قیمت سکه | قیمت سکه روز

قیمت سکه در بازار امروز چقدر به فروش رفت | چند پیش بینی مهم برای سکه بازان برای فردا

قیمت سکه که تا روز پنجشنبه روندی افزایشی را در پیش داشت، با خبر تغییر رئیس بانک مرکزی و کاهش نرخ دلار مسیر خود را تغییر داد و در حال حاضر در کانال 20 میلیون تومانی قرار دارد. این در حالی است که قیمت سکه امامی در پایان هفته گذشته تا نیمه‌های کانال 22 میلیون تومانی بالا رفته بود.

قیمت سکه در بازار امروز چقدر به فروش رفت | چند پیش بینی مهم برای سکه بازان برای فردا
کدخبر : 8285
پایگاه خبری تحلیلی گشتنی نیوز :

قیمت سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم از ۷۰ هزار تومان در سال ۱۳۸۱ به ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تا پایان مهرماه سال جاری رسیده که ۱۵۰ برابر شده است.قیمت سکه در سال های اخیر نوسان های زیادی داشته است.قیمت سکه و تغییرات آن به عوامل گوناگونی بستگی دارد. قیمت سکه به عو املی از جمله قیمت دلار، قیمت اونس جهانی طلا و نرخ بهره بانکی، وضعیت بازارهای مالی موازی، اتفاقات سیاسی در سطح ملی و کلان و … همگی جزو عوامل موثر بر قیمت سکه هستند. در ادامه به آخرین قیمت سکه در بازار می پردازیم.

قیمت سکه که تا روز پنجشنبه روندی افزایشی را در پیش داشت، با خبر تغییر رئیس بانک مرکزی و کاهش نرخ دلار مسیر خود را تغییر داد و در حال حاضر در کانال 20 میلیون تومانی قرار دارد. این در حالی است که قیمت سکه امامی در پایان هفته گذشته تا نیمه‌های کانال 22 میلیون تومانی بالا رفته بود.

قیمت طلا و سکه امروز شنبه نسبت به نرخ بازگشایی بازار روندی کاهشی را طی می‌کنند و سکه حدود یک میلیون و 100 هزار تومان نزول قیمت را تجربه کرده است.

قیمت طلا (18عیار) نیز امروز وارد کانال جدید شده و یک میلیون و 842 هزار و 800 تومان برآورد می‌شود. این فلز ارزشمند نیز هم‌مسیر با سکه و دلار روندی نزولی را در پیش گرفته است.

قیمت سکه امامی

قیمت سکه امامی بر اساس داده‌های شبکه اطلاع‌رسانی طلا، سکه و ارز، اکنون 20 میلیون و 501 هزار تومان است و نسبت به قیمت بازگشایی بازار در مسیری کاهشی قرار دارد.

حباب این نوع سکه در این لحظه سه میلیون و 691 هزار تومان است که علی‌رغم کاهش قیمت سکه، مسیری صعودی را طی کرده است.

قیمت سکه بهار آزادی

قیمت سکه بهار آزادی نیز اکنون مجدد وارد کانال 19 میلیون تومانی شده است و در لحظه تنظیم این گزارش به 19 میلیون و 996 هزار تومان قیمت دارد. حباب این نوع فلز ارزشمند سه میلیون و 198 هزار تومان برآورد می‌شود که نسبت به قیمت قبلی آن افزایش قابل توجهی را تجربه کرده است.

قیمت نیم‌ سکه

قیمت نیم ‎‌سکه در حال حاضر 11 میلیون و 500 هزار تومان و نسبت به نرخ بازگشایی امروز کاهش داشته است. این نوع سکه در روز پنجشنبه تا 13 میلیون تومان نیز رسیده بود و حباب سه میلیون و 104 هزار تومان ثبت شده است.

قیمت ربع سکه

قیمت این سکه پرطرفدار نیز نسبت به آخرین نرخ روز پنجشنبه حدود یک میلیون تومان کاهش داشته و اکنون 9 میلیون 500 هزار تومان تعیین شده، قیمت حباب آن نیز در حال پنج میلیون و 49 هزار تومان یعنی بیش از نیمی است.

قیمت سکه گرمی

قیمت سکه گرمی نیز قیمت چهار میلیون و 400 هزار تومان برآورد می‌شود. حباب این سکه نیز دو میلیون و 408 هزار تومان است.

قیمت سکه در روز پنجشنبه تا کانال 22 میلیون تومانی نیز رسید، اما به عقب‌نشینی قیمت دلار، این فلز ارزشمند نیز مسیری کاهشی را در پیش گرفت و اکنون وارد کانال 20 میلیون تومان شده است.

به طور کلی در حال حاضر دو خبر مهم برای بازار طلا و سکه وجود دارد، تلاش دولت برای تصویب مالیات بر عایدی سرمایه و ممنوعیت داشتن بیش از 100 سکه بورسی.

ممنوعیت داشتن بیش از 100 عدد سکه بورسی باعث می‌شود افزادی که دارایی آنها بیش از این تعداد است دیگر توانایی خرید نداشته باشند مجبور شوند سکه‌های خود را 11 درصد ارزان‌تر از قیمت واقعی بفروشند. چنین سیاست‌هایی در نهایت سرمایه‌گذاران را به سمت بازارهای غیررسمی سوق می‌دهد.

افزایش قیمت طلا و سکه در نخستین هفته دی ماه به شکل ساعتی بود و در نهایت قیمت در تمامی قطعات سکه نزدیک به ۲ کانال صعود داشت. به نظر می‌رسد روند قیمت در روز شنبه ۱۰ دی ماه افزایشی نباشد و بازار در انتظار سیاست‌های رئیس کل جدید بانک مرکزی است.

در هفته‌ای که گذشت قیمت طلا و سکه به تبعیت از قیمت دلار روند افزایشی داشت. در هفته‌ ابتدایی دی ماه روند صعودی بازارها هر ساعت افزایش داشت و این روند در نهایت منجر به تغییر رئیس کل بانک مرکزی شد تا شاید چاره‌ای باشد بر کنترل بازارها.

روند افزایش قیمت طلا و سکه، روز پنجشنبه ۸ دی ماه نسبت به سایر روزهای این هفته کمی آرام گرفت اما کاهش نیز نداشت. بررسی‌های صورت گرفته از بازار حکایت از این داشت که طلافروشی‌ها شلوغ بودند و بسیاری از مردم تمایل به فروش داشتند هر چند در قطعاتی بسیار جزئی. طلافروشان مدعی بودند مردم قادر به خرید طلای دست دوم و نو نیستند اما برخلاف تصور طلا همچنان از سوی صنف مذکور در صورت ارائه فاکتور خرید می‌شد.

در هفته‌ای که گذشت با وجود تحریم‌های اخیر بین‌المللی علیه ایران، معامله‌گران توجه بیشتری به پیام‌های مربوط به آغاز دوباره مذاکرات برجام نشان داده‌اند اما با روند صعودی قیمت‌ها در روزهای بعد به نظر می‌رسد سیگنال‌های کاهشی در بازار معاملات طلا و سکه فراموش شده است.

این روند افزایش قیمت در بازار کالاهای سرمایه‌ای از ابتدای سال درباره قیمت دلار از سوی کارشناسان و تحلیلگران پیش‌بینی شده بود. تبعات فنر فشرده قیمت دلار نیز به عنوان یکی از فاکتورهای تعیین‌کننده قیمت طلا و سکه در هفته‌ای که گذشت به وضوح در بازار مشخص بود.

سیگنال توافق هسته‌ای کار نکرد

برخی معامله‌گران اواسط هفته گذشته امید داشتند تا با سیگنال سفر مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به ایران در روز شنبه ۱۰ دی ماه روند قیمت‌ها در بازار معاملات کالاهای سرمایه‌ای کاهش یابد اما این خبر زمانی اعتبار خود را از دست داد که وزیر امور خارجه انگلیس ادعا کرد که سپاه به طور کامل از سوی این کشور تحریم شده است. با سیگنال‌های نامساعدی که از اخبار بین‌المللی به بازار ایران روانه می‌شود به نظر می‌رسد امید به توافق هسته‌ای برجام به عنوان قوی‌ترین سیگنال کاهش قیمت‌ها در بازار هر روز کمرنگ‌تر می‌شود.

به نظر می‌رسد امید به مذاکرات کاملا از دست رفته است و باید دید سیاست‌ مدیر کل جدید بانک مرکزی برای مدیریت بازار چیست؟ هر چند به شکل سنتی روز شنبه بازار در حالت احتیاطی قرار دارد و بسیاری از معامله‌گران در انتظار قدم بعدی بازارساز دست از معامله می‌کشند و این خود عاملی مقطعی برای کاهش قیمت‌ دلار و به تبع آن قیمت طلا و سکه خواهد بود.

انس جهانی طلا به عنوان یکی از فاکتورهای تعیین‌کننده قیمت طلا و سکه در بازار داخلی حدود ۳ روز است که به کانال ۱۸۰۰ دلاری برگشته و فعلا در همین محدوده نوسان دارد. به اعتقاد کارشناسان بازار، انس جهانی طلا بازیگر فعالی برای تعیین قیمت بازار فلز زرد در کشور نیست و آنچه قیمت طلا و سکه را تعیین می‌کند به طور مشخص دلار است.

آیا این خبر مفید بود؟
اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    ارسال نظر:

    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان