رتبه‌ بندی معلمان | طرح رتبه‌ بندی معلمان

معلمان پولدار شدند | واریزی جدید برای مشمولان طرح رتبه بندی معلمان

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: مزایای رتبه یک به عنوان رتبه پایه برای بیش از ۶۸ هزار معلم استان با احتساب معوقات ۶ ماه امسال به حساب آنان واریز شد.

معلمان پولدار شدند | واریزی جدید برای مشمولان طرح رتبه بندی معلمان
کدخبر : 8166
پایگاه خبری تحلیلی گشتنی نیوز :

رتبه بندی معلمان یکی از طرح هایی است که در راستای ارتقای شایستگی حرفه‌ای معلمان در نظر گرفته شده است و اهداف مختلفی را دنبال می کند.تدوین طرح رتبه‌بندی معلمان از سال 1390 توسط آموزش و پرورش صورت گرفته است.بر اساس این لایحه در طرح رتبه بندی معلمان آن ها را  در چهار گروه طبقه بندی کرده و دستمزد آنها بر همین اساس تعیین می‌شود. در رتبه بندی معلمان با توجه به بودجه ی موجود مبلغ حقوق معلمان افزایش پیدا می کند. اخرین اخبار مربوط به طرح رتبه بندی معلمان را در ادامه بخوانید.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: مزایای رتبه یک به عنوان رتبه پایه برای بیش از ۶۸ هزار معلم استان با احتساب معوقات ۶ ماه امسال به حساب آنان واریز شد.

سیدامیر شوشتری روز یکشنبه در گفتگو با خبرنگار ما افزود: این میزان پرداخت علی الحساب است و با توجه به اینکه هنوز رتبه بندی و فرایند آن در حال انجام است، رتبه یک برای همه احتساب کرده و اقدام به واریز مبالغ مربوطه کرده‌ایم.

وی بیان کرد: محاسبه رتبه‌بندی معلمان بسیار زمان بر است و فرایند و مراحل بسیار طولانی دارد تا برای همه محاسبه شود.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی با اشاره به اینکه چندی پیش نیز ۵۰ درصد افزایش حقوق به حساب معلمان مشمول رتبه بندی واریز شده بود، گفت: در این دوره واریزی بازنشستگان سال ۱۴۰۰ مورد محاسبه و واریز قرار نگرفته اند و باید محاسبه به طور کامل انجام و واریز به صورت یکجا انجام شود.

شوشتری افزود: علاوه بر این برخی معلمان که مشکل کد پرسنلی دارند و یا نیروی انتقالی از سایر استان‌ها هستند که شمار زیادی هم ندارند، هنوز برایشان واریز انجام نشده که با رفع مشکل به زودی واریز مبالغ محقق خواهد شد.

منبع: شهرآرا نیوز

زیرساخت‌های فنی و اداری و مالی اجرای قانون نظام رتبه‌بندی معلمان طی چندماه اخیر فراهم شده و عملا وارد فاز عملیاتی شده است؛ سرعت دهی در صدور احکام جدید معلمان بر اساس قانون رتبه بندی یکی از اقدامات مثبت در همین حوزه است.

زیرساخت‌های فنی و اداری و مالی اجرای قانون نظام رتبه‌بندی معلمان طی چندماه اخیر فراهم شده و حتی بخشی از مطالبات مالی فرهنگیان در همین راستا به صورت علی الحساب به حساب های آنان واریز شد.

بارگذاری مستندات از سوی‌ معلمان و تایید مدارک توسط مدیران مدارس هم انجام شده و عملا رتبه بندی معلمان وارد فاز عملیاتی شده است.

با آنکه زمان اجرای قانون نظام رتبه‌بندی معلمان از مهر سال ۱۴۰۰ درنظر گرفته شده و تاخیر بیش از یک ساله در اجرای این قانون داشته اما در چند ماه اخیر سرعت خوبی در مرحله اجرا پیدا کرده است.

رتبه بندی معلمان

اواخر آبان سالجاری بود که جلسه‌ای با حضور وزیر آموزش و پرورش در این باره برگزار شد و مقرر شد که همه معلمان مهرآفرین هم مشمول رتبه‌بندی شوند.

وزیر آموزش و پرورش در ابتدای دی ماه با بیان اینکه درحال رتبه‌بندی ۹۰۰ هزار معلم سراسر کشور در یک بازه زمانی چند ماهه هستیم که کار خیلی زمان‌بری است، از فرهنگیان خواست برای اجرای کامل رتبه‌بندی، صبوری کنند.

محسن زارع رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش درباره اینکه چرا احکام نهایی رتبه‌بندی معلمان صادر نمی‌شود، اظهار کرد: نیاز است اعضای هیئت‌های ممیزه، رتبه افراد را تعیین کنند و پس از آن احکام صادر شود.

وی افزود: برای تعیین رتبه افراد باید هیئت‌های ممیزه تشکیل شود که البته این هیئت‌ها در برخی از مناطق تشکیل شده است اما اینکه چرا به‌شکل کشوری انجام نشده است در جلسات مربوطه این موضوع بررسی و مقرر شد سریعتر هیئت‌های ممیزه کشوری تشکیل و کار  تعیین رتبه‌ها انجام شود.

رتبه بندی معلمان

با این حال وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه درحال رتبه‌بندی ۹۰۰ هزار معلم سراسر کشور در یک بازه زمانی چند ماهه هستیم که کار خیلی زمان‌بری است، از فرهنگیان خواست برای اجرای کامل رتبه‌بندی، صبوری کنند.

اواخر آذرماه هم صادق ستاری‌فرد سرپرست معاونت برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه احکام رتبه‌بندی ۸۰۲ هزار معلم صادر شده است، اظهار کرد: ماه گذشته، احکام ۸۰ درصد مشمولان صادر شده بود و این ماه، احکام ۲۰ درصد باقیمانده صادر شده است و مزایای رتبه «آموزشیار معلم» وایز می‌شود همچنین ترمیم حقوق برای افراد جامانده انجام شده است.

سرعت دهی در صدور احکام یکی از مطالبات معلمان برای اجرای قانون رتبه بندی بود که به همین دلیل وزارت آموزش و پرورش در نشست های متعدد این مهم را در دستور کار دارند.

اخیرا هم سرپرست معاونت برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش در گفت وگویی اعلام کرده که مزایای رتبه یک (آموزشیار معلم) را تقریبا برای همه مشمولان پرداخت کرده‌ایم. ۷۴۰ هزار معلم از مزایای این رتبه برخوردار شده‌اند.

رتبه بندی معلمان

وی افزود: فرایند تعیین رتبه نهایی معلمان از مدتی پیش آغاز و تاکنون ۵۰ هزار نفر از همکاران توسط هیئت‌های ممیزه مناطق تعیین رتبه‌ شده‌اند و در ادامه از این ماه این فرآیند را به صورت جدی برای تعیین رتبه قطعی و نهایی معلمان ادامه می دهیم.

سرپرست معاونت برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه کار طی این ۲ ماه به خوبی پیش رفته است گفت: گروه‌های ارزیاب اعم از مدیران مدارس، ارزیابان حرفه‌ای و سایر عوامل درگیر در حوزه‌های ارزیابی، کار را در مرحله اول به سرانجام رساندند و اکنون طی ادامه مراحل به هیئت‌های ممیزه نواحی، مناطق و استان‌ها سپرده شده است.

ستاری فرد درباره روال کار هیئت‌های ممیزه مناطق و استان‌ها توضیح کوتاهی ارائه کرد و گفت: دو رتبه «آموزشیار معلم» و «مربی معلم» در هیئت ممیزه مناطق، رتبه «استادیار» در هیئت ممیزه استانی و دو رتبه «دانشیار معلم» و «استاد معلم» در هیئت ممیزه ستاد مرکزی وزارتخانه تعیین می‌شود.

منبع: برنا

آیا این خبر مفید بود؟
اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    ارسال نظر:

    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان