قیمت طلا | قیمت طلا در بازار

فرصت طلایی برای فروشندگان طلا | قیمت طلا امروز را صعودی شروع کرد

قیمت طلای جهانی امروز پنجشنبه ثابت ماند و نزدیک به بالاترین حد هفت ماهه در جلسه قبل بود، در حالی که فعالان بازار برای اطلاعات مشاغل ایالات‌متحده آماده می‌شدند که می‌تواند بر مسیر سیاست فدرال رزرو تأثیر بگذارد.

فرصت طلایی برای فروشندگان طلا | قیمت طلا امروز را صعودی شروع کرد
کدخبر : 8497
پایگاه خبری تحلیلی گشتنی نیوز :

قیمت طلا همپای با افزایش دلار بالا می رود و امید است که کاهش قیمت دلار در روز های آینده انجام گیرد تا بازار وضع آرامی به خود ببیند.چند روزی بود که قیمت طلا افزایش داشت.قیمت طلا از ابتدای سال جدید نوسانات زیادی را داشته است.نگرانی ها بابت افزایش قیمت طلا وجود دارد چرا که متاثر از آن قیمت کالاهای دیگر نیز افزایش پیدا می کند.اما امروز خبرهای دیگری از وضع موجود به گوش می رسد. اخرین اخبار از قیمت طلا را در ادامه بخوانید.

به نقل از ایسنا، بهای هر اونس طلا تا ساعت ۶ و ۳۵ دقیقه صبح به وقت شرقی با ۱.۶ درصد افزایش به ۱۸۵۶ دلار و ۵۰ سنت رسید و قیمت طلای آمریکا نیز با ۰.۰۹ درصد به ۱۸۵۷ دلار و ۵۰ سنت رسید.

گزارش اشتغال ملی آمریکا و به  دنبال آن داده‌های مربوط به حقوق و دستمزد غیرکشاورزی وزارت کار ایالات‌متحده منتشر خواهد شد. صورتجلسه روز چهارشنبه نشان داد که همه مقامات در نشست سیاست‌گذاری فدرال رزرو در ۱۳ تا ۱۴ دسامبر توافق کردند که بانک مرکزی ایالات‌متحده باید سرعت افزایش تهاجمی نرخ بهره خود را کاهش دهد.

شمش به عنوان محافظ تورم در نظر گرفته می‌شود اما نرخ‌های بهره بالاتر بر طلای بدون بازده تاثیر می‌گذارد. بر اساس یک نظرسنجی که نشان می‌دهد رکود اقتصادی اتحادیه اروپا ممکن است به اندازه‌ای که انتظار می‌رود عمیق نباشد، فعالیت تجاری منطقه یورو در پایان سال گذشته کمتر از آنچه در ابتدا تصور می‌شد کاهش یافت.

بر اساس گزارش رویترز، اس‌پی‌دی‌آر گلد تراست، بزرگ‌ترین صندوق سرمایه‌گذاری تحت پشتوانه طلا در جهان، اعلام کرد دارایی‌های آن در روز چهارشنبه ۰.۰۹ درصد کاهش یافت و به ۹۱۶.۷۷ تن رسید.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، نقره با ۰.۳ درصد افزایش به ۲۳.۸۱ دلار رسید، در حالی که پلاتین ۰.۳ درصد کاهش یافت و به ۱۰۷۵ دلار و ۴۰ سنت رسید و پالادیوم ۰.۳ درصد کاهش یافت و به ۱۷۸۳۰ دلار و ۶۰ سنت رسید.

منبع: ایسنا

 قیمت طلا سال جدید را صعودی آغاز کرده است و قیمت در روزی که گذشت به نزدیکی قله قیمتی هفت ماهه رسید.

قیمت طلا در روزی که گذشت بیش از یک درصد افزایش پیدا کرد در حالی که روز پیش از آن نیز نزدیک به 0.9 درصد رشد پیدا کرده بود. کاهش ارزش دلار آمریکا در کنار افزایش امیدواری ها به کاهش اندازه افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو در نشست بعدی خود به رشد قیمت طلا در روزهای اولیه سال 2023 کمک کرده است.

طلا در روزی که گذشت تا سقف 1865 دلاری نیز بالا رفت. در حالی که بازار در انتظار انتشار صورت جلسه فدرال رزرو برای ماه دسامبر است که در بازار امیدواری هایی نسبت به گام بعدی فدرال رزرو وجود دارد. نکته جالب توجه این است که در حالی که چند هفته پیش اغلب معامله گران پیش بینی می کردند که بانک مرکزی آمریکا نرخ بهره را نیم درصد افزایش دهد اکنون اکثریت روی افزایش 25 صدم درصدی نرخ بهره توافق دارند.

البته گزارش هایی هم وجود دارد که هنوز مقامات فدرال رزرو تمایلی به قبول کاهش قدرت اقتصاد و آرام تر کردن عملیات انقباضی خود ندارند. در حقیقت اگر افزایش نرخ بهره نیز 25 صدم درصد باشد بیشتر استراتژی ایستادن و تماشا کردن توسط اعضای فدرال رزرو است تا از عواقب افزایش های قبلی بیشتر آگاه شوند.

برخی نیز بر این باورند که این افزایش قیمت ها موقتی نیست و در بازار ادامه خواهد داشت.

همچنین در روزی که گذشت قیمت بیت کوین نزدیک به یک درصد افزایش یافت تا مجددا قیمت ها به مرز 17 هزار دلاری نزدیک شود. از چهار روزی که از سال نو می گذرد بیت کوین سه روز بازدهی مثبت داشته است و بازدهی را به نزدیک 2 درصد رسانده است. اتریوم نیز در روزی که گذشت بیش از 3 درصد رشد قیمت داشت تا بازار رمزارزها نیز در کنار بازار طلا سال را با توپ پر آغاز کنند.

 روز چهارشنبه قیمت طلا و سکه با رشد قیمت انس جهانی، روند افزایشی به خود گرفت. این روند صعودی در تمام قطعات سکه رخ نداد و نیم و ربع سکه ۱۰۰ هزار تومان ارزان شد.

دیروز قیمت دلار بازیگر فعالی در قیمت طلا و سکه نبود و انس جهانی طلا قیمت در بازار فلز زرد را بالا کشید.

روند کلی قیمت طلا و سکه از ابتدای هفته جاری تاکنون بر مدار کاهش قرار داشت. این ارزانی به‌ویژه در سکه به دنبال کاهش قیمت دلار رخ داد. بازار طلا و سکه متاثر از ۲ بازار دلار داخلی و انس جهانی طلاست، اما به شکل سنتی به بازاری تمایل دارد که روند صعودی را طی کند.

فلز زرد کاهشی شروع کرد؛ افزایشی ادامه داد

قیمت طلا و سکه در نخستین ساعات معاملاتی دیروز، روند کاهشی داشت. در ادامه روز اما این روند در طلا و برخی قطعات سکه با افزایش قیمت طلای جهانی صعودی بود و گران شد.

در حال حاضر انس جهانی طلا، یکی از حامیان افزایشی قیمت طلا و سکه در بازارهای داخلی است. قیمت انس جهانی طلا در لحظه نگارش این گزارش 1,861.41 دلار است.

روز سه‌شنبه افت قیمت دلار در بازار معاملات تهران، سکه امامی را تا پله ۳ محدوده ۱۹ میلیون تومانی کشاند. دیروز ۱۴ دی ۱۴۰۱، قیمت سکه امامی در لحظه نگارش این گزارش با افزایش ۶۸ هزار تومانی قیمت به ۲۰ میلیون و ۴۲۲ هزار تومان رسید.

فعالان بازار معتقدند فعلا تکلیف بازار مشخص نیست و هر خرید و فروشی ممکن است منجر به پشیمانی شود. از همین رو فروش در بازار محدود است و این کاهش عرضه باعث رشد حباب سکه شده است.

سکه بهار دیروز بیشتر از سکه امامی گران شد. این قطعه از سکه با افزایش قیمت ۹۶ هزار تومانی به نرخ ۱۹ میلیون و ۳۰۵ هزار تومان رسید. روز سه‌شنبه سکه بهار در کف محدوده ۱۹ میلیون تومانی نیز معامله شد.

روند قیمت انواع سکه دیروز همسان نبود. به نظر می‌رسد مقدار عرضه باعث ناهمگونی روند قیمت در انواع سکه شده است. هر کدام از قطعات نیم و ربع سکه امروز ۱۰۰ هزار تومان کاهش قیمت را پشت سر گذاشتند.

در لحظه نگارش این گزارش نیم سکه کانال ۱۲ میلیون تومانی را شکست و به قیمت ۱۱ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان رسید. قیمت ربع سکه نیز ۸ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان شد.

ثبات قیمت سکه گرمی ادامه دارد

سکه گرمی دیروز و روز سه‌شنبه بدون تغییر قیمتی در بازار معامله شد. قیمت سکه گرمی در بازار معاملات فلز زرد در ۲ روز گذشته ۴ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان بود. این قطعه از سکه در هفته‌های گذشته کمترین نوسان قیمت را در بازار داشت.

به نظر می‌رسد آنچه بازار را در روزها و هفته‌های گذشته متاثر ساخته، معامله‌گران خرد با سرمایه‌های اندک نیستند، بلکه سرمایه‌های زیاد و معاملات بزرگ روند بازار را به شکلی گسترده تحت تاثیر قرار داده است. هر چند بسیاری از فعلان بازار معتقدند بازارساز در حال نوسانگیری از بازار است و بازیگر فعال در قیمت طلا و سکه دولت است نه مردم.

آیا این خبر مفید بود؟
اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    ارسال نظر:

    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان