قیمت دلار | قیمت دلار در بازار

قیمت دلار در بازار امروز افزایش چشمگیر داشت | قیمت دلار امروز با چه قیمتی شروع کرد؟

قیمت دلار توافقی امروز یکشنبه در بازار با افزایش همراه بود.

قیمت دلار در بازار امروز افزایش چشمگیر داشت | قیمت دلار امروز با چه قیمتی شروع کرد؟
کدخبر : 8606
پایگاه خبری تحلیلی گشتنی نیوز :

پیش بینی های عجیبی از قیمت دلار انجام گرفته و نشان از این دارد که قیمت دلار مرز 29 هزار تومان را طی کند. قیمت دلار در روز های اخیر روند صعودی بدی را در پیش گرفته است. امید است که با کاهش قیمت دلار، قیمت سکه نیز به وضع بهتری برسد و قیمت مناسب تری پیدا کند. در راستای افزایش قیمت دلار، قیمت سکه و طلا نیز بالا می رود.قیمت دلار چند روزی است که روال صعودی خود را در پیش گرفته و روز به روز گران تر می شود. خبر ها حاکی از آن است که قیمت دلار  امروز افزایش یافت.

قیمت دلار توافقی امروز یکشنبه در بازار با افزایش همراه بود.

جدیدترین قیمت دلار توافقی امروز یکشنبه ۱۸ دی اعلام شد.بازار متشکل امروز شاهد افزایش قیمت دلار بود .

قیمت دلار توافقی امروز ۱۸ دی

قیمت دلار امروز در بازار متشکل ارزی کانال شکنی کرد.نرخ دلار متشکل امروز با 39 هزار و 100 تومان معامله شد

جدول قیمت 3 روز اخیر دلار در بازار متشکل

قیمت (تومان) مقدار تغییر درصد تغییر تاریخ

۳۹,۱۰۰ ۱,۳۰۰ ۳.۳۲ 11:42

۳۷,۸۰۰ ۳۲۴ ۰.۸۵ روز قبل

۳۷,۴۷۶ -۲۴.۰۰ -۰.۰۷ ۳ روز پیش

دلارهای بلوکه شده خرج شده!

در همین راستا جواد فلاحیان کارشناس بازار سرمایه معتقد است آزادسازی دلارهای بلوکه شده تاثیری در کاهش قیمت دلار نخواهد داشت.

او در این‌ باره به تجارت‌نیوز گفت: دولت به صورت مستقیم و غیرمستقیم سعی در کنترل قیمت‌ها دارد. فعلا ارزپاشی دولت زیاد است و بعضا با اخباری که از آزادشدن منابع اعلام می‌کنند سعی در کنترل بازار دارند.

فلاحیان با تاکید بر اینکه آزادسازی دلارهای بلوکه‌شده از کره جنوبی تاثیر زیادی نخواهد داشت، توضیح داد: در دولت روحانی این منابع توسط بانک مرکزی خرج شد. معادل این دلارها، ریال چاپ و خرج کردند؛ بنابراین بعد از دریافت ۷ میلیارد دلار، این پول به خزانه برگردانده می‌شود.

این کارشناس اقتصادی روند افزایشی قیمت دلار را با توجه به تورم قابل توجه ندانست و تاکید کرد: از ابتدای سال تا کنون تورم بیش از ۵۰ درصد رشد داشته و حتی با در نظر گرفتن قیمت فعلی دلار هنوز این اسکناس آمریکایی باز از تورم جامانده است.

او تاکید کرد: سیاست دولت فعلی مانند دولت‌های قبل است؛ یعنی کنترل بازار با ارزپاشی، خبردرمانی و از طریق صرافی‌های دولتی قیمت را کنترل می‌کنند و در مقطعی دولت دیگر زورش نمی‌رسد و فنر رها می‌شود و قیمت‌ها رشد می‌کند. بنابراین ثبات بازار ارز تا زمانی اتفاق می‌افتد که زور دولت برسد.

قیمت دلار و یورو صرافی ملی امروز یکشنبه ۱۸ دی در بازار اعلام شد.

امروز قیمت فروش دلار آمریکا در صرافی بانک ملی ایران 38 هزار و 205 تومان (سی و هشت هزار و دویست و پنج تومان) اعلام شده است.

قیمت دلار و یورو در صرافی ملی امروز 18 دی

قیمت دلار و یورو امروز در صرافی بانک ملی ایران اعلام شد.

براین اساس قیمت خرید دلار آمریکا 37 هزار و 823 تومان (سی و هفت هزار و هشتصد و بیست و سه تومان) و قیمت فروش دلار آمریکا 38 هزار و 205 تومان (سی و هشت هزار و دویست و پنج تومان) اعلام شد.

همچنین براساس اعلام صرافی بانک ملی ایران قیمت خرید یورو 39هزار و 953 تومان (سی و نه هزار و نهصد و پنجاه و سه تومان) و قیمت فروش یورو 40 هزار و 357 تومان (چهل هزار و سیصد و پنجاه و هفت تومان) است.

قیمت دلار در شروع سومین هفته دی‌ماه با روندی افزایشی باز شد. این اسکناس آمریکایی در روزهای پایانی هفته گذشته با وجود اقدامات نهاد پولی کشور برای کاهش قیمت اما نسبت به سیاست‌های بانک مرکزی ایمن‌ شده و به کاهش تمایل نداشت.

هر چند تغییر رییس بانک مرکزی بستر را برای کاهش قیمت دلار فراهم کرد اما فاکتورهای موثر بر افزایش نرخ ارز همچنان پابرجاست. کارشناسان بازار معتقدند اقتصاد زبان زور و دستور نمی‌فهمد و این باعث شده نزول دلار متوقف شود.

هر چند اثر سیگنال‌های منفی سیاسی به مثابه اهرم فشار بر این بازار عمل ‌می‌کند و می‌تواند دوباره قیمت دلار را به محدوده‌های بالاتر بکشاند، کما اینکه اسکناس آمریکایی پتانسیل همراهی با روند‌های صعودی را نیز دارد.

سیاست بازارساز شکست خورد

قیمت دلار امروز شنبه ۱۷ دی ۱۴۰۱ با روند صعودی آغاز شد، محدوده ۴۰ هزار تومانی را شکست و حالا روند معاملات فردایی نیز افزایشی است. قیمت دلار در آخرین معامله نقدی بازار معاملات آزاد، ۴۰ هزار و ۸۰۰ تومان بسته شد و معاملات فردایی این ارز نیز افزایشی است.

امروز دلار هرات، درهم امارات و دلار سلیمانیه نیز سیگنال افزایش قیمت را به بازار تهران داد. دلار هرات وارد کانال ۴۰ هزار تومان شد و دلار سلیمانیه نیز با قیمت ۴۱ هزار تومان بسته شد. این در حالی است که درهم امارات با شروع معاملات امروز، در کانال ۱۱ هزار تومانی به صورت پلکانی در حال گران‌‌شدن است و در لحظه نگارش این گزارش با قیمت ۱۱ هزار و ۲۶۰ تومان معامله شد.فعلا دلار سلیمانیه صدرنشین قیمت بازارهاست.

در طول هفته گذشته ماندگاری قیمت دلار در کانال ۳۹ هزار تومانی، بازار گمانه‌زنی معامله‌گران را داغ کرد. برخی فعالان معتقد بودند اگر قیمت در پایین محدوده ۴۰ هزار تومان بماند، خریداران خرد وارد بازار می‌شوند و این افزایش فروش قیمت را به کانال‌های بالاتر می‌کشاند.

از سوی دیگر برخی فعالان، محدوده فعلی دلار را با توجه به انتظارات تورمی و دخالت‌های بازارساز ماندگار نمی‌دانستند و علاوه بر آن افزایش سطح عرضه نیز معاملات فردایی را به جنب و جوش انداخته بود.

آیا این خبر مفید بود؟
اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    ارسال نظر:

    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان