قیمت طلا | قیمت طلا در بازار

چند پیش بینی جالب از قیمت طلا برای 23 آبان ماه | خریداران طلا بخوانند

در دومین روز هفته قیمت طلا و سکه گران شد اما نیم و ربع سکه ۵۰ هزار تومان کاهش داشت. این رشد قیمت متاثر از انس جهانی طلا صعودی است. آیا صعود طلا ادامه دارد؟

چند پیش بینی جالب از قیمت طلا برای 23 آبان ماه | خریداران طلا بخوانند
کدخبر : 6680
پایگاه خبری تحلیلی گشتنی نیوز :

قیمت طلا از ابتدای سال جدید نوسانات زیادی را داشته است. قیمت طلا همپای با افزایش دلار بالا می رود و امید است که کاهش قیمت دلار در روز های آینده انجام گیرد تا بازار وضع آرامی به خود ببیند. نگرانی ها بابت افزایش قیمت طلا وجود دارد چرا که متاثر از آن قیمت کالاهای دیگر نیز افزایش پیدا می کند. چند روزی بود که قیمت طلا افزایش داشت. اما امروز خبرهای دیگری از وضع موجود به گوش می رسد. اخرین اخبار از قیمت طلا را در ادامه بخوانید.

امروز قیمت طلا و سکه مانند روز گذشته همچنان بر مدار انس جهانی طلا چرخید و روند افزایشی به خود گرفت.

روز گذشته قیمت دلار با نوسانی محدود در کانال ۳۵ هزار تومانی در گردش بود اما قیمت  طلا و سکه با توجه به تغییر کانال انس جهانی طلا از ۱۶۰۰ به ۱۷۰۰ دلاری روند صعودی به خود گرفت. طلا در هفته‌ای که گذشت نزدیک به 5.5 درصد رشد قیمت داشت که بهترین عملکرد هفتگی فلز زرد در دو سال اخیر بود.

تحلیل‌گران دو عامل ترس از بحران در بازار رمزارزها و همچنین رکود اقتصاد جهانی را آغازکننده روند صعودی طلا می‌دانند. در همین حال معامله‌گران بازار روند صعودی را برای طلای جهانی پیش‌بینی می‌کنند. در حال حاضر قیمت هر انس طلا 1,771.42 دلار است.

در هفته‌‌های گذشته قیمت انس جهانی طلا تغییر محسوسی نداشت، اما قیمت دلار در هفته سوم آبان گران شد. قیمت طلا و سکه نیز از بازار دلار تبعیت کرد اما به اعتقاد فعالان بازار، افزایش قیمت در بازار این فلز گران‌بها به نسبت بازار ارز نبود. با روند کاهشی قیمت دلار در نیمه دوم هفته سوم آبان قیمت‌ها در بازار طلا نیز فرو ریخت.

سرپیچی طلا از دلار

به اعتقاد تحلیلگران بازار طلا، در روزهای گذشته انس جهانی طلا، اثر دلار بر قیمت طلا و سکه را خنثی کرد و ۲ روز است که سکه برخلاف قیمت دلار در مدار افزایش قرار دارد.

هر چند نهاد پولی کشور با تدوین سیاست‌های تشویقی نظیر فروش اوراق سکه سعی در برقراری آرامش و هدایت سرمایه‌ها به سمت بازار طلا داشت، اما به نظر می‌رسد فعلا تیر بازارساز به سنگ خورده و روند انس جهانی طلا معادلات بازارساز را به هم‌ ریخته است.

این در حالی است که سخنگوی شورای فقهی بانک مرکزی نیز روز گذشته اعلام کرده، معاملات فردایی ارز و سکه، از نظر این شورا ممنوع و سود به دست آمده از این معاملات از نظر شرعی حرام است. سوال اینجاست که آیا این مصوبه، روند فروش اوراق سکه را متوقف خواهد کرد؟

امروز ۲۲ آبان ۱۴۰۱ قیمت سکه امامی با افزایش ۲۵ هزار تومانی نسبت به روز گذشته به ۱۵ میلیون و ۹۷۷ هزار تومان رسید. قیمت سکه امامی روز گذشته به محدوده ۱۶ میلیون تومانی ورود کرد و در پایان معاملات با قیمت ۱۵ میلیون و ۹۵۲ هزار تومان بسته شد.

سکه طرح قدیم مانند دیروز سهم بیشتری از افزایش قیمت‌ها داشت و با رشد نزدیک به ۵۰  هزار تومانی به محدوده ۱۵ میلیون تومانی رسید. این قطعه از سکه که ۲ روز پیش به پله ۹ کانال ۱۴ میلیون تومانی رسیده بود، امروز با قیمت ۱۵ میلیون و ۲۱۰ هزار تومان معامله شد.

اما نیم و ربع سکه مانند روز گذشته قیمت‌گذاری شد و تغییر قیمت نداشتند. قیمت این قطعات سکه به ترتیب ۸ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان و ۵ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان معامله شدند. سکه گرمی در سه روز گذشته با قیمت سه میلیون و ۳۰۰ هزار تومان معامله شد و امروز نیز بدون تغییر در همین محدوده باقی ماند.

هر مثقال طلا در دومین روز هفته نزدیک به ۴۰ هزار تومان گران‌تر شد و با قیمت ۶ میلیون و ۴۵۳ هزار تومان معامله شد. هر گرم طلای ۱۸ عیار هم نزدیک به ۱۰ هزار تومان رشد قیمت داشت و به یک میلیون و ۸۹۵ هزار تومان رسید.

آیا این خبر مفید بود؟
اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    ارسال نظر:

    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان