رتبه‌ بندی معلمان | طرح رتبه‌ بندی معلمان

خبر خوش برای مشمولان طرح رتبه بندی معلمان | معوقات 6 ماه معلمان واریز شد

وزیر آموزش و پرورش گفت: طرح رتبه‌بندی معلمان فقط برای افزایش حقوق نیست بلکه رتبه‌بندی آنان قطعه‌ای سند تحول بنیادین است و برای ارتقای جایگاه معلم و ایجاد رقابت بین معلمان اجرا شده است.

خبر خوش برای مشمولان طرح رتبه بندی معلمان | معوقات 6 ماه معلمان واریز شد
کدخبر : 8257
پایگاه خبری تحلیلی گشتنی نیوز :

رتبه بندی معلمان یکی از طرح هایی است که در راستای ارتقای شایستگی حرفه‌ای معلمان در نظر گرفته شده است و اهداف مختلفی را دنبال می کند.بر اساس این لایحه در طرح رتبه بندی معلمان آن ها را  در چهار گروه طبقه بندی کرده و دستمزد آنها بر همین اساس تعیین می‌شود. تدوین طرح رتبه‌بندی معلمان از سال 1390 توسط آموزش و پرورش صورت گرفته است. در رتبه بندی معلمان با توجه به بودجه ی موجود مبلغ حقوق معلمان افزایش پیدا می کند. اخرین اخبار مربوط به طرح رتبه بندی معلمان را در ادامه بخوانید.

وزیر آموزش و پرورش گفت: طرح رتبه‌بندی معلمان فقط برای افزایش حقوق نیست بلکه رتبه‌بندی آنان قطعه‌ای سند تحول بنیادین است و برای ارتقای جایگاه معلم و ایجاد رقابت بین معلمان اجرا شده است.

یوسف نوری، وزیر آموزش و پرورش امروز سفر یک‌روزه‌ای به شهرستان‌های مهر و لامرد استان فارس داشت که در آن علاوه بر حضور در مراسم کلنگ‌زنی و افتتاح مجتمع‌های آموزشی خیرساز در جمع فرهنگیان لامرد، مهر، اشکنان، گله‌دار و علامرودشت سخنرانی کرد.

وی در این نشست نقش آموزش و پرورش را در ارتقا و پیشرفت کشور یادآور شد و افزود: برای پیشرفت کشور باید در آموزش و پرورش سرمایه‌گذاری کنیم.

نوری به طرح رتبه‌بندی معلمان اشاره کرد و گفت: طرح رتبه‌بندی معلمان فقط برای افزایش حقوق نیست بلکه رتبه‌بندی آنان قطعه‌ای سند تحول بنیادین است و برای ارتقای جایگاه معلم و ایجاد رقابت بین معلمان اجرا شده است.

وزیر آموزش و پرورش همچنین با اشاره به وضعیت دانشگاه فرهنگیان گفت: گزینش در دانشگاه فرهنگیان باید به صورت جدی مورد توجه قرار گیرد تا بهترین نیروها به آموزش و پرورش جذب شوند بنابراین در آینده نزدیک در شیوه گزینش دانشجو معلم تجدید نظر خواهد شد.

وی با تأکید بر اینکه محتوای دروس دانشگاه فرهنگیان باید کاربردی و شش ساحتی مدنظر سند تحول بنیادین باشد و در پایان هم معلمان باید در ازمون پایان دوره شرکت کنند و ۶ مهارت را بدانند، گفت: دانشجو فارغ‌التحصیل باید مسائل دینی را بدانند ضمن اینکه نباید معلم به روز نباشد بلکه آینده را بلد باشد و دانش‌آموزان را برای آینده تربیت کند.

نوری خواستار توجه به محتوای کتب درسی مدارس شد و معلمی را یک هنر عنوان کرد و گفت: اگر معلمی شغل باشد، شأن آن حفظ نمی‌شود اما اگر معلمی نر شود قطعا شأن معلم حفظ می‌شود.

وزیر آموزش و پرورش در ادامه سخنان خود مناسبت‌های گذشته و پیش‌رو را گرامی داشت و افزود: فردا سالروز حماسه ۹ دی، روز میثاق امت با ولایت است و باید این نکته را بدانیم که پایه‌گذار دفاع از ولایت، حضرت زهرا(س) بود لذا ولایت‌مداری تداوم مسیر آن بانوی بزرگوار است.

نوری با بیان اینکه در حماسه ۹ دی ملت بصیر ایران استمرار نظام جمهوری اسلامی را رقم زدند، به در پیش رو بودن سالروز شهادت سردار سلیمانی نیز اشاره کرد و گفت: سردار دل‌ها از تمام مسلمانان و مظلومان جهان دفاع کرد و به همین دلیل در میان آزادی‌خواهان جهان محبوب است و همین موجب آسمانی شدن ایشان شد.

وزیر آموزش و پرورش یاد شهدا به خصوص شهدای دانش‌آموز حادثه شاهچراغ(ع) را هم گرامی داشت و بر ضرورت بزرگداشت و تداوم راه آنان تأکید کرد.

منبع: راهبرد معاصر

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: مزایای رتبه یک به عنوان رتبه پایه برای بیش از ۶۸ هزار معلم استان با احتساب معوقات ۶ ماه امسال به حساب آنان واریز شد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: مزایای رتبه یک به عنوان رتبه پایه برای بیش از ۶۸ هزار معلم استان با احتساب معوقات ۶ ماه امسال به حساب آنان واریز شد.

سیدامیر شوشتری روز یکشنبه در گفتگو با خبرنگار ما افزود: این میزان پرداخت علی الحساب است و با توجه به اینکه هنوز رتبه بندی و فرایند آن در حال انجام است، رتبه یک برای همه احتساب کرده و اقدام به واریز مبالغ مربوطه کرده‌ایم.

وی بیان کرد: محاسبه رتبه بندی معلمان بسیار زمان بر است و فرایند و مراحل بسیار طولانی دارد تا برای همه محاسبه شود.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی با اشاره به اینکه چندی پیش نیز ۵۰ درصد افزایش حقوق به حساب معلمان مشمول رتبه بندی واریز شده بود، گفت: در این دوره واریزی بازشستگان سال ۱۴۰۰ مورد محاسبه و واریز قرار نگرفته اند و باید محاسبه به طور کامل انجام و واریز به صورت یکجا انجام شود.

شوشتری افزود: علاوه بر این برخی معلمان که مشکل کد پرسنلی دارند و یا نیروی انتقالی از سایر استان‌ها هستند که شمار زیادی هم ندارند، هنوز برایشان واریز انجام نشده که با رفع مشکل به زودی واریز مبالغ محقق خواهد شد.

منبع: عرشه آنلاین

آیا این خبر مفید بود؟
اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    ارسال نظر:

    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان