قیمت طلا | قیمت طلا در بازار

قیمت طلا در دومین روز دیماه افزایش یافت | چند پیش بینی مهم از قیمت طلا و ارز برای خریران در روز سوم دی ماه

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۱۵ درصد افزایش به ۱۷۹۵ دلار و ۲۳ سنت رسید.

قیمت طلا در دومین روز دیماه افزایش یافت | چند پیش بینی مهم از قیمت طلا  و ارز برای خریران در روز سوم دی ماه
کدخبر : 8046
پایگاه خبری تحلیلی گشتنی نیوز :

نگرانی ها بابت افزایش قیمت طلا وجود دارد چرا که متاثر از آن قیمت کالاهای دیگر نیز افزایش پیدا می کند.  چند روزی بود که قیمت طلا افزایش داشت.قیمت طلا از ابتدای سال جدید نوسانات زیادی را داشته است.قیمت طلا همپای با افزایش دلار بالا می رود و امید است که کاهش قیمت دلار در روز های آینده انجام گیرد تا بازار وضع آرامی به خود ببیند.اما امروز خبرهای دیگری از وضع موجود به گوش می رسد. اخرین اخبار از قیمت طلا را در ادامه بخوانید.

قیمت طلا در روز پنجشنبه به‌خاطر انتشار اطلاعات اقتصادی آمریکا که حاکی از رشد سریع‌تر از حد انتظار بود، با یک کاهش ۱.۵ درصدی به ۱۷۸۶ دلار رسید. این خبر ارزش دلار را بالا برد و زمینه را برای ادامه سیاست‌های سخت‌گیرانه فدرال رزرو جهت مقابله با تورم فراهم تر کرد.

اما قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۱۵ درصد افزایش به ۱۷۹۵ دلار و ۲۳ سنت رسید.

 تقاضا برای مزایای بیکاری در آمریکا کمتر از حد انتظار طی هفته گذشته افزایش یافته و رشد اقتصاد این کشور در سه‌ماهه سوم سال جاری میلادی هم سریع‌تر از حد انتظار بوده‌است. اقتصاد آمریکا ۳.۲ درصد در فصل تابستان رشد کرده، درحالی‌که این رقم ۲.۹ درصد پیش‌بینی می‌شد.

 شاخص دلار ۰.۴ درصد افزایش داشته و خرید طلا را برای دارندگان سایر ارزهای دنیا گران‌تر کرده‌است.

 طلا در پایان سال جاری میلادی دومین کاهش سالانه خود را خواهد داشت. قیمت طلا بیش‌از ۲۵۰ دلار از اوج قیمتی که در ماه مارس به آن رسیده بود کاهش یافته است که می‌توان آن را نتیجه افزایش شدید نرخ بهره بانک‌های مرکزی دنیا به‌خاطر مهار تورم دانست.

 گرچه همواره از طلا به‌عنوان پشتوانه‌ای ایمن در زمان تورم بالا یاد می‌شود، اما بالا رفتن نرخ بهره تمایل برای خرید آن را پایین آورده است.

 قیمت هر اونس نقره امروز با ۰.۸۴ درصد افزایش به ۲۳ دلار و ۸۲ سنت رسید و پلاتین با ۰.۴۳ درصد افزایش، ۹۸۷ دلار و ۲۳ سنت معامله می‌شود.

منبع: تسنیم

قیمت دلار در بازار آزاد ۳۹ هزار و ۵۰ تومان شد.

در بازار آزاد، قیمت طلای ۱۸عیار به یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان رسید و قیمت طلای ۲۴عیار ۲ میلیون و ۴ هزار تومان شد. هر مثقال طلا هم ۷ میلیون و ۸۰۱ هزار تومان قیمت‌گذاری شد.

در این میان، سکه امامی ۱۹ میلیون و ۱۸ هزار تومان، سکه بهار آزادی ۱۸ میلیون و ۵۸۴ هزار تومان، نیم‌سکه ۱۲ میلیون و ۸۰ هزار تومان، ربع سکه ۹ میلیون و ۷۰ هزار تومان و سکه گرمی ۴ میلیون و ۳۶۰ هزار تومان شد.

پیش بینی قیمت طلا و سکه ۳ دی ۱۴۰۱

در اغلب روزهای آذر ماه امسال قیمت طلا و سکه با روند صعودی همراه بود. مردم از خرید طلا و سکه برای حفظ دارایی‌هایشان استفاده می‌کنند و این روند همچنان ادامه دارد.

به گزارش تجارت‌نیوز قیمت طلا و سکه امروز با روند صعودی همراه شد. این فلز زرد که در بیشتر روزهای آذر ماه‌ ۱۴۰۱  روند افزایشی داشت. در روزهای اخیر نیز با گران شدن قیمت طلا به‌ویژه سکه به دنبال رشد قیمت دلار دوباره رو به بالا رفت.

 در بیش از یک ماه گذشته جو بازار دلار انتظامی بود و برخی خریداران حرفه‌ای از سوی نیروی انتظامی دستگیر شدند. ارسال پیامک مبنی بر قطع یارانه خریداران دلار نیز عاملی شد تا بخشی از سرمایه‌های سرگردان به بازار فلز زرد روانه شوند و رشد قیمت طلا و سکه متعاقب آن رخ داد.

این در حالی است که بازار دلار در روزهای بعد خریداران احتیاطی زیادی داشت و ترس از خرید ارز کمرنگ‌تر از گذشته شده بود. اما بازار طلا و سکه همچنان پر متقاضی و قیمت‌ها همچنان در حال تاخت و تاز بود.

قیمت طلا و سکه در برخی روزهای آذر ماه بدون توجه به روند کاهشی محدود قیمت دلار و انس جهانی طلا روند افزایشی داشت و بسیاری از کارشناسان افزایشی انتظارات تورمی و کاهش عرضه سکه را عامل افزایش قیمت طلا و سکه در بازار می‌‌دانستند.

انس جهانی طلا نیز به‌عنوان یکی از ۲ فاکتور تاثیرگذار بر قیمت طلا و سکه در بازار معاملات تهران، ابتدای آذرماه با افزایش قیمت به ۱.۷۴۵.۳۸ دلار رسید و این روند در روزهای بعد نیز افزایشی بود.

این افزایش قیمت طلا در بازارهای جهانی بعد از سخنان رئیس فدرال رزرو باز هم بیشتر شد. جادوی آمریکایی دوباره بر بازار اثر گذاشت و جرمی پاول با این سیگنال که «نمی‌خواهد بیش از حد سخت‌ بگیرد و مجبور شود خیلی زود نرخ‌ها را کاهش دهد.» باعث شد، قیمت طلا پله پله آرایش افزایشی به خود بگیرد و بار دیگر به محدوده ۱۸۰۰ دلاری ورود کند. با شکست محدوده مقاومتی طلای جهانی قیمت طلا و سکه در بازار معاملات تهران دوباره صعودی شد.

در هفته‌های بعد نیز با وجود خروج قیمت طلای جهانی از محدوده ۱۸۰۰ دلاری و بازگشت دوباره به آن، اما روند قیمت طلا و سکه بر مدار افزایش قیمت دلار  چرخید و گران شد.

تقویم آذرماه، طلا و سکه

با نگاهی به رشد قیمت سکه در یک ماهه آذر تا نخستین روز دی ۱۴۰۱، قیمت سکه امامی طی مدت مذکور ۲ میلیون و ۴۰۲ هزار تومان گران شد و این یعنی ۱۴.۴۷ درصد رشد قیمت در یک ماه.

در نخستین روز آذر ماه سکه امامی با قیمت ۱۶ میلیون و ۵۹۵ هزار تومان در بازار معامله می‌شد و روز گذشته این قیمت به ۱۸ میلیون و ۹۹۷ هزار تومان رسید.

سکه بهار آزادی در این مدت ۱۸.۵۶ درصد رشد داشت و ۲ میلیون و ۹۰۴ هزار تومان گران شد. این قطعه از سکه یک آذر با قیمت ۱۵ میلیون و ۶۴۵ هزار تومان معامله می‌شد و روز گذشته به قیمت ۱۸ میلیون و ۵۴۹ هزار تومان رسید.

نیم‌سکه ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان در مدت مذکور گران شد و ۳۶.۱۶ درصد رشد قیمت را پشت سر گذاشت. این قطعه از سکه ابتدای آذر ماه با قیمت ۸ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان معامله می‌شد این در حالی است که در انتهای این ماه با قیمت ۱۲ میلیون و ۵۰ هزار تومان مبادله شد.

رشد ۵۴ درصدی ربع سکه در یک ماه

روند صعودی ربع سکه اما سایر بازارهای سکه و طلا را پشت سر گذاشت و با ۵۴.۷۰ درصد رشد ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان طی یک ماه گران شد. ۵ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان قیمت ربع سکه در یک آذر بود و اکنون با قیمت ۹ میلیون و ۵۰ هزار تومان معامله می‌شود.

سکه گرمی ۲۷.۹۴ درصد گران شد و رشدی در حدود ۹۵۰ هزار تومان داشت. این قطعه از سکه که در یک ماه گذشته کمترین نوسان قیمت را در خانواده خود داشته ابتدای آذر ماه با قیمت ۳ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان معامله می‌شد و روز گذشته به قیمت ۴ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان رسید.

بازار طلا نیز در یک ماه گذشته از روند رشد قیمت جا نماند و هر مثقال طلا، هر گرم طلای ۱۸ عیار و طلای دست دوم کمی بیشتر از ۲۰ درصد رشد قیمت را پشت سر گذاشتند.

هر گرم طلای ۱۸ عیار در تاریخ یک آذر ماه با قیمت یک میلیون و ۴۹۹ هزار و ۷۰۰ تومان معامله می‌شد که این قیمت روز گذشته به یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان رسید.

هر مثقال طلای ۱۸ عیار با یک میلیون و ۳۰۵ هزار تومان رشد قیمت همراه بود. این مقدار طلا یک آذرماه با قیمت ۶ میلیون و ۴۹۶ هزار تومان مبادله می‌شد و دیروز به قیمت ۷ میلیون و ۸۰۱ هزار تومان رسید.

هر گرم طلای دست دوم هم در یک ماه گذشته ۲۹۷ هزار تومان گران شد. این مقدار طلای کارکرده ابتدای آذر ماه یک میلیون و ۴۸۰ هزار تومان بود و دیروز به قیمت یک میلیون و ۷۷۶ هزار تومان رسید.

در یک هفته گذشته روند قیمت طلا صعودی بود و این افزایش قیمت تحت تاثیر قیمت دلار در بازار معاملات تهران اتفاق افتاد. باید در نظر داشت در لحظه نگارش این گزارش قیمت انس جهانی طلا بار دیگر به زیر محدوده ۱۸۰۰ دلاری آمد و نتوانست در کانال مذکور بماند.

آیا این خبر مفید بود؟
اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    ارسال نظر:

    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان