قیمت طلا | قیمت طلا در بازار

قیمت طلا در بازار امروز چقدر شد؟ | قیمت طلا افزایش یافت

قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید امروز (دوشنبه) در بازار آزاد تهران به 21 میلیون و 199 هزار تومان رسید است.

قیمت طلا در بازار امروز چقدر شد؟ | قیمت طلا افزایش یافت
کدخبر : 8641
پایگاه خبری تحلیلی گشتنی نیوز :

چند روزی بود که قیمت طلا افزایش داشت.قیمت طلا از ابتدای سال جدید نوسانات زیادی را داشته است.قیمت طلا همپای با افزایش دلار بالا می رود و امید است که کاهش قیمت دلار در روز های آینده انجام گیرد تا بازار وضع آرامی به خود ببیند.نگرانی ها بابت افزایش قیمت طلا وجود دارد چرا که متاثر از آن قیمت کالاهای دیگر نیز افزایش پیدا می کند.اما امروز خبرهای دیگری از وضع موجود به گوش می رسد. اخرین اخبار از قیمت طلا را در ادامه بخوانید.

قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید امروز (دوشنبه٫ 19دی‌‌ماه) در بازار آزاد تهران به 21 میلیون و 199 هزارتومان رسید. قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم نیز به 20 میلیون و 198 هزار تومان رسید.

قیمت هر قطعه نیم سکه 12 میلیون و 200 هزارتومان و، ربع سکه 8 میلیون و 650 هزار تومان تومان و سکه یک گرمی 4 میلیون و 400 هزارتومان است.

قیمت هر اونس طلا در بازارهای جهان 1877 دلار و 35 سنت و هر گرم طلای 18 عیار در بازار تهران یک میلیون 899 هزار تومان است.

دیروز روند بازار فلز زرد باز هم صعودی بود. قیمت سکه وارد کانال ۲۱ میلیون تومانی شد و طلا در کانال ۸ میلیون تومانی ماند. نیم‌نگاه معامله‌گران به روند قیمت دلار همچنان ادامه دارد و فعلا طلای جهانی بازیگر فعالی برای تعیین جهت قیمت بازارهای داخلی نیست.

روند صعودی قیمت طلا و سکه در حالی دیروز نیز صعودی بود که بازارهای جهانی در تعطیلات پایان هفته به سر می‌برند و قیمت انس جهانی در همان محدوده ۱۸۶۵ دلاری است. نوسانات روزهای اخیر دلار، بار دیگر مسیر طلا و سکه را در روند صعودی قرار داده است.

سکه امامی دیروز مرز 20 میلیون تومانی را شکست و در کانال 21 میلیون تومانی قرار گرفت. طلا اما روند افزایشی بیشتری داشت و هر مثقال طلا با تغییر کانال در ۸ میلیون تومان معامله شد. اما امروز سکه صعود بیشتری داشت و أواسط ساعت معاملاتی امروز هر طلا با اینکه به کانال ۷ میلیون تومانی برنگشت اما اندکی در کانال ۸ میلیون تومان ارزان شد.

روز گذشته روند افزایش قیمت دلار در بازارهای داخلی و انس طلای جهانی بازیگرانِ افزایشی را واداشت تا خریدهای خود را بالا ببرند و امروز نیز قیمت طلا و سکه افزایش یابد.

تحلیلگران فنی باور دارند تا زمانی که فلز گرانبهای داخلی بالای مرز 20 میلیون تومان قرار دارد، احتمال نزول معنی‌دار در بازار سکه چندان زیاد نخواهد بود.

طلا گران‌تر می‌شود؟

در صورت شکست محدوده 20 میلیون و 800 هزار تومانی، از نگاه برخی معامله‌گران احتمال رشد بیشتر قیمت نیز وجود دارد. با این حال حباب سکه در اندازه‌ای است که دشوار است این فلز گرانبها بدون رشد قابل توجه دلار، به صورت معنی‌دار افزایش قیمت را تجربه کند.

برخی تحلیلگران در روزهای گذشته افزایش حباب سکه را سیگنال افزایش قیمت برای دلار می‌دانستند. در روزهای اخیر قیمت دلار بار دیگر سقف‌شکنی داشت و به نظر می‌رسد سیگنال حباب سکه که کارشناسان نسبت به آن هشدار داده بودند در قیمت دلار خود را نشان داده است.

امروز یکشنبه ۱۸ دی ۱۴۰۱ قیمت سکه امامی سقف جدیدی زد و با بیش از ۶۰۰ هزار تومان افزایش، به میانه کانال ۲۱ میلیون تومانی رسید. سکه امامی امروز با قیمت حدودی ۲۱ میلیون و ۴۹۶ هزار تومان معامله شد. هر چند در لحظه نگارش این گزارش در پله‌های ۴ و ۵ کانال مذکور نوسان دارد.

سکه بهار آزادی در لحظه نگارش این گزارش نزدیک به ۷۰۰ هزار تومان گران شد. این قطعه از سکه امروز ۲۰ میلیون و ۳۰۸ هزار تومان شد و نوسان زیادی داشت.

نیم سکه دیروز ۲۵۵ هزار تومان گران شد و به قیمت ۱۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان رسید . ربع سکه نیز با افزایش ۱۰۰ هزار تومانی قیمت، از نیمه کانال ۸ میلیون تومانی عبور کرد و ۸ میلیون و ۶۵۰ هزار تومان معامله شد.

سکه گرمی دیروز کمترین افزایش قیمت را داشت. این قطعه ۵۰ هزار تومان گران شد و با قیمت ۴ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان معامله شد.

قیمت طلا نیز روند کاهشی محدودی داشت. دیروز مثقال طلا در همان محدوده ۸ میلیون تومانی معامله شد. این مقدار طلا ۸ میلیون و ۱۸۸ هزار تومان در بازار معامله شد.

هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز با قیمت یک میلیون و ۸۹۰ هزار تومان معامله شد.

قیمت هر گرم طلای دست دوم یک میلیون و ۸۶۲ هزار تومان است و در حدود ۲۸ هزار تومان با طلای نو اختلاف قیمت دارد.

ثبات قیمت طلا و سکه در روزهای آینده

حمیدرضا جیهانی کارشناس بازارهای مالی در پاسخ به پیش‌بینی آینده بازار طلا به تجارت‌نیوز گفت: الان همه چیز به اخبار سیاسی مربوط می‌شود. بازار طلا به این دسته خبرها واکنش نشان می‌دهد. هر چند تاثیر قیمت دلار نیز مستقیما با قیمت طلا مرتبط است.

او با اشاره به اینکه روند قیمت دلار در روزهای گذشته افزایشی بوده است، یادآور شد: در حال حاضر قیمت انس جهانی طلا نیز دست به دست دلار در بازارهای داخلی داده و افزایش داشته است؛ این روند باعث افزایش قیمت طلا و سکه شده است اما به نظر می‌رسد قیمت طلا روند باثباتی را در روزهای آینده داشته باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    ارسال نظر:

    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان