قیمت طلا | قیمت طلا در بازار

قیمت طلا در مدار صعودی | قیمت طلا در بازار امروز با افزایش قیمت به فروش رسید

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۳۹ درصد افزایش به ۱۸۴۶ دلار و ۶۹ سنت رسید.

قیمت طلا در مدار صعودی | قیمت طلا در بازار امروز با افزایش قیمت به فروش رسید
کدخبر : 8452
پایگاه خبری تحلیلی گشتنی نیوز :

قیمت طلا همپای با افزایش دلار بالا می رود و امید است که کاهش قیمت دلار در روز های آینده انجام گیرد تا بازار وضع آرامی به خود ببیند.چند روزی بود که قیمت طلا افزایش داشت.قیمت طلا از ابتدای سال جدید نوسانات زیادی را داشته است.نگرانی ها بابت افزایش قیمت طلا وجود دارد چرا که متاثر از آن قیمت کالاهای دیگر نیز افزایش پیدا می کند.اما امروز خبرهای دیگری از وضع موجود به گوش می رسد. اخرین اخبار از قیمت طلا را در ادامه بخوانید.

به نقل از رویترز، طلا سال جاری میلادی را با قدرت شروع کرد. نگرانی درمورد رکود اقتصاد دنیا و احتمال کند شدن روند افزایش نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا باعث افزایش تقاضا برای طلا به‌عنوان یک پشتوانه ایمن شد و قیمت آن را افزایش داد. قیمت طلا همچنان در محدوده بالاترین رقم طی 6 ماه گذشته قرار دارد.

 قیمت هر اونس طلا امروز با 0.39 درصد افزایش به 1846 دلار و 69 سنت رسید.

 بازارها منتظر انتشار دستور جلسه آخرین اجلاس فدرال رزرو آمریکا در سال گذشته میلادی هستند تا مطمئن شوند مقامات بانک مرکزی آمریکا از پایین آمدن میزان افزایش نرخ بهره حمایت کرده‌اند.

 بازارها درحال‌حاضر 90 درصد احتمال می‌دهند فدرال رزرو نرخ بهره را در اجلاس ماه فوریه 25 واحد افزایش دهد.

 هشدار صندوق بین‌المللی پول درمورد احتمال رکود اقتصاد در 2023 باعث افزایش خرید طلا شد، چون راکد شدن اقتصاد آمریکا می‌تواند تقاضا برای دلار را پایین بیاورد.

 از طرف دیگر، پیش‌بینی رکود اقتصاد دنیا به‌همراه افزایش نگرانی درمورد رشد دیرهنگام اقتصاد چین باعث ضعف عملکرد مس در آغاز سال جدید میلادی شد. قیمت مس پس‌از یک کاهش 2 درصدی در روز گذشته امروز در حدود 3.7707 دلار ثابت مانده است.

 با توجه به کاربرد بالای مس در صنعت، قیمت آن به‌شدت تحت تأثیر دورنمای اقتصاد قرار دارد. کاهش تولید در چین به‌خاطر همه‌گیری کرونا باعث سقوط 12 درصدی قیمت فلز سرخ در 2022 شد.

 قیمت نقره امروز با 0.31 درصد افزایش به 24 دلار و 31 سنت رسید و پلاتین با 0.24 درصد افزایش 1089 دلار و 80 سنت معامله می‌شود.

طلا سال جاری میلادی را با قدرت شروع کرد. نگرانی درمورد رکود اقتصاد دنیا و احتمال کند شدن روند افزایش نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا باعث افزایش تقاضا برای طلا به‌عنوان یک پشتوانه ایمن شد و قیمت آن را افزایش داد. قیمت طلا همچنان در محدوده بالاترین رقم طی ۶ ماه گذشته قرار دارد.

 قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۳۹ درصد افزایش به ۱۸۴۶ دلار و ۶۹ سنت رسید.

 بازار‌ها منتظر انتشار دستور جلسه آخرین اجلاس فدرال رزرو آمریکا در سال گذشته میلادی هستند تا مطمئن شوند مقامات بانک مرکزی آمریکا از پایین آمدن میزان افزایش نرخ بهره حمایت کرده‌اند.

 بازار‌ها درحال‌حاضر ۹۰ درصد احتمال می‌دهند فدرال رزرو نرخ بهره را در اجلاس ماه فوریه ۲۵ واحد افزایش دهد.

 هشدار صندوق بین‌المللی پول درمورد احتمال رکود اقتصاد در ۲۰۲۳ باعث افزایش خرید طلا شد، چون راکد شدن اقتصاد آمریکا می‌تواند تقاضا برای دلار را پایین بیاورد.

 از طرف دیگر، پیش‌بینی رکود اقتصاد دنیا به‌همراه افزایش نگرانی درمورد رشد دیرهنگام اقتصاد چین باعث ضعف عملکرد مس در آغاز سال جدید میلادی شد. قیمت مس پس‌از یک کاهش ۲ درصدی در روز گذشته امروز در حدود ۳.۷۷۰۷ دلار ثابت مانده است.

 با توجه به کاربرد بالای مس در صنعت، قیمت آن به‌شدت تحت تأثیر دورنمای اقتصاد قرار دارد. کاهش تولید در چین به‌خاطر همه‌گیری کرونا باعث سقوط ۱۲ درصدی قیمت فلز سرخ در ۲۰۲۲ شد.

 قیمت نقره امروز با ۰.۳۱ درصد افزایش به ۲۴ دلار و ۳۱ سنت رسید و پلاتین با ۰.۲۴ درصد افزایش ۱۰۸۹ دلار و ۸۰ سنت معامله می‌شود.

قیمت طلا و سکه به دنبال کاهش قیمت دلار در بازار دیروز کاهشی بود. قیمت حباب سکه بهار، ربع و سکه گرمی هم افزایش داشت. کارشناسان بر این باورند که اختلاف عرضه و تقاضا عامل افزایش حباب سکه است.

قیمت طلا و سکه که در روزهای گذشته الاکلنگی بود، امروز همگرا شد. امروز قیمت‌ها در بازار فلز زرد به شکل محسوسی کاهش داشت. هر چند این روند نزولی مانند اولین روز هفته میلیونی نبود، اما سکه امامی را به کف کانال ۱۹ میلیون تومانی نزدیک کرد.

به عقیده تحلیلگران، اصلاح نرخ سکه طلا با یک روز تاخیر نسبت به دلار در حال انجام است و روند کاهشی قیمت دلار، امروز در قیمت طلا و سکه خود را نشان داده است.

از سوی دیگر کارشناسان بازار روند ناهمسان قیمت طلا و سکه از یکدیگر طی روزهای گذشته را به میزان عرضه و تمایل به خرید سرمایه‌گذاران نسبت می‌دهند. آن‌ها معتقدند افرادی که در روزهای گذشته سکه خریده‌اند، چشم انتظار بازار دلار هستند تا قیمت بالا برود و به دنبال آن قیمت سکه بار دیگر به کانال ۲۲ میلیون تومانی بازگردد .

برخی معامله‌گران بازار هم می‌گویند در صورتی که قیمت دلار افت قابل توجهی را تجربه کند و سطوح حمایتی را از دست دهد، فشار فروش در بازار سکه به صورت قابل توجهی بیشتر خواهد شد.

حباب سکه بازار طلا را داغ کرد

از دیدگاه برخی معامله‌گران، تمایل به خرید طلا در بازار نسبت به سکه افزایش یافته است. قیمت طلا دیروز (دوشنبه 12 دی) تا محدوده یک میلیون و 850 هزار تومان رشد کرد. به نظر می‌رسد حباب بالای سکه تمایل به خرید طلا را افزایش داده است.

امروز تمامی قطعات سکه به غیر از سکه گرمی کاهش قیمت داشتند. بیشترین سهم هم مربوط به سکه امامی با ۵۴۸ هزار تومان کاهش قیمت بود. این قطعه از سکه در لحظه نگارش این گزارش با قیمت ۱۹ میلیون و ۳۵۵ هزار تومان در حال معامله است.

سکه بهار نیز با ۴ هزار تومان کاهش قیمت به ۱۹ میلیون و ۶ هزار تومان رسید. نیم سکه امروز ۳۰۰ هزار تومان ارزان شد و در لحظه نگارش این گزارش در کف کانال ۱۲ میلیون تومانی در حال معامله است. ربع سکه امروز ۱۰۰ هزار تومان ارزان شد و این کاهش قیمت، نرخ این قطعه از سکه را به ۸ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان رساند.

آیا این خبر مفید بود؟
اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    ارسال نظر:

    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان