قیمت طلا | قیمت طلا در بازار

قیمت طلا کاهش یافت؟ | قیمت طلا در 24 آبان ماه

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۰۳ درصد کاهش به ۱۷۷۰ دلار و ۸۵ سنت رسید. قیمت نقره نیز امروز با 0.03 درصد افزایش به 22 دلار و 12 سنت رسید و پلاتین با 0.28 درصد کاهش 1019 دلار و 61 سنت معامله می‌شود.

قیمت طلا کاهش یافت؟ | قیمت طلا در 24 آبان ماه
کدخبر : 6739
پایگاه خبری تحلیلی گشتنی نیوز :

قیمت طلا از ابتدای سال جدید نوسانات زیادی را داشته است. قیمت طلا همپای با افزایش دلار بالا می رود و امید است که کاهش قیمت دلار در روز های آینده انجام گیرد تا بازار وضع آرامی به خود ببیند. نگرانی ها بابت افزایش قیمت طلا وجود دارد چرا که متاثر از آن قیمت کالاهای دیگر نیز افزایش پیدا می کند. چند روزی بود که قیمت طلا افزایش داشت. اما امروز خبرهای دیگری از وضع موجود به گوش می رسد. اخرین اخبار از قیمت طلا را در ادامه بخوانید.

به نقل از تسنیم از یاهو فاینانس، در شرایطی که نشانه‌های ضدونقیض از سوی مقامات فدرال‌رزرو آمریکا در مورد روند افزایش نرخ بهره همچنان ارزش دلار را پایین نگه‌داشته، قیمت طلا نزدیک به اوج سه‌ماهه خود باقی‌مانده است. از طرف دیگر افزایش موارد ابتلا به کرونا در چین به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین واردکنندگان فلزات صنعتی و احتمال کاهش تقاضا، قیمت مس را پایین آورده‌است.

برخی مقامات بانک مرکزی آمریکا در این هفته اعلام کردند این بانک روند افزایش نرخ بهره خود را در ماه‌های آینده آرام‌تر خواهد کرد اما این فرایند متوقف نخواهد شد، چون مهار تورم بالا نیازمند سیاست‌های سخت‌گیرانه‌تری است.

کاهش میزان افزایش نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا می‌تواند در کوتاه‌مدت به نفع طلا و سایر فلزات گرانبها باشد. اما افزایش یکنواخت نرخ بهره تقاضا برای طلا را در بلندمدت پایین آورده و به ضرر آن خواهد بود.

قیمت هر اونس طلا امروز با 0.03 درصد کاهش به 1770 دلار و 85 سنت رسید.

بازارها پیش‌بینی می‌کنند به احتمال 80 درصد نرخ بهره فدرال‌رزرو در ماه دسامبر 50 واحد افزایش پیدا می‌کند، اما این رقم هم نرخ بهره در آمریکا را به بالاترین رقم از بحران مالی 2008 می‌رساند.

افزایش نرخ بهره در سال جاری میلادی به‌شدت بر بازار فلزات تاثیر گذاشته‌است، چون هزینه نگهداری فلزات گرانبها را افزایش داده و تقاضا برای آنها را پایین می‌آورد.

در بین فلزات صنعتی، ضعف دلار حمایت چندانی از قیمت مس نکرده‌است. قیمت مس حدود 3 درصد در روز دوشنبه کاهش یافت و امروز 0.3 درصد پایین‌تر معامله می‌شود.

قیمت نقره امروز با 0.03 درصد افزایش به 22 دلار و 12 سنت رسید و پلاتین با 0.28 درصد کاهش 1019 دلار و 61 سنت معامله می‌شود.

به نظر می‌رسد قیمت طلا و سکه که تحت تاثیر ۲ بازار انس جهانی طلا و دلار است به هر بازاری که افزایش داشته باشد، گرایش دارد. در روزهای گذشته تاثیر انس جهانی حباب سکه را با روند کاهشی قابل توجهی همراه کرد، اما امروز سکه افزایشی است و بیشترین حباب نیز سهم سکه امامی است.

در حال حاضر قیمت هر انس طلا 1,759.45 دلار است.

بار دیگر بازار طلا احتیاطی می‌شود؟

به اعتقاد فعالان بازار در صورتی که امروز دوشنبه ۲۳ آبان قیمت سکه بالای خط 16 میلیون تومان باقی بماند، افزایش قیمت ادامه خواهد داشت. البته کاهش قیمت و ورود مجدد سکه به کانال ۱۵ میلیون تومان بازار را احتیاطی خواهد کرد و تقاضای خریداران حرفه‌ای سکه کم‌ می‌شود.

در هفته‌های اخیر، فاصله ارزش ذاتی و قیمت بازار حتی به سطح 20 درصدی رسیده بود، ولی در روزهای اخیر با افزایش اونس طلا در بازارهای جهانی و بی‌توجهی بازار داخلی به بخشی از رشد دلار، حباب در مسیر نزولی قرار گرفت.

تحلیل‌گران باور دارند با کاهش حباب و افزایش ارزش ذاتی سکه، احتمال ورود معامله‌گران محتاط و بازیگران بنیادی به بازار بیشتر شده است. در گذشته بخشی از فعالان عنوان می‌کردند که به دلبل حباب سنگین و احتمال تخلیه یکباره آن، تمایل معامله‌گران محتاط برای خرید سکه چندان زیاد نیست.

در حالی که کاهش حباب می‌تواند زمینه‌ساز ورود خریداران جدید شود، از آن سو نباید از خاطر برد که امکان تقویت عرضه طلا به بازار بیشتر شده است. این تقویت عرضه می‌تواند زمینه‌ساز کاهش نوسانات بازار شود.

قیمت طلا و سکه دیروز 23 آبان

 دوشنبه ۲۳ آبان ۱۴۰۱ قیمت سکه امامی با افزایش نزدیک به ۱۷۰ هزار تومانی با قیمت ۱۶ میلیون و ۱۹۵ هزار تومان معامله شد. سکه طرح قدیم نزدیک بیش از ۱۰۰ هزار تومان گران شد و به قیمت ۱۵ میلیون و ۳۶۰ هزار تومان رسید. نیم سکه ۳۰ هزار تومان افزایش قیمت داشت و با قیمت هشت میلیون و ۸۸۰ هزار تومان در بازار معامله شد.

ربع سکه هم با افزایش قیمت ۱۰ هزار تومانی به نرخ پنج میلیون و ۸۶۰ هزار تومان رسید. سکه گرمی که در ۲ روز گذشته بدون تغییر قیمت بود امروز ۵۰ هزار تومان گران شد و با قیمت سه میلیون و ۳۵۰ هزار تومان معامله شد.

هر مثقال طلا با رشد ۳۵ هزار تومانی به قیمت ۶ میلیون و ۴۷۸ هزار تومان رسید. هر گرم طلا ۱۸ عیار هم نزدیک به ۱۰ هزار تومان گران شد و به نیمه کانال یک میلیون تومانی نزدیک شد. یک میلیون و ۴۹۵ هزار تومان آخرین قیمت هر گرم طلا در لحظه نگارش این گزارش بود.

آیا این خبر مفید بود؟
اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    ارسال نظر:

    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان