قیمت دلار | افزایش قیمت دلار | کاهش قیمت دلار

قیمت دلار سکته کرد | پیش بینی عجیب قیمت دلار در روزهای آینده

معاون اسبق ارزی بانک مرکزی درباره آینده قیمت دلار و همچنین امکان بازیابی اقتصادی در کشور صحبت کرد.

قیمت دلار سکته کرد | پیش بینی عجیب قیمت دلار در روزهای آینده
کدخبر : 15196
پایگاه خبری تحلیلی گشتنی نیوز :

امید است که با کاهش قیمت دلار، قیمت سکه نیز به وضع بهتری برسد و قیمت مناسب تری پیدا کند.قیمت دلار در روز های اخیر روند صعودی بدی را در پیش گرفته است. پیش بینی های عجیبی از قیمت دلار انجام گرفته و نشان از این دارد که قیمت دلار مرز 29 هزار تومان را طی کند. در راستای افزایش قیمت دلار، قیمت سکه و طلا نیز بالا می رود. قیمت دلار چند روزی است که روال صعودی خود را در پیش گرفته و روز به روز گران تر می شود. خبر ها حاکی از آن است که قیمت دلار  امروز افزایش یافت.

معاون اسبق ارزی بانک مرکزی درباره آینده قیمت دلار و همچنین امکان بازیابی اقتصادی در کشور صحبت کرد.

سیدعلی، معاون اسبق ارزی بانک مرکزی در پاسخ به این سئوال که پیش‌بینی شما از قیمت ارز در ماه‌های پیش رو چیست؟ گفت: ما وارد دوره ثبات نشدیم. این مساله‌ی مهمی است. هنوز در شرایط حساس و شکننده‌ای هستیم و در نتیجه انتظار اینکه قیمت ارز با توجه به داده‌های اقتصادی تغییر چندانی نداشته باشد، بیهوده است.

وی گفت: مشخص نیست دولت چگونه می‌خواهد کسری بودجه را تامین کند. این وضعیت سبب شده است که نتوانیم پیش‌بینی دقیقی از قیمت ارز داشته باشیم اما با توجه به ماندگاری تورم در محدوده بالاتر از ۴۵ درصد و انتظار تداوم این روند تا پایان ماه، چطور می‌شود امیدوار بود قیمت ارز دستخوش افزایش نشود.

او با تاکید بر اینکه ضرورت دارد نرخ تورم به محدوده ۳۰ درصد بازگردد تا اقتصاد امکان بازیابی خود را داشته باشد، گفت: مهمترین اثر مخرب این وضعیت این است که احتمال بروز شوک قیمتی تقویت می‌شود . درست است که بازارساز با ابزارهای خود قیمت را مهار می‌کند اما در حقیقت این مهار همیشگی نیست و در نتیجه افزایش قیمت به آینده موکول می‌شود. این موکول شدن به آینده نیز خطر بزرگ شوک تورمی را پیش پای اقتصاد قرار می‌دهد.

 

 

منبع: خبر آنلاین

آیا این خبر مفید بود؟
اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    ارسال نظر:

    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان