رتبه‌ بندی معلمان | طرح رتبه‌ بندی معلمان

خبر خوش برای معلمان | افزایش میلیونی حقوق مشمولان طرح رتبه بندی معلمان

وزیر آموزش و پرورش گفت: هدف اصلی رتبه بندی معلمان، ارتقای کیفیت نظام تعلیم و تربیت، ارتقای شایستگی‌های معلمی و رقابت در نظام تعلیم و تربیت است که ۹۰۰ هزار فرهنگی در کشور مشمول این طرح شدند.

خبر خوش برای معلمان | افزایش میلیونی حقوق مشمولان طرح رتبه بندی معلمان
کدخبر : 8066
پایگاه خبری تحلیلی گشتنی نیوز :

بر اساس این لایحه در طرح رتبه بندی معلمان آن ها را  در چهار گروه طبقه بندی کرده و دستمزد آنها بر همین اساس تعیین می‌شود. رتبه بندی معلمان یکی از طرح هایی است که در راستای ارتقای شایستگی حرفه‌ای معلمان در نظر گرفته شده است و اهداف مختلفی را دنبال می کند . تدوین طرح رتبه‌بندی معلمان از سال 1390 توسط آموزش و پرورش صورت گرفته است. در رتبه بندی معلمان با توجه به بودجه ی موجود مبلغ حقوق معلمان افزایش پیدا می کند. اخرین اخبار مربوط به طرح رتبه بندی معلمان را در ادامه بخوانید.

وزیر آموزش و پرورش گفت: هدف اصلی رتبه بندی معلمان، ارتقای کیفیت نظام تعلیم و تربیت، ارتقای شایستگی‌های معلمی و رقابت در نظام تعلیم و تربیت است که ۹۰۰ هزار فرهنگی در کشور مشمول این طرح شدند.

یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: یکی از رسالت‌های مهم ما نیز آموزش و تعلیم فرزندان این سرزمین با مفاهیم و اصول دین اسلام است.

نوری در ادامه با اشاره به لزوم اجرای دقیق سند تحول بنیادین در کشور تاکید کرد: یکی از مولفه‌های اصلی اجرای سند، اجرای طرح رتبه بندی معلمان بود.

وی خاطرنشان کرد: مهم‌ترین هدف از اجرای طرح رتبه‌بندی ارتقای کیفیت نظام تعلیم و تربیت، ارتقای صلاحیت حرفه‌ای معلمان و ایجاد رقابت در نظام تعلیم و تربیت است.

او با اشاره به اینکه سقف اعتباری برای اجرای طرح رتبه‌بندی مشخص شده و اجرای آن نیز آغاز شد، بیان کرد: فرهنگیان بازنشسته شهریور ماه سال ۱۴۰۰ که مطالبه مردم کنگاور نیز بود، مشمول این طرح خواهند شد.

نوری در خاتمه به بیمه همکاران فرهنگی خود در کشور اشاره کرد و افزود: بیمه دانا طرف قرارداد وزرات آموزش و پرورش است که شاهد یک رویداد بزرگ ملی در حوزه خدمات رسانی بیمه‌ای به وزارت آموزش و پرورش هستیم.

منبع: ایلنا

 تاکنون رتبه آموزشیار معلم برای تمام فرهنگیان صادر شده است؛ در این مطلب به این موضوع پرداخته‌ایم که چرا احکام قطعی رتبه‌بندی معلمان صادر نشده است.

فرآیند رتبه‌بندی معلمان در حال اجراست و تا کنون رتبه آموزشیار معلم و مزایای آن به تمام فرهنگیان تعلق گرفته است.

با این حال هنوز احکام نهایی معلمان صادر نشده است، یوسف نوری؛ وزیر آموزش و پرورش به تازگی در دیدار با فرهنگیان شهرستان کنگاور استان کرمانشاه گفته است: اجرای کامل این قانون زمان‌بر است، لذا از فرهنگیان انتظار داریم برای اجرای کامل آن صبور باشند. در حال رتبه‌بندی ۹۰۰ هزار معلم سراسر کشور  در یک بازه زمانی چند ماه هستیم که کار خیلی سخت و زمان‌بری است.

همچنین محسن زارع؛ی رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم درباره اینکه چرا احکام نهایی رتبه‌بندی معلمان صادر نمی‌شود؟ اظهار کرد: نیاز است تا اعضای هیئت‌های ممیزه، رتبه افراد را تعیین کنند و پس از آن احکام صادر شود.

وی افزود: برای تعیین رتبه افراد باید هیئت‌های ممیزه تشکیل شود.

زارعی درباره اینکه چرا هیئت‌های ممیزه تشکیل نشده است؟ گفت: هیئت‌های ممیزه در برخی از مناطق تشکیل شده است اما اینکه چرا به شکل کشوری انجام نشده در جلسات مربوطه این موضوع بررسی و مقرر شد تا سریعتر هیئت‌های ممیزه کشوری تشکیل و کار  تعیین رتبه‌ها انجام شود.

منبع: تسنیم

آخرین جزئیات درباره کارنامه فرهنگیان

بازخوردها در قالب کارنامه به صورت سامانه‌ای در اختیار معلمان قرار می‌گیرد.

بر اساس آخرین اخبار رتبه بندی معلمان محسن زارعی درباره صدور کارنامه برای معلمان گفت: بعد از فرایند ارزیابی معلمان که ارزیابان حرفه‌ای کار خود را از طریق سامانه انجام دادند، متناسب با هر شایستگی و در مجموع نمره‌ای برای معلم تولید می‌شود.

وی افزود: این نمره به هیئت‌های ممیزه گزارش می‌شود و آنها به استناد نمره تولید شده و سایر بررسی‌هایی که انجام می‌دهند، رتبه معلمان را تعیین می‌کنند.

رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش بیان کرد: هدف اصلی رتبه بندی، توسعه حرفه‌ای معلمان است. این سبک از ارزیابی‌ها به شکل استاندارد و علمی در هر بخشی برگزار می‌شود و بازخوردی را به فرد ارائه می‌دهد تا مشخص شود وضعیت او در هر یک از شایستگی‌ها چگونه است.

زارعی ادامه داد: برای هر شایستگی، نقاط قوت، قابل قبول یا نیازمند بهبود تعیین می‌شود و این بازخوردها در قالب کارنامه به صورت سامانه‌ای در اختیار معلمان قرار می‌گیرد تا بدانند برای هر شایستگی چه وضعیتی دارند و توصیه‌های لازم برای توسعه و بهبود وضعیت به آنها ارائه می‌شود.

رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش ادامه داد: درباره نقاط قوت معلمان، راهکارهایی توصیه می‌شود که چگونه آن را حفظ و تقویت کنند، همچنین در شاخص‌هایی که قابل قبول هستند، وضعیت خود را ارتقا دهند تا به نقطه قوت تبدیل شود و در شاخص‌های نیازمند بهبود، توصیه‌هایی ارائه خواهد شد تا خود را ارتقا دهند.

وی بیان کرد: هم‌اکنون در حال طراحی این کارنامه هستیم و بعد از انجام این فرایندها، بازخورد را در اختیار معلمان قرار خواهیم داد.

زارعی در پاسخ به این پرسش که آیا این کارنامه تاثیری در کسب رتبه یا وضعیت کاری آنها خواهد داشت؟ گفت: خیر! این کارنامه صرفا بازخورد فردی به همکاران است.

منبع: پیگیری مطالبات

آیا این خبر مفید بود؟
اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    ارسال نظر:

    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان