قیمت طلا | قیمت طلا در بازار

بروزترین قیمت طلا امروز 23 آبان ماه | قیمت طلا سیر نزولی در پیش گرفت

قیمت طلا امروز دوشنبه نسبت به اوج سه ماهه خود در جلسه قبل اندکی عقب‌نشینی کرد، زیرا بازده دلار و اوراق قرضه ایالات‌متحده پس از هشدار رئیس بانک مرکزی آمریکا مبنی بر عدم تعدیل فدرال رزرو با تورم، افزایش یافت.

بروزترین قیمت طلا امروز 23 آبان ماه | قیمت طلا سیر نزولی در پیش گرفت
کدخبر : 6687
پایگاه خبری تحلیلی گشتنی نیوز :

قیمت طلا از ابتدای سال جدید نوسانات زیادی را داشته است. قیمت طلا همپای با افزایش دلار بالا می رود و امید است که کاهش قیمت دلار در روز های آینده انجام گیرد تا بازار وضع آرامی به خود ببیند. نگرانی ها بابت افزایش قیمت طلا وجود دارد چرا که متاثر از آن قیمت کالاهای دیگر نیز افزایش پیدا می کند. چند روزی بود که قیمت طلا افزایش داشت. اما امروز خبرهای دیگری از وضع موجود به گوش می رسد. اخرین اخبار از قیمت طلا را در ادامه بخوانید.

بهای هر اونس طلا تا ساعت ۶ و ۲۵ دقیقه صبح به وقت شرقی با ۹.۱ درصد کاهش به ۱۷۶۲ دلار و ۲۰ سنت رسید. قیمت طلا در بازار معاملات آمریکا نیز با ۰.۵۱ درصد افزایش به ۱۷۶۳ دلار و ۲۰ سنت رسید.

قیمت طلا هفته گذشته پس از اینکه نشانه‌هایی از کاهش تورم در ایالات‌متحده افزایش یافت، بیشترین درصد افزایش هفتگی خود را از مارس ۲۰۲۰ به ثبت رساند. با این حال، کریستوفر والر، رئیس فدرال رزرو گفت که فدرال رزرو ممکن است در جلسه بعدی خود کاهش سرعت در افزایش نرخ بهره را در نظر بگیرد، اما این نباید به عنوان کاهش مقابله آن با تورم تلقی شود.

طلا نسبت به افزایش نرخ‌های بهره ایالات‌متحده بسیار حساس است، زیرا باعث افزایش هزینه فرصت نگهداری شمش‌های غیر بازده می‌شود و در عین حال دلار را که در آن قیمت‌گذاری می‌شود، افزایش می‌دهد.

بر اساس گزارش رویترز، شاخص دلار پس از سقوط به پایین‌ترین سطح سه ماهه در روز جمعه، ۰.۴ درصد در برابر رقبای خود افزایش یافت و طلا را برای سایر دارندگان ارز گران کرد. شاخص بازدهی خزانه داری ۱۰ ساله ایالات‌متحده از پایین‌ترین سطح یک ماهه خود افزایش یافت و هزینه فرصت نگهداری طلای بدون بهره را افزایش داد.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره با ۰.۵ درصد کاهش به ۲۱.۵۷ دلار رسید. پلاتین با ۰.۲ درصد کاهش به ۱۰۲۶ و ۲۰ سنت دلار رسید و پالادیوم در ۲۰۳۷ دلار و ۶۰ سنت ثابت ماند.

قیمت‌های مصرف‌کننده در آمریکا کمتر از حد انتظار در ماه اکتبر افزایش یافت و تورم سالیانه در این کشور برای اولین‌ بار طی 8 ماه گذشته به زیر 8 درصد رسید.

اطلاعات تورم آمریکا باعث پایین آمدن ارزش دلار شد و آن را در آستانه بزرگ‌ترین سقوط دوروزه طی 14 سال گذشته قرارداد. بدین‌ترتیب قیمت طلا برای دارندگان سایر ارزهای دنیا ارزان‌تر شده و تمایل برای خرید آن افزایش می‌یابد.

درحال‌حاضر 71 درصد احتمال دارد بانک مرکزی آمریکا نرخ بهره را 50 واحد در اجلاس ماه دسامبر افزایش دهد. این احتمال یک هفته پیش 50/50 بود.

قیمت نقره امروز 0.16 درصد کاهش یافت و به 21 دلار و 67 سنت رسید. پلاتین هم با یک کاهش 0.30 درصدی 1033 دلار و 7 سنت معامله می‌شود.

ربع و نیم سکه به کانال‌های جدید نزدیک شدند

افت ارزش ریال و تلاش مردم برای حفاظت از داراییشان در شرایطی که بازارساز سیگنال مساعد به بازار تزریق می‌کند، نگرانی‌ روند افزایشی قیمت‌ها را با توجه به مولفه‌های سیستماتیک افزایش می‌دهد. آیا بازوی بازارساز قوی‌تر است یا قدرت تورم؟ نگرانی که این روزها مردم را به سوی کالاهای سرمایه‌ای می‌کشاند و به افزایش قیمت‌ها دامن می‌زند.

امروز دوشنبه ۱۶ آبان ۱۴۰۱ قیمت سکه امامی نزدیک به ۱۳۰ هزار تومان افزایش داشت و به ۱۶ میلیون و ۵۲۵ هزار تومان رسید. سکه طرح قدیم نیز بیشترین رشد قیمت را در خانواده خود داشت. افزایش بیش از ۲۰۰ هزار تومانی قیمت این قطعه از سکه آن را از محدوده ۱۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی فراتر برد و با قیمت حدودی ۱۵ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان معامله شد.

نیم‌سکه و ربع‌سکه نیز هر کدام ۱۰۰ هزار تومان افزایش را تجربه کردند و به ترتیب با قیمت‌های ۸ میلیون و ۹۸۰ و ۵ میلیون و ۹۷۰ هزار تومان معامله شدند. افزایش قیمت، این قطعات سکه را به کانال‌های جدید ۹ و ۶ میلیون تومانی بسیار نزدیک کرد.

حباب ربع سکه از سکه تمام بیشتر شد

سکه گرمی هم ۳ میلیون و ۳۱۵ هزار تومان شد و ۵ هزار تومان رشد داشت. اما حباب سکه باز هم بزرگ‌تر شد. حباب سکه طرح قدیم با ۲۶۰ هزار تومان افزایش بیشترین صعود قیمت را داشت و به یک میلیون و ۴۰۲ هزار تومان رسید. حباب سکه امامی ۲ میلیون و ۲۲۰ هزار تومان شد و ۱۸۶ هزار تومان افزایش داشت. اما حباب ربع سکه با نزدیک به ۱۲۰ هزار تومان افزایش به نزدیک محدوده ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تومانی رسید. این در حالی است که قیمت حباب ربع سکه از حباب تمام سکه نیز بیشتر شد و نزدیک به نیمی از قیمت این قطعه از سکه را دربر می‌گیرد.

امروز هر مثقال طلا ۳۴ هزار تومان افزایش قیمت داشت و ۶ میلیون و ۴۵۵ هزار تومان شد. هر گرم طلا نیز با رشد ۱۵ هزار تومانی قیمت به کانال یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی نزدیک شد و به قیمت یک میلیون و ۴۰۹ هزار تومان رسید.

آیا این خبر مفید بود؟
اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    ارسال نظر:

    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان