قیمت طلا | قیمت طلا در بازار

قیمت طلا هر روز بیشتر اوج میگیرد | قیمت طلا در 6 دیماه 1401

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۳۹ درصد افزایش به ۱۸۰۵ دلار و ۱۸ سنت رسید.

قیمت طلا هر روز بیشتر اوج میگیرد | قیمت طلا در 6 دیماه 1401
کدخبر : 8179
پایگاه خبری تحلیلی گشتنی نیوز :

چند روزی بود که قیمت طلا افزایش داشت.قیمت طلا همپای با افزایش دلار بالا می رود و امید است که کاهش قیمت دلار در روز های آینده انجام گیرد تا بازار وضع آرامی به خود ببیند.قیمت طلا از ابتدای سال جدید نوسانات زیادی را داشته است.نگرانی ها بابت افزایش قیمت طلا وجود دارد چرا که متاثر از آن قیمت کالاهای دیگر نیز افزایش پیدا می کند.اما امروز خبرهای دیگری از وضع موجود به گوش می رسد. اخرین اخبار از قیمت طلا را در ادامه بخوانید.

به نقل از بلومبرگ، کاهش محدودیت‌های کرونایی در چین فشار بر دلار آمریکا را با افزایش تمایل سرمایه‌گذاران به سرمایه‌های مخاطره‌آمیز افزایش داده و باعث بالا رفتن قیمت طلا تا بیش‌از 1800 دلار در هر اونس شده‌است.

 پایین آمدن ارزش دلار خرید طلا را برای دارندگان سایر ارزهای دنیا ارزان‌تر کرده و تمایل برای آن را افزایش می‌دهد.

 قیمت هر اونس طلا امروز با 0.39 درصد افزایش به 1805 دلار و 18 سنت رسید.

 چین از اوایل ژانویه لزوم قرنطینه برای مسافران ورودی را برمی‌دارد. به‌این‌ترتیب امید به افزایش تقاضا و بازتر شدن اقتصاد این کشور به‌عنوان بزرگ‌ترین اقتصاد آسیا افزایش می‌یابد.

 بازارها همچنین درحال بررسی اطلاعات اقتصادی آمریکا هستند که در روز جمعه منتشر شد و حاکی از کاهش تورم و کند شدن هزینه‌کرد مصرف‌کنندگان بود. به‌این‌ترتیب فشار بر فدرال رزرو آمریکا برای افزایش دوباره نرخ بهره کاهش می‌یابد.

 ضعف دلار و امید به آسان‌تر شدن سیاست‌های پولی بانک مرکزی آمریکا باعث شده قیمت طلا در سه‌ماهه پایانی سال جاری میلادی بیش‌از 8 درصد افزایش یابد.

 قیمت نقره امروز با 0.73 درصد افزایش به 24 دلار و 10 سنت رسید و پلاتین با 0.01 درصد افزایش 1027 دلار و 10 سنت معامله می‌شود.

 آخرین قیمت انواع طلا و ارز در پایان معاملات روز گذشته اعلام شد.

آخرین قیمت انواع طلا و ارز در پایان روز معاملاتی گذشته به شرح زیر است:

۱. هر گرم طلا ۱۸ عیار به ۱۸,۸۷۳,۰۰۰ ریال رسید.

۲. انس جهانی طلا به ۱,۷۹۸ دلار رسید.

۳. قیمت هر عدد سکه امامی به ۲۰۶,۵۱۰,۰۰۰ ریال رسید.

۴. هر عدد سکه بهار آزادی به ۱۹۶,۵۱۰,۰۰۰ ریال رسید.

۵. هر عدد نیم‌سکه به قیمت ۱۲۴,۵۰۰,۰۰۰ ریال، هر عدد ربع سکه به قیمت ۹۴,۵۰۰,۰۰۰ ریال و هر عدد سکه یک گرمی به قیمت ۴۴,۰۰۰,۰۰۰ ریال رسید.

۶. قیمت هر دلار آمریکا به ۳۶۶,۷۵۱ ریال رسید؛ همچنین قیمت هر یورو به ۴۳۸,۱۵۰ ریال و قیمت هر پوند به ۵۰۰,۵۶۰ ریال رسید.

دیروز  هر گرم قیمت طلا ۱۸ عیار مانند روز قبل رشد قیمت را تجربه کرد. هر گرم طلا ۱۸ عیار که روز قبل تا ۱،۸۲۱،۳۰۰ (یک میلیون و هشتصد و بیست و یک هزار و سیصد) تومان رسیده بود، امروز - یکشنبه ۰۴ دی ۱۴۰۱ مصادف با ۲۵ دسامبر ۲۰۲۲ - با رشد ۱.۵۳ درصدی به ۱،۸۴۹،۷۰۰ (یک میلیون و هشتصد و چهل و نه هزار و هفتصد) تومان رسید.

دیروز در بازار آزاد،  قیمت طلا ۱۸ عیار هر گرم یک میلیون و ۸۳۲ هزار تومان،  قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح قدیم ۱۹ میلیون تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید نیز ۱۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است.

در بازار سبزه‌میدان، قیمت نیم‌سکه بهار آزادی ۱۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان،  ربع سکه بهار آزادی ۹ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان و سکه یک‌گرمی ۴ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان تعیین شده است و به فروش می‌رسد.

به نقل از اکوایران، در بازار یکسری از معامله‌گران از ورود قیمت‌ها به تونل وحشت صحبت می‌کنند. منظور آن‌ها از تونل وحشت، حرکت شارپی دلار در سطح ۴۰ است. از دید آن‌ها چون دلار رشد سریع در سطوح جدید داشته امکان زیرسازی نداشته است. آن‌ها می‌گویند مثل حرکت دشتی است که هر لحظه امکان نشست دارد.

صرافی‌های دوبی دیروز به تهران قیمت ندادند و دلیلش نوسانات بالا بود. اهمیت دوبی بخاطر حواله درهم است. معمولا نرخ حواله که از دوبی اعلام می‌شود، تازه یکسری از معامله‌گران متوجه می‌شوند قیمت دلار پشت داره یا نه. دوبی قیمت نداد و معدود صرافی‌هایی که قیمت می‌دادند نرخشان پرت بود و خیلی به چشم نمی‌آمد.

آیا این خبر مفید بود؟
اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    ارسال نظر:

    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان