قیمت طلا | قیمت طلا در بازار

قیمت طلا افزایش یافت | قیمت طلا در بازار امروز

لیست قیمت امروز سکه و طلا منتشر شد.

قیمت طلا افزایش یافت | قیمت طلا در بازار امروز
کدخبر : 7903
پایگاه خبری تحلیلی گشتنی نیوز :

قیمت طلا از ابتدای سال جدید نوسانات زیادی را داشته است. قیمت طلا همپای با افزایش دلار بالا می رود و امید است که کاهش قیمت دلار در روز های آینده انجام گیرد تا بازار وضع آرامی به خود ببیند. نگرانی ها بابت افزایش قیمت طلا وجود دارد چرا که متاثر از آن قیمت کالاهای دیگر نیز افزایش پیدا می کند. چند روزی بود که قیمت طلا افزایش داشت. اما امروز خبرهای دیگری از وضع موجود به گوش می رسد. اخرین اخبار از قیمت طلا را در ادامه بخوانید.

اتحادیه طلا و جواهر تهران قیمت سکه و طلا در بازار امروز ۱۴۰۱/۹/۲۷ را به شرح زیر اعلام کرد:

سکه امامی امروز با  قیمت ۱۸۸/۹۷۰/۰۰۰ ریال به فروش رسید . این قیمت بدون تغییر نسبت به روز گذشته  بوده است.

نیم سکه نیز در بازار امروز به قیمت ۱۲۲/۰۰۰/۰۰۰ ریال به فروش رسید .

ربع سکه در بازار امروز با قیمت ۹۲/۰۰۰/۰۰۰ ریال معامله شد و سکه گرمی نیز در بازار در محدوده۴۲/۵۰۰/۰۰۰ ریال به فروش رسید.

گفتنی است در بازار امروز هر گرم طلای ۱۸ عیار با قیمت ۱۷/۳۵۲/۰۰۰ ریال، طلای ۲۴ عیار با قیمت۲۳/۱۳۶/۰۰۰ ریال و هر مثقال طلا با قیمت ۷۵/۱۶۰/۰۰۰ ریال به فروش رفت.

الان وقت خرید است؟

قیمت طلا و سکه همچنان روند افزایشی دارد و تقاضا نیز برای آن زیاد است. این در حالی است که بسیاری از کارشناسان و حتی اتحادیه طلا و جواهر اکنون را زمان مناسبی برای طلا و سکه نمی‌دانند. نادر بذرافشان رییس اتحادیه طلا و جواهر نیز هشدار داده است که در زمان طوفان قیمتی خرید طلا و سکه به صلاح نیست. البته او احتمال کاهش قیمت طلا و سکه را نیز داده است. از دیدگاه او به نظر می‌آید این نوسان قیمت موقت است و نرخ‌ها به روال سابق خود باز می‌گردد.

 قیمت طلا علی‌رغم افزایش قابل‌توجه در روز جمعه، بیشترین کاهش هفتگی خود را از اواسط نوامبر تجربه کرد که می‌توان آن را نتیجه اطلاعیه فدرال رزرو آمریکا مبنی‌بر ادامه افزایش نرخ بهره در سال جدید میلادی جهت مهار تورم دانست.

 قیمت هر اونس طلا امروز با 0.91 درصد افزایش به 1793 دلار و 8 سنت رسید.

 طبق گفته‌ ادوارد مویا، تحلیلگر ارشد مؤسسه اوآندا، تمرکز اکثر تاجران بر فدرال رزرو آمریکا و بانک مرکزی اروپاست که هر دو خبر از سخت‌تر شدن شرایط پولی داده‌اند. نرخ بهره اوراق قرضه جهانی هم افزایش قابل توجه‌ای داشته که می‌تواند از دلایل کاهش هفتگی قیمت طلا باشد.

 بانک مرکزی آمریکا در روز چهارشنبه طبق آنچه انتظار می‌رفت نرخ بهره را 50 واحد افزایش داد. جروم پاول، رئیس فدرال رزرو آمریکا گفت نرخ بهره در سال آینده علی‌رغم نگرانی درمورد رکود اقتصاد بازهم افزایش خواهد یافت. بانک‌های مرکزی اروپا و انگلیس هم استراتژی مشابهی در افزایش نرخ بهره در پیش گرفته‌اند.

 طلا همواره پشتوانه‌ای ایمن در زمان تورم بالا بوده، اما افزایش نرخ بهره هزینه نگه‌داری این فلز گران‌بها را افزایش داده و تمایل برای آن را پایین می‌آورد.

 تحلیلگران کامرزبانک پیش‌بینی می‌کنند قیمت طلا تا زمانی‌که روند افزایش نرخ بهره پایان نیافته به سمت 1750 دلار کاهش خواهد یافت. این بانک انتظار دارد قیمت طلا تا پایان سال آینده میلادی تا 1850 دلار افزایش یابد.

 قیمت نقره امروز با 0.10 درصد افزایش به 23 دلار و 33 سنت رسید و پلاتین با 1.44 درصد کاهش 994 دلار و 53 سنت معامله می‌شود.

برخی از تحلیلگران گفته‌اند که اگرچه افزایش فشارهای تورمی می‌تواند فدرال رزرو را مجبور به حفظ موضع سیاست پولی تهاجمی خود کند اما اقتصاد به نقطه شکست نزدیک شده است. آنها خاطرنشان کردند که سیاست پولی فدرال رزرو می‌تواند اقتصاد ایالات‌متحده را به سمت رکود سوق دهد که برای طلا مثبت خواهد بود.

قیمت جهانی طلا در محدوده ۱۸۰۰ دلار باقی ماند زیرا شاخص شاخص قیمت تولیدکننده آمریکا در ماه نوامبر ۷.۴ درصد افزایش یافت و بالاتر از حد انتظار بود.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، در حالی که فشار تورم عمده فروشی در ماه نوامبر بیش از حد انتظار افزایش یافت و نشان داد که افزایش قیمت‌ها همچنان اقتصاد ایالات‌متحده را تهدید می‌کند، بازار طلا حمایت خود را بالای ۱۸۰۰ دلار در هر اونس حفظ کرده است.

دانشگاه میشیگان روز جمعه اعلام کرد که قرائت اولیه شاخص احساسات مصرف کننده آن به ۵۹.۱ رسیده است که نسبت به خوانش نوامبر (۵۶.۸)کاهش یافته است. بازار طلا واکنش چندانی به آخرین داده‌های اقتصادی ناامیدکننده نشان نمی‌دهد زیرا سودهای فروش را تا آخر هفته حفظ می‌کند. هر اونس طلا آخرین بار با ۰.۵۱ درصد افزایش به ۱۸۱۰ دلار و ۶۰ سنت رسید.

قیمت‌های تولیدکننده ایالات‌متحده با حذف هزینه‌های بی‌ثبات غذا و انرژی، ۰.۴ درصد افزایش یافت که نسبت به ماه گذشته افزایش یافت. اقتصاددانان به دنبال افزایش ۰.۲ درصدی بودند. در این گزارش، تورم اصلی سالانه ۶.۲ درصد افزایش یافته است. پیش‌بینی‌های اجماع افزایشی را تا ۵.۹ درصد پیش‌بینی می‌کردند.

به گفته برخی از اقتصاددانان، انتظارات تورمی که به خوبی تثبیت شده‌اند، باعث آرامش فدرال رزرو می‌شود زیرا به نظر می‌رسد سرعت افزایش نرخ بهره را تا نیمه اول سال ۲۰۲۳ کاهش دهد.

بر اساس گزارش رویترز، برخی از تحلیلگران گفته‌اند که اگرچه افزایش فشارهای تورمی می‌تواند فدرال رزرو را مجبور به حفظ موضع سیاست پولی تهاجمی خود کند اما اقتصاد به نقطه شکست نزدیک شده است. آنها خاطرنشان کردند که سیاست پولی فدرال رزرو می‌تواند اقتصاد ایالات‌متحده را به سمت رکود سوق دهد که برای طلا مثبت خواهد بود.

منبع: ایسنا

آیا این خبر مفید بود؟
اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    ارسال نظر:

    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان