قیمت طلا | قیمت طلا در بازار

وقت طلایی برای خرید طلا | قیمت طلا و سکه در بازار امروز 28 آذرماه

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۱۹ درصد افزایش به ۱۷۹۱ دلار و ۵ سنت رسید.

 وقت طلایی برای خرید طلا | قیمت طلا و سکه در بازار امروز 28 آذرماه
کدخبر : 7960
پایگاه خبری تحلیلی گشتنی نیوز :

 چند روزی بود که قیمت طلا افزایش داشت.قیمت طلا از ابتدای سال جدید نوسانات زیادی را داشته است.قیمت طلا همپای با افزایش دلار بالا می رود و امید است که کاهش قیمت دلار در روز های آینده انجام گیرد تا بازار وضع آرامی به خود ببیند. نگرانی ها بابت افزایش قیمت طلا وجود دارد چرا که متاثر از آن قیمت کالاهای دیگر نیز افزایش پیدا می کند. اما امروز خبرهای دیگری از وضع موجود به گوش می رسد. اخرین اخبار از قیمت طلا را در ادامه بخوانید.

به نقل از رویترز، قیمت طلا با توجه به ادامه نگرانی درمورد افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا تغییر چندانی در روز سه‌شنبه نداشته است. قیمت هر اونس طلا امروز با 0.19 درصد افزایش به 1791 دلار و 5 سنت رسید.

 افزایش 0.1 درصدی شاخص دلار تمایل برای خرید طلا را پایین‌ آورده، چون خرید آن را برای دارندگان سایر ارزهای دنیا گران‌تر می‌کند.

 طلا در معاملات روز گذشته به نزدیک سطح 1800 دلار رسیده بود. اما طبق گفته‌ تحلیلگران، دورنمای سخت‌تر شدن سیاست‌های پولی بانک‌های مرکزی مانع افزایش قیمت این فلز گران‌بها می‌شود.

 جروم پاول، رئیس فدرال رزرو آمریکا هفته گذشته گفت نرخ بهره در سال آینده میلادی بازهم افزایش خواهد یافت تا تورم مهار شود. سایر بانک‌های مرکزی دنیا هم سیاست مشابهی را در پیش گرفته‌اند.

 نایب‌رئیس بانک مرکزی اروپا هم اعلام کرده روند افزایش نرخ بهره ادامه خواهد داشت.

 درست است که همواره از طلا به‌عنوان یک پشتوانه ایمن در زمان تورم بالا یاد می‌شد، اما بالا رفتن نرخ بهره هزینه نگه‌داری این فلز گران‌بها را افزایش داده و تمایل برای خرید آن را پایین می‌آورد.

 سرمایه‌گذاران همچنین تحولات به‌وجودآمده در چین به‌عنوان بزرگ‌ترین مصرف‌کننده طلا را زیر نظر دارند. تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در پکن افزایش یافته و در قطب مالی شانگهای هم رو به گسترش است.

 قیمت نقره امروز با 0.34 درصد کاهش به 23 دلار و 12 سنت رسید و پلاتین با 0.04 درصد افزایش 984 دلار و 73 سنت معامله می‌شود.

قیمت سکه و قیمت طلا امروز سه‌شنبه ۲۹ آذر ۱۴۰۱ را در جدول زیر مشاهده کنید.

قیمت سکه و قیمت طلا امروز سه‌شنبه ۲۹ آذر ۱۴۰۱ را در جدول زیر مشاهده کنید. علاوه بر قیمت سکه امامی، بهار آزادی، گرمی، نیم سکه و ربع سکه می‌توانید قیمت مثقال و انس جهانی طلا، طلای آبشده و دست دوم را نیز مشاهده فرمایید.

آخرین قیمت طلا و سکه

قیمت طلا

بروزرسانی: سه‌شنبه 29 آذر - 08:45

عنوان نرخ

قیمت (ریال)

طلای 18 عیار / 750 17,664,000

طلای ۲۴ عیار 23,551,000

طلای 18 عیار / 740 17,428,000

طلای دست دوم 17,428,030

آبشده کمتر از کیلو 76,530,000

مثقال طلا 76,510,000

انس طلا 1,790.54

قیمت سکه و قیمت طلا سه‌شنبه ۲۹ آذر ۱۴۰۱ + جدول

قیمت سکه

سکه امامی تک فروشی 186,690,000

سکه بهار آزادی تک فروشی 182,290,000

نیم سکه تک فروشی 120,300,000

ربع سکه تک فروشی 90,200,000

سکه گرمی تک فروشی 42,100,000

تمام سکه (قبل 86) 181,500,000

نیم سکه (قبل 86) 87,500,000

ربع سکه (قبل 86) 46,000,000

نوسانات بازار و وضعیت حباب در بازار سکه

حباب سکه

حباب سکه امامی 19,480,000

حباب سکه بهار آزادی 14,980,000

حباب نیم سکه 36,500,000

حباب ربع سکه 48,220,000

حباب سکه گرمی 21,430,000

 نوسانات در بازار طلا و سکه، امسال ادامه‌دار بوده اما دامنه این نوسان‌ها در یک ماه اخیر، به‌طور چشمگیری بیشتر شده است. از ابتدای امسال تاکنون، قیمت سکه تمام ۶میلیون تومان رشد داشته که ۳میلیون تومان آن در کمتر از یک ماه اخیر رخ‌داده است. رشد قیمت طلا نیز در یک ماه اخیر ۲برابر تغییرات قیمتی از ابتدای سال تاکنون بوده است.

دیروز هر گرم طلای ۱۸عیار یک‌میلیون و ۷۷۹هزار تومان و سکه تمام هم درحالی‌که برخی سایت‌ها از رسیدن قیمت آن به ۲۰میلیون تومان خبر دادند، در طلا فروشی‌های معتبر تهران ۱۹میلیون و ۳۰۰هزار تومان قیمت خورد. نیم سکه و ربع سکه هم در روزهای گذشته قیمت‌های عجیب  و بی‌سابقه‌ای را تجربه کردند.  قیمت نیم‌ سکه دیروز ۱۲میلیون و ۱۰۰ هزار تومان و قیمت ربع ‌سکه ۹ میلیون و ۲۰۰هزار تومان اعلام  شد.

با تداوم نوسان در قیمت  فاکتورهای تأثیرگذار بر بازار طلا،  یعنی نرخ ارز و بهای انس جهانی،  پیش‌بینی آینده بازار طلا و سکه برای افرادی که قصد سرمایه‌گذاری در این بازار را دارند، دشوار شده و صاحبان سرمایه‌های خُرد با سؤالات زیادی در این زمینه مواجهند.

رئیس اتحادیه فروشندگان طلا و جواهر تهران در گفت‌وگو با همشهری، فضای کنونی بازار را همراه با ثبات نسبی توصیف کرد و گفت: در روز دوشنبه بین ۵۰تا ۱۰۰هزار تومان کاهش قیمت سکه را داشتیم، نرخ طلا هم تقریبا بدون تغییر بوده و نوسانات جزئی بازار ارز و بهای انس نوسان چشمگیری در قیمت طلا ایجاد نکرد.

نادر بذرافشان افزود: قیمت‌های طلا و سکه تحت‌تأثیر نرخ ارز در اوج است اما تقاضا در بازار روال عادی خود را طی می‌کند. با این حال، او از افزایش یک تا ۳درصدی تقاضا در بازار طی ۱۰روز گذشته خبر داد اما این رشد تقاضا را عادی و مقطعی دانست و افزود: درگذشته با افزایش نوسان در بازار طلا، شاهد رشد ۳۰تا ۴۰درصدی تقاضا در بازار بودیم اما در روزهای گذشته با وجود تغییرات چشمگیر قیمت، رشد تقاضا جزئی بوده و حتی در حدی نیست که آن را اعلام کنیم.

بذرافشان دلیل این امر را، کاهش قدرت خرید با توجه به اوج‌گیری قیمت‌ها دانست و اضافه کرد: تورم و افزایش قیمت کالاهای ضروری، باعث شده اقلامی مانند مصنوعات طلا و سکه حتی از سبد سرمایه‌گذاری بسیاری از صاحبان نقدینگی خارج شود. این مقام صنفی از سرمایه‌گذاران خواست در شرایط کنونی از ورود هیجانی به بازار خودداری کنند و در صورت تمایل به سرمایه‌گذاری، روی خرید سکه و مصنوعات طلا حساب کنند و از خرید طلای دست دوم و آب شده خودداری کنند تا علاوه بر کمک به این صنعت از زیان احتمالی خود پیشگیری کنند.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران حباب قیمت سکه را ۱.۵میلیون تومان، حباب قیمت نیم‌سکه را ۳.۳میلیون تومان و حباب قیمت ربع سکه را ۴.۲میلیون تومان اعلام کرد و افزود: با توجه به نوسان قیمت‌ها و حباب بزرگ قیمت‌ سکه، مردم ۱۰روز تا یک ماه برای خرید دست نگه ‌دارند تا بازار به ثبات خود برسد.

آیا این خبر مفید بود؟
اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    ارسال نظر:

    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان