قیمت سکه | قیمت سکه روز

قیمت سکه امروز هم صعود کرد | قیمت سکه در بازار امروز 7 دیماه

امروز در بازار آزاد تا این لحظه قیمت طلای ۱۸عیار هر گرم یک‌میلیون و ۹۰۴ هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۲۰ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان است.

قیمت سکه امروز هم صعود کرد | قیمت سکه در بازار امروز 7 دیماه
کدخبر : 8207
پایگاه خبری تحلیلی گشتنی نیوز :

قیمت سکه و تغییرات آن به عوامل گوناگونی بستگی دارد.قیمت سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم از ۷۰ هزار تومان در سال ۱۳۸۱ به ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تا پایان مهرماه سال جاری رسیده که ۱۵۰ برابر شده است.قیمت سکه در سال های اخیر نوسان های زیادی داشته است. قیمت سکه به عو املی از جمله قیمت دلار، قیمت اونس جهانی طلا و نرخ بهره بانکی، وضعیت بازارهای مالی موازی، اتفاقات سیاسی در سطح ملی و کلان و … همگی جزو عوامل موثر بر قیمت سکه هستند. در ادامه به آخرین قیمت سکه در بازار می پردازیم.

امروز در بازار آزاد تا این لحظه قیمت طلای ۱۸عیار هر گرم یک‌میلیون و ۹۰۴ هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۲۰ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان است.

هم‌اکنون در بازار آزاد،  قیمت طلای ۱۸ عیار هر گرم یک میلیون و ۹۰۴ هزار تومان،  قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح قدیم ۱۹ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید نیز ۲۰ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان است.

در بازار سبزه‌میدان، قیمت نیم‌سکه بهار آزادی ۱۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان،  ربع‌سکه بهار آزادی ۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و سکه یک‌گرمی ۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان تعیین شده است و به فروش می‌رسد.

هر مثقال طلا در بازار داخلی، ۸ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان ارزش‌گذاری شده است؛ ضمن اینکه قیمت هر اونس طلا در بازار‌های جهانی ۱۸۰۹ دلار است.

نرخ دلار توافقی در «کانال سامانه اطلاع‌رسانی ارز توافقی تهران» ۳۷ هزار تومان اعلام شد. همچنین قیمت هر قطعه سکه تمام‌ بهار آزادی طرح جدید (امامی) نیز به ۲۱ میلیون و ۲۰۱ هزار تومان رسید.

به گزارش همشهری آنلاین، امروز چهارشنبه ۷ دی ۱۴۰۱ قیمت خرید و فروش دلار تا ساعت تنظیم این خبر، نرخ دلار در «کانال سامانه اطلاع‌رسانی ارز توافقی تهران» ۳۷ هزار  تومان اعلام شد.

دلار در بازار آزاد تا این لحظه به قیمت ۴۲ هزار و ۸۵۰ تومان معامله می شود.

قیمت طلا و انواع سکه در بازار

همچنین در حدود ظهر امروز قیمت هر قطعه سکه تمام‌ بهار آزادی طرح جدید (امامی) به ۲۱ میلیون و ۲۰۱ هزار تومان رسید.

هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم ۱۹ میلیون و ۷۹۸ هزار تومان معامله شد.

نیم‌سکه بهار آزادی نیز به قیمت ۱۲ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان و ربع‌سکه بهارآزادی نیز به قیمت ۹ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان رسید.

همچنین هر سکه گرمی نیز به قیمت ۴ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان معامله شد.

قیمت هرگرم طلای ۱۸ عیار نیز به یک میلیون و ۹۰۷ هزار و ۴۰۰ تومان رسید.

قیمت جهانی هر اونس طلا نیز ۱۸۰۹ دلار اعلام شد.

به نقل از رویترز، افزایش ارزش دلار آمریکا باعث کاهش نسبی قیمت طلا در روز چهارشنبه شد، اما عدم وجود هرگونه محرک تازه‌ای باعث شده قیمت طلا در یک محدوده کوچک در نوسان باشد.

 قیمت هر اونس طلا امروز با 0.12 درصد کاهش به 1811 دلار و 57 سنت رسید. فعالیت‌های تجاری در آستانه سال نوی میلادی بسیار محدود است و هیچ اطلاعات اقتصادی مهمی در این هفته منتشر نخواهد شد، بنابراین قیمت طلا هم تحول چندانی ندارد.

 ارزش دلار آمریکا 0.1 درصد افزایش یافته و خرید طلا را برای دارندگان سایر ارزهای دنیا گران‌تر کرده‌است. این در حالی است که سود ده‌ساله اوراق بهره خزانه‌داری آمریکا نسبت‌به روز گذشته که به بالاترین رقم طی یک ماه گذشته رسیده بود کاهش یافته است.

 قیمت طلا حدود 200 دلار نسبت‌به اواخر سپتامبر که به پایین‌ترین رقم طی 2 سال گذشته رسیده بود افزایش یافته است.

 فدرال رزرو آمریکا میزان افزایش نرخ بهره را در ماه دسامبر تا 50 واحد کاهش داد. این بانک در هر کدام از 4 ماه قبل‌از آن نرخ بهره را 75 واحد افزایش داده بود. اما جروم پاول رئیس خزانه‌داری آمریکا هشدار داد روند افزایش نرخ بهره در سال آینده ادامه خواهد داشت.

 بالا رفتن نرخ بهره هزینه نگه‌داری فلزات گران‌بها ازجمله طلا را افزایش داده و تقاضا برای آن‌ها را پایین می‌آورد.

 عملکرد دلار، تورم، میزان افزایش نرخ بهره بانک‌های مرکزی، تحولات چین و تنش‌های ژئوپلیتیکی عوامل مهم تأثیرگذار بر قیمت طلا در 2023 خواهند بود.

 کاهش محدودیت‌های کرونایی در چین تقاضا برای فلزات صنعتی را بالا می‌برد و تأثیر مثبتی بر بازار این فلزات خواهد گذاشت.

 قیمت نقره امروز با 0.05 درصد کاهش به 24 دلار و 21 سنت رسید و پلاتین با 0.41 درصد کاهش 1019 دلار و 65 سنت معامله می‌شود.

قیمت طلا امروز(چهارشنبه) تحت فشار افزایش ارزش دلار آمریکا کاهش و در جلسه قبل پس از تصمیم چین برای کاهش بیشتر محدودیت‌های کووید، دو درصد افزایش یافت.

قیمت طلا امروز(چهارشنبه) تحت فشار افزایش ارزش دلار آمریکا کاهش و در جلسه قبل پس از تصمیم چین برای کاهش بیشتر محدودیت‌های کووید، دو درصد افزایش یافت.

شاخص دلار ۰.۱ درصد افزایش یافت و طلا با قیمت دلار را برای خریداران خارجی گران‌تر کرد. قیمت شمش به دلیل خوش‌بینی درباره تصمیمات مصرف‌کننده بزرگ چین برای کاهش بیشتر محدودیت‌های کووید- ۱۹، به بالاترین سطح خود در ۶ ماه گذشته رسید. کارشناسان اظهار کردند: قیمت طلا در مصر به طور بی‌سابقه‌ای افزایش یافته است.

اس‌پی‌دی‌آر گلد تراست، بزرگ‌ترین صندوق سرمایه‌گذاری تحت پشتوانه طلا در جهان اعلام کرد که دارایی‌های آن در روز سه‌شنبه ۰.۶ درصد افزایش یافت و به ۹۱۸.۵۱ تن رسید.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره با ۰.۴ درصد کاهش به ۲۳.۹۵ دلار رسید، پلاتین ۰.۵ درصد کاهش یافت و به ۱۰۱۵ دلار و ۱۷ سنت رسید و پالادیوم ۰.۵ درصد کاهش یافت و به ۱۸۲۱ دلار و ۲۸ سنت رسید.

بر اساس گزارش رویترز، کارخانه‌های ژاپنی در ماه نوامبر برای سومین ماه متوالی تولید خود را کاهش دادند که به دلیل تقاضای ضعیف برای محصولات ماشین‌آلات در بحبوحه چشم‌انداز بد اقتصاد جهانی کاهش یافت.

در بازار یکسری از معامله‌گران از ورود قیمت‌ها به تونل وحشت صحبت می‌کنند. منظور آن‌ها از تونل وحشت، حرکت شارپی دلار در سطح ۴۰ است. از دید آن‌ها چون دلار رشد سریع در سطوح جدید داشته امکان زیرسازی نداشته است. آن‌ها می‌گویند مثل حرکت دشتی است که هر لحظه امکان نشست دارد.

صرافی‌های دوبی دیروز به تهران قیمت ندادند و دلیلش نوسانات بالا بود. اهمیت دوبی بخاطر حواله درهم است. معمولا نرخ حواله که از دوبی اعلام می‌شود، تازه یکسری از معامله‌گران متوجه می‌شوند قیمت دلار پشت داره یا نه. دوبی قیمت نداد و معدود صرافی‌هایی که قیمت می‌دادند نرخشان پرت بود و خیلی به چشم نمی‌آمد.

آیا این خبر مفید بود؟
اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    ارسال نظر:

    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان