قیمت طلا | قیمت طلا در بازار

قیمت طلا در آخرین روز هفته پرواز کرد | قیمت طلا در بازار امروز 16 دی ماه

قیمت طلا امروز (جمعه) افزایش یافت و با توجه به سرمایه‌گذارانی که مشتاقانه منتظر گزارش مشاغل کلیدی ایالات‌متحده برای ارزیابی موضع فدرال رزرو آمریکا برای افزایش نرخ بودند، در مسیر سومین افزایش هفتگی متوالی قرار گرفت.

قیمت طلا در آخرین روز هفته پرواز کرد | قیمت طلا در بازار امروز 16 دی ماه
کدخبر : 8517
پایگاه خبری تحلیلی گشتنی نیوز :

قیمت طلا از ابتدای سال جدید نوسانات زیادی را داشته است.قیمت طلا همپای با افزایش دلار بالا می رود و امید است که کاهش قیمت دلار در روز های آینده انجام گیرد تا بازار وضع آرامی به خود ببیند.چند روزی بود که قیمت طلا افزایش داشت.نگرانی ها بابت افزایش قیمت طلا وجود دارد چرا که متاثر از آن قیمت کالاهای دیگر نیز افزایش پیدا می کند.اما امروز خبرهای دیگری از وضع موجود به گوش می رسد. اخرین اخبار از قیمت طلا را در ادامه بخوانید.

بهای هر اونس طلا تا ساعت ۷ و ۱۰ دقیقه صبح به وقت شرقی با ۶.۳ درصد افزایش به ۱۸۳۹ دلار و ۵۰ سنت رسید. قیمت‌ها تا کنون حدود ۰.۸ درصد برای هفته افزایش یافته است. قیمت طلا در بازار آمریکا نیز با ۰.۳۴ درصد افزایش به ۱۸۴۰ دلار و ۵۰ سنت رسید.

کارشناسان اظهار کردند که افزایش بیش از حد انتظار شغلی و فشارهای مداوم دستمزد ممکن است کاتالیزوری برای افزایش فشار بر طلا باشد. قیمت طلا از نوامبر با افزایش قیمت دلار و کاهش بازدهی روند صعودی خود را پیدا کرده است. قیمت طلا برای سال ۲۰۲۳، ممکن است همچنان به جذب خریداران ادامه دهد اما ممکن است با برخی از مشکلات ناشی از فشارهای جنگ طلبانه از سوی سیاست‌گذاران مواجه شود. بازدهی معیار ۱۰ ساله نیز کاهش یافته است.

تعداد اندکی از مقامات فدرال رزرو روز پنجشنبه، نظر خود را برای کاهش نرخ تورم به هدف دو درصدی خود تکرار کردند اما جیمز بولارد، رهبر سنت لوئیس گفت که سال ۲۰۲۳ می‌تواند در نهایت باعث کاهش تورم شود. نرخ‌های بالاتر جذابیت ضد تورمی شمش را کمرنگ می‌کند و هزینه فرصت نگهداری دارایی غیر بازده را افزایش می‌دهد.

داده‌های روز پنجشنبه نشان داد که حقوق و دستمزد خصوصی ایالات‌متحده در ماه دسامبر بیش از حد انتظار افزایش یافته است، در حالی که تعداد آمریکایی‌هایی که درخواست‌های جدید برای دریافت مزایای بیکاری را ارائه کرده‌اند به پایین‌ترین حد سه ماه گذشته در هفته گذشته رسید، که نشان‌دهنده وجود بازار کار هنوز فشرده است که می‌تواند فدرال رزرو را مجبور به ادامه روند صعودی نرخ بهره کند.

بر اساس گزارش رویترز، ادوارد مویا، تحلیلگر ارشد OANDA در یادداشتی گفت: ضعف بازار کار می‌تواند عاملی باشد که طلا ممکن است بالای سطح ۱۸۰۰ دلار باقی بماند.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره نقطه ای با ۰.۴ درصد افزایش به ۲۳.۳ دلار رسید، در حالی که پلاتین با ۰.۲ درصد افزایش به ۱۰۶۰ دلار و ۶۳ سنت رسید و پالادیوم ۰.۲ درصد کاهش یافت و به ۱۷۴۱ دلار و ۴۳ سنت رسید. هر سه فلز در مسیر کاهش هفتگی قرار دارند.

یک هفته‌ای می‌شود که قیمت سکه وارد کانال کم نوسانی شده است. هفته پیش سکه 22 میلیون تومان بود و امروز روی نرخ 20 میلیون و 500 هزار تومان معامله می‌شود. حالا باید منتظر افزایش قیمت سکه باشیم یا کاهش آن؟

قیمت سکه امامی از ابتدای سال تاکنون حدود 64 درصد افزایش یافته است. پایان اسفند ماه سال گذشته قیمت این سکه 12 میلیون و 400 هزار تومان بود، اما در بازار امروز با نرخی بیش از 20 میلیون و 300 هزار تومان خرید و فروش شد.

در 9 ماه و نیمی که از سال 1401 می‌گذرد، سکه 9 مرتبه در یک کانال نوسان کرده است. اولین بار 29 فروردین ماه روند قیمت سکه امامی نزولی شد و تا 19 اردیبهشت ماه در همان کانال نزولی خود نوسان کرد. اما بعد به فاصله یک هفته با رشد قیمتی که در پیش گرفت، از کانال 13 میلیون تومان به کانال 14 میلیون تومان رفت.

از روز 25 اردیبهشت تا هفتم خرداد ماه نیز سکه برای بار دوم وارد فاز نوسان محدود شد. اما روند صعودی را در روز هشتم خرداد ماه در پیش گرفت و پس از یک هفته کانال 15 میلیون تومان را نیز فتح کرد.

مرتبه سوم که سکه در یک کانال نوسان کرد هفته آخر خرداد تا هفته اول تیر ماه بود. اما این نوسان رشدی به همراه نداشت و سکه تا روز 20 مرداد ماه یک پله به عقب برگشت و وارد نرخ 14 میلیون تومان شد.

خبار مذاکرات بازارها را در تابستان سوزاند

اگرچه آن زمان معامله‌گران بازار انتظار رشد را داشتند، چرا که سکه دو مرتبه کاهش قیمت را تجربه کرد. اما اخبار مذاکرات در دو هفته پایانی مرداد چنان بازار را تحت تاثیر قرار داد که سکه را تا روز 20 شهریور ماه به کانال 13 میلیون تومان کشاند.

اواخر شهریور ماه اخبار مثبتی از وین مخابره نشد. بازارها نیز به کف قیمتی خود رسیده بودند. قیمت دلار آن زمان 28 هزار و 200 تومان بود که برای بسیاری از بازاری‌ها رقم غیرقابل باوری به حساب می‌آمد.

اگرچه بازارها در تابستان حسابی آب رفته بودند، اما نتیجه بخش نبودن مذاکرات موتور رشد قیمت را از روز 20 شهریور ماه شارژ کرد. قیمت سکه امامی ظرف 3 روز از کانال 13 میلیون تومان، وارد کانال 14 میلیون تومان شد.

پس از یک وقفه حدود 2 هفته‌ای سکه دوباره جان گرفت و 3 روزه خود را به نرخ 15 میلیون تومان رساند. اما از هفه اول مهر تا هفته اول آبان ماه بازار سکه امامی به نوعی فریز شده بود و قیمت این فلز گران‌بها روی مرز 15 میلیون تومان نوسان کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    ارسال نظر:

    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان