قیمت ۱۱ هزار و ۳۰۰ تومان خرید و فروش شد.

این روزها بازار ارز احتیاطی است و خریداران سر در گمند بخرند یا بفروشند؟ با گذشت بیش از ۱۰ روز تب تغییر و تحولات مدیریتی در بانک مرکزی فرونشسته و انتظارات تورمی دست بالا را دارد.

معامله‌گران احتیاطی که در انتظار اصلاح نرخ ارز بودند خرید می‌کنند اما نه در مقیاس بزرگ. زیرا هم از کاهش یکباره بازار نگرانند و بیم نقره‌داغ شدن دارند و هم از عواقب انتظامی بازار ارز می‌ترسند. به اعتقاد یکی از معامله‌گران: «می‌خریم و می‌فروشیم تا بازارمان نخوابد.»

سیر کاهشی ارزش پول ادامه دارد

در همین راستا حمیدرضا جیهانی کارشناس بازارهای مالی با تاکید بر اینکه قیمت دلار از منظر تکنیکالی سقف را زده و منتظر حرکت اصلاحی قیمت هستیم به تجارت‌نیوز می‌گوید: « قیمت دلار با توجه به روندهای تکنیکالی در سقف است و از سوی دیگر فضای مدیریت بازار توسط دولت و بانک مرکزی وجود دارد.»

او می‌افزاید: «از ابتدای سال تا کنون با توجه به تورم دلار باید رشد قیمت را تجربه می‌کرد و این روند توسط دولت مهار شد. دولت‌ها به جای سرکوبقیمتی و جهش یک‌باره باید اجازه دهند این روند رشد به صورت مداوم اما با حرکت‌های اصلاحی کوچک و تدریجی به سمت جلو حرکت کند.»

این کارشناس اقتصادی درباره روند تصمیم‌گیری برای قیمت دلار ابراز عقیده می‌کند: «دولت‌ها به جای دستکاری قیمتی باید اجازه دهند نرخ افزایشی ارزهای خارجی نسبت به پول ملی با‌ روندی مطابق با ساختارها و چارچوب‌های اقتصادی و بازاری تعریف شود. تا زمانی که مولفه‌های اقتصادی کشور شکوفایی چندانی ندارد سیر کاهشی ارزش پول ادامه خواهد داشت.»

آیا این خبر مفید بود؟
اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    ارسال نظر:

    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان