قیمت طلا | قیمت طلا در بازار

چند پیش بینی مهم از قیمت طلا در 25 آبان ماه | قیمت طلا افزایشی میشود؟

قیمت طلا و سکه با وجود افزایش قیمت دلار گران‌ شد و به محدوده‌های قبلی بازگشت. امروز قیمت سکه به نیمه کانال ۱۶ میلیون تومانی نزدیک شد. آیا سکه باز گران می‌شود؟

چند پیش بینی مهم از قیمت طلا در 25 آبان ماه | قیمت طلا افزایشی میشود؟
کدخبر : 6772
پایگاه خبری تحلیلی گشتنی نیوز :

قیمت طلا از ابتدای سال جدید نوسانات زیادی را داشته است. قیمت طلا همپای با افزایش دلار بالا می رود و امید است که کاهش قیمت دلار در روز های آینده انجام گیرد تا بازار وضع آرامی به خود ببیند. نگرانی ها بابت افزایش قیمت طلا وجود دارد چرا که متاثر از آن قیمت کالاهای دیگر نیز افزایش پیدا می کند. چند روزی بود که قیمت طلا افزایش داشت. اما امروز خبرهای دیگری از وضع موجود به گوش می رسد. اخرین اخبار از قیمت طلا را در ادامه بخوانید.

قیمت طلا و سکه با رشد قیمت دلار وارد فاز جدیدی شد. در حالی که شب گذشته تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا اعلام شد و امروز قیمت دلار وارد کانال ۳۶ هزار تومانی شد، قیمت طلا و سکه هم افزایش یافت.

در روزهای گذشته صالح‌آبادی، رئیس کل بانک مرکزی از آرامش در بازار ارز و سیاست‌ها و بسته‌های جدید برای کاهش نگرانی مردم گفته بود. او شب گذشته نیز از رونمایی بسته جدید برای بازار ارز خبر داد. اما به نظر می‌رسد سیاست‌های پیشین بر بازار اثر معکوس دارد و روند افزایشی دلار، طلا و سکه مشغول سقف‌شکنی و فتح کانال‌های جدید است.

زمانی که دلار در مرز کانال ۳۴ و ۳۵ هزار تومانی در نوسان بود، برخی فعالان بازار پیش‌بینی کردند در صورتی که قیمت دلار بالای محدوده 35 هزار و 800 تومانی قرار گیرد، سکه امامی نیز به سوی فتح مقاومت 16 میلیون و 200 هزار تومان قدم برخواهد داشت. در صورتی که این محدوده قیمتی در بازار طلا شکسته شود، احتمال دارد که سکه یک‌بار دیگر به سوی سقف تاریخی 16 میلیون و 500 هزار تومانی حرکت کند.

سکه امامی ۴ پله صعود کرد

همچنین تحلیلگران بر این عقیده بودند که کاهش قیمت دلار می‌تواند قیمت سکه را به سوی ابتدای کانال 16 میلیون تومانی هدایت کند. البته با توجه به بالا آمدن ارزش ذاتی طلا در بازار داخلی، دشوار است که سکه افت معناداری را تجربه کند.

اکنون قیمت دلار از محدوده پیش‌بینی شده عبور کرده و مرز ۳۶ هزار تومانی را نیز فتح کرده است. این شوک جدید بازار طلا و سکه را نیز هم‌جریان با قیمت دلار گران کرده است.

امروز سه‌شنبه ۲۴ آبان ۱۴۰۱، سکه امامی محدوده ۱۶ میلیون تومانی را برای خود تثبیت کرد و به پله چهارم کانال مذکور رسید. به نظر می‌رسد سیاست بازارساز برای مهار قیمت سکه با وجود فروش اوراق سکه در بورس کالا به سنگ خورده و سکه به نیمه کانال ۱۶ میلیون تومانی نزدیک شده است. سکه امامی امروز بیش از ۲۵۰ هزار تومان گران شد.

سکه طرح قدیم هم ۳۵۰ هزار تومان گران‌تر شد و به قیمت ۱۵ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان رسید. نیم سکه ۷۰ هزار تومان رشد قیمت داشت و ۸ میلیون و ۹۵۰ هزار تومان شد. ربع سکه هم با رشد نزدیک به ۱۰۰ هزار تومانی به قیمت پنج میلیون و ۹۵۰ هزار تومان رسید و به کانال ۶ میلیون تومانی نزدیک شد.

سکه گرمی کمترین روند رشد را در خانواده خود داشت و با افزایش ۱۰ هزار تومانی به قیمت سه میلیون و ۳۶۰ هزار تومان معامله شد.

هر مثقال طلا امروز نزدیک به ۵۵ هزار تومان گران شد و به قیمت ۶ میلیون و ۵۸۴ هزار تومان رسید. هر گرم طلای ۱۸ عیار هم از نیمه کانال یک میلیون تومانی گذشت و به قیمت یک میلیون و ۵۰۲ هزار تومان رسید.

انس جهانی طلا امروز نزدیک به ۴ دلار گران‌تر شد و به قیمت ۱،۷۷۶،۳۶ رسید.

حباب سکه باز بزرگ شد

امروز حباب سکه امامی بیش از ۲۰۰ هزار تومان افزایش یافت. حباب این قطعه از سکه که در روزهای ابتدایی هفته به کف کانال یک میلیون تومانی رسیده بود، امروز یک میلیون و ۴۸۵ هزار تومان شد. سکه طرح قدیم در ابتدای هفته جاری بیشترین سهم کاهش حباب را در خانواده خود داشت و حباب این قطعه به محدوده ۳۰۰ هزار تومانی هم رسیده بود.

امروز حباب سکه طرح قدیم ۸۵۹ هزار تومان شد و بیش از ۴۰۰ هزار تومان گران شد. حباب نیم و ربع سکه هم هر کدام بیش از ۱۰۰ هزار تومان رشد داشتند.

حباب ربع سکه بیشترین حباب را در خانواده خود دارد و اکنون حباب این قطعه از سکه به ۲ میلیون و ۲۳۵ هزار تومان رسیده است. امروز حباب سکه گرمی یک میلیون و ۵۳۲ هزار تومان شد و ۱۰ هزار تومان نسبت به روز گذشته رشد داشت.

کشتی‌آرا، کارشناس بازار طلا با اشاره به روند رشد قیمت انس‌جهانی طلا  به دلیل تغییرات در بازارهای نفتی و افزایش نرخ تورم جهانی به تجارت‌نیوز گفت: «افزایش قیمت دلار و انس جهانی دست به دست هم داده و قیمت طلا و سکه گران شد. در حالی‌که به نظر می‌رسد تقاضای زیادی وارد بازار نشده است.»

او افزود: «حجم معاملات پایین است و نوسان قیمتی نیز ناپایدار است، اما قیمت به بازار ارز و نگرانی از تحریم‌ها واکنش نشان داده است.»

آیا این خبر مفید بود؟
اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    ارسال نظر:

    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان