قیمت سکه | قیمت سکه بازار

قیمت سکه سر به فلک کشید | قیمت سکه در بازار 10 اسفندماه

قیمت سکه در بازار امروز چهارشنبه ۱۰ اسفند ۱۴۰۱ در جدول زیر مشخص شد.

قیمت سکه سر به فلک کشید | قیمت سکه در بازار 10 اسفندماه
کدخبر : 10398
پایگاه خبری تحلیلی گشتنی نیوز :

قیمت سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم از ۷۰ هزار تومان در سال ۱۳۸۱ به ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تا پایان مهرماه سال جاری رسیده که ۱۵۰ برابر شده است. قیمت سکه در سال های اخیر نوسان های زیادی داشته است. قیمت سکه و تغییرات آن به عوامل گوناگونی بستگی دارد.قیمت سکه به عو املی از جمله قیمت دلار، قیمت اونس جهانی طلا و نرخ بهره بانکی، وضعیت بازارهای مالی موازی، اتفاقات سیاسی در سطح ملی و کلان و … همگی جزو عوامل موثر بر قیمت سکه هستند. در ادامه به آخرین قیمت سکه در بازار می پردازیم.

قیمت سکه در بازار امروز چهارشنبه ۱۰ اسفند ۱۴۰۱ در جدول زیر مشخص شد.

قیمت سکه

سکه امامی تک فروشی ۳۰۹,۵۰۰,۰۰۰

سکه بهار آزادی تک فروشی ۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰

نیم سکه تک فروشی ۱۷۱,۵۰۰,۰۰۰

ربع سکه تک فروشی ۱۰۷,۴۰۰,۰۰۰

سکه گرمی تک فروشی ۶۰,۶۰۰,۰۰۰

تمام سکه (قبل ۸۶) ۲۸۰,۰۰۰,۰۰۰

نیم سکه (قبل ۸۶) ۱۳۲,۰۰۰,۰۰۰

ربع سکه (قبل ۸۶) ۶۸,۰۰۰,۰۰۰

حباب سکه

حباب سکه امامی ۸۵,۱۶۰,۰۰۰

حباب سکه بهار آزادی ۶۲,۵۸۰,۰۰۰

حباب نیم سکه ۵۱,۸۱۰,۰۰۰

حباب ربع سکه ۵۴,۸۸۰,۰۰۰

حباب سکه گرمی ۳۰,۳۷۰,۰۰۰

ورود سکه به کانال‌های پایین‌تر

سکه بهار آزادی امروز با حدود یک کانال کاهش حالا وارد کانال 28 میلیون تومانی شده و همچنین سکه امامی نیز با روندی نزولی حالا به قیمت 31 میلیون و 500 هزار تومان رسیده است.

از سوی دیگر نیم‌سکه نیز در لحظه تنظیم این گزارش 17 میلیون تومان قیمت دارد و قیمت ربع سکه نیز 11 میلیون تومان برآورد شده است. سکه گرمی نیز با حدود 400 هزار تومان کاهش قیمت حالا به 6 میلیون و 100 هزار تومان رسیده است.

بازار در انتظار یک خبر مهم برجامی

مجتبی دیبا، کارشناس بازارهای مالی در خصوص روند فعلی بازار طلا و سکه به تجارت‌نیوز گفت: در دو روز گذشته قیمت طلا و سکه روند کم‌نوسان‌تری را نسبت به قبل طی می‌کند. این روند را می‌توان ناشی از انتظارات برای یک خبر مهم دانست و ناشی از این مورد نیست که بازارساز توانسته قیمت‌ها را در بازار کنترل کند.

او ادامه داد: خبر مهم برای بازارها را می‌توان از جنس خبرهای برجامی دانست تا بتواند بازار را تحت تاثیر خود قرار دهد. حتی ریزخبرهایی مانند تغییر در ترکیب تیم مذاکره‌کنندگان ایرانی و آمریکایی نیز می‌تواند در این زمینه موثر باشد. در غیر این صورت محدوده فعلی را می‌توان استراحت‌گاهی برای سال آینده و بازتاب حرکتی بزرگتر دانست.

آغاز فروش ربع سکه در مرکز مبادلات از چهارشنبه

مدیر ارز خدماتی مرکز مبادله ارز و طلا از آغاز فروش ربع سکه از 10 اسفند 1401 در این مرکز خبر داد.

وی با بیان اینکه هر فرد می‌تواند پنج قطعه ربع سکه از مرکز مبادلات ارزی دریافت کند، گفت: تعیین قیمت نیز براساس مکانیزم حراج انجام خواهد شد.

پیش از این بانک مرکزی اعلام کرده بود که به‌منظور کاهش حباب سکه، عرضه قطعات سکه در مرکز مبادلات را آغاز خواهد کرد. حالا باید دید با توجه به تجربه فروش ربع سکه در بورس کالا که تاثیر چندانی بر قیمت سکه در بازار اعمال نکرد، این اقدام بر قیمت‌ها چه تاثیری خواهد گذاشت؟

 قیمت طلا و سکه چند روز گذشته روند افزایشی در پیش گرفته بود، تا آنجا که قیمت سکه تا کانال 37 میلیون تومانی و و طلا به کانال سه میلیون تومانی رسید.

اما در دو روز گذشته این فلزات ارزشمند در اثر کاهش ناگهانی در میانه روز یکشنبه دوباره به کانال‌های پایین‌تر وارد شد و امروز نیز روندی نزولی را طی می‌کند.

آیا این خبر مفید بود؟
اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    ارسال نظر:

    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان