قیمت دلار | قیمت دلار در بازار

قیمت دلار در حال ریزش | قیمت دلار در بازار امروز 14 آبان ماه 1402 چقدر شد؟

قیمت دلار روز گذشته بدون تغییر محسوسی با همان قیمت شنبه معامله شد. سفر وزیر خارجه آمریکا به کرانه باختری و دیدار با رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، پیام نزدیک شدن به نقطه صلح را به بازارهای مالی داد.

قیمت دلار در حال ریزش | قیمت دلار در بازار امروز 14 آبان ماه 1402 چقدر شد؟
کدخبر : 15040
پایگاه خبری تحلیلی گشتنی نیوز :

امید است که با کاهش قیمت دلار، قیمت سکه نیز به وضع بهتری برسد و قیمت مناسب تری پیدا کند.قیمت دلار در روز های اخیر روند صعودی بدی را در پیش گرفته است. پیش بینی های عجیبی از قیمت دلار انجام گرفته و نشان از این دارد که قیمت دلار مرز 29 هزار تومان را طی کند. در راستای افزایش قیمت دلار، قیمت سکه و طلا نیز بالا می رود. قیمت دلار چند روزی است که روال صعودی خود را در پیش گرفته و روز به روز گران تر می شود. خبر ها حاکی از آن است که قیمت دلار  امروز افزایش یافت.

قیمت دلار روز گذشته بدون تغییر محسوسی با همان قیمت شنبه معامله شد. سفر وزیر خارجه آمریکا به کرانه باختری و دیدار با رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، پیام نزدیک شدن به نقطه صلح را به بازارهای مالی داد.

روز گذشته قیمت دلار افزایش محدود ۱۰۰ تومانی داشت و با رقم ۵۱ هزار و ۳۰۰ تومان معامله شد. بازار ارز متاثر از خبر سفر آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا به کرانه باختری با خوش‌بینی نسبت به پایان جنگ،‌ فریز شد.

در این دیدار بلینکن با «محمود عباس»، رئیس‌ تشکیلات خودگردان فلسطین ‌در رام‌الله دیدار کرد. در حالی که هنوز جزئیاتی از نتایج این دیدار منتشر نشده است، اما معامله‌گران بازار ارز احتمال نزدیک شدن به پایان تنش میان حماس و اسرائیل را مطرح می‌کنند. این موضوع باعث شده قیمت دلار در بازار پشت خطی شب گذشته کاهش محدودی داشته باشد.

کارشناسان اقتصادی، منطقه ۵۱ هزار تومان را به‌عنوان کف قیمت دلار شناسایی می‌کنند. آنها معتقدند دلار توانایی بالا رفتن از کانال ۵۲ هزار تومانی را ندارد.

تحلیلگران بازار همچنین ارزش ذاتی دلار را با توجه به داده‌های اقتصادی مهر ماه محدوده ۵۹ هزار و ۵۰۰ تا ۶۰۰ تومانی اعلام کردند. آنها می‌گویند ارزش ذاتی دلار، کمی بالاتر رفته است.

روز گذشته روند عرضه و تقاضا در بازار ارز در تعادل قرار داشت و نقش بازارساز در ثبات قیمت دلار همچنان پررنگ بود.

دیروز قیمت دلار در بازارهای همسایه افزایش بیشتری از قیمت دلار تهران داشت. در بازار هرات، دلار با رشد ۲۰۰ تومانی با قیمت ۵۱ هزار و ۱۰۰ تومان معامله شد. دلار سلیمانیه نیز با رشد ۳۰۰ تومانی با رقم ۵۱ هزار و ۴۰۰ تومان معامله شد.

قیمت نرخ‌های مختلف

روز گذشته ۱۴ آبان در سایت معاملات الکترونیکی ارز (ETS) اسکناس دلار با قیمت ۴۱ هزار و ۳۳۳ تومان عرضه شد و ۲۴ تومان رشد داشت. دلار حواله نیز با ۱۹ تومان افزایش با رقم ۳۷ هزار و ۵۷۴ تومان عرضه شد. همچنین قیمت دلار نیمایی مانند هفته‌های گذشته روی رقم ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان ثابت بود.

قیمت ارزهای موثر

روز گذشته اسکناس یورو با رقم ۵۴ هزار و ۹۹۸ تومان معامله شد و افزایش ۱۰۰ تومانی داشت. قیمت اسکناس یورو در سایت معاملات الکترونیکی ارز (ETS) با رقم ۴۴ هزار و ۳۵۹ تومان تعیین شد و ۲۴ تومان رشد داشت. یوروی حواله نیز با رقم ۴۰ هزار و ۳۲۶ تومان قیمت‌گذاری شد و ۲۶ تومان رشد داشت.

روز گذشته درهم امارات با رشد ۴۰ تومانی با رقم ۱۴ هزار و ۹۰ تومانی معامله شد. در سایت معاملات الکترونیکی ارز (ETS) حواله درهم با رقم ۱۰ هزار و ۲۳۱ تومان عرضه شد و رشد ۶ تومانی داشت.  اسکناس درهم نیز با همین مقدار افزایش با رقم ۱۱ هزار و ۲۵۴ تومان عرضه شد.

آیا این خبر مفید بود؟
اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    ارسال نظر:

    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان