قیمت سکه | قیمت سکه روز

قیمت سکه در بازار امروز چقدر شد؟ | قیمت سکه در بازار 4 اسفندماه

قیمت سکه و طلا در بازار امروز پنجشنبه ۴ اسفند ۱۴۰۱ اعلام شد.

قیمت سکه در بازار امروز چقدر شد؟ | قیمت سکه در بازار 4 اسفندماه
کدخبر : 10179
پایگاه خبری تحلیلی گشتنی نیوز :

قیمت سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم از ۷۰ هزار تومان در سال ۱۳۸۱ به ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تا پایان مهرماه سال جاری رسیده که ۱۵۰ برابر شده است. قیمت سکه در سال های اخیر نوسان های زیادی داشته است. قیمت سکه و تغییرات آن به عوامل گوناگونی بستگی دارد.قیمت سکه به عو املی از جمله قیمت دلار، قیمت اونس جهانی طلا و نرخ بهره بانکی، وضعیت بازارهای مالی موازی، اتفاقات سیاسی در سطح ملی و کلان و … همگی جزو عوامل موثر بر قیمت سکه هستند. در ادامه به آخرین قیمت سکه در بازار می پردازیم.

قیمت سکه و قیمت طلا در بازار امروز پنجشنبه ۴ اسفند ۱۴۰۱ در جدول زیر مشخص شد.

۴ اسفند ۱۴۰۱

عنوان نرخ

قیمت (ریال)

طلای ۱۸ عیار / ۷۵۰ ۲۴,۰۰۸,۰۰۰

طلای ۲۴ عیار ۳۲,۰۱۰,۰۰۰

طلای ۱۸ عیار / ۷۴۰ ۲۳,۶۸۸,۰۰۰

طلای دست دوم ۲۳,۶۸۷,۶۴۰

آبشده کمتر از کیلو ۱۰۴,۰۱۰,۰۰۰

مثقال طلا ۱۰۳,۹۹۰,۰۰۰

انس طلا ۱,۸۲۹.۰۱

قیمت سکه

سکه امامی تک فروشی ۲۹۹,۱۸۰,۰۰۰

سکه بهار آزادی تک فروشی ۲۷۶,۳۲۰,۰۰۰

نیم سکه تک فروشی ۱۵۸,۳۰۰,۰۰۰

ربع سکه تک فروشی ۱۰۵,۲۰۰,۰۰۰

سکه گرمی تک فروشی ۵۵,۱۰۰,۰۰۰

تمام سکه (قبل ۸۶) ۲۷۵,۰۰۰,۰۰۰

نیم سکه (قبل ۸۶) ۱۲۱,۰۰۰,۰۰۰

ربع سکه (قبل ۸۶) ۶۴,۰۰۰,۰۰۰

حباب سکه

حباب سکه امامی ۷۸,۴۱۰,۰۰۰

حباب سکه بهار آزادی ۵۵,۴۵۰,۰۰۰

حباب نیم سکه ۴۷,۷۳۰,۰۰۰

حباب ربع سکه ۴۹,۸۴۰,۰۰۰

حباب سکه گرمی ۲۷,۸۵۰,۰۰۰

دلیل افزایش قیمت طلا و سکه

نادر بذرافشان، دبیر اتحادیه طلا و جواهر تهران در این خصوص به تجارت‌نیوز گفت: بخشی از این افزایش قیمت به دلیل وجود حباب است، بخشی دیگر از میزان عرضه ناشی می‌شود و همچنین در روزهای گذشته افزایش تقاضا نیز وجود داشته است. این دلایل را می‌توان برای افزایش قیمت طلا و سکه در مدت اخیر دخیل دانست.

او همچنین افزود: سمت عرضه در حال حاضر کامل و جامع نیست و از آنجا که مدیریت بانک مرکزی در رابطه با کنترل بازار ارز نقش محوری دارد باید بیش از این به بازار سکه ورود کند. در حال حاضر ربع سکه عرضه می‌شود، اما اگر سکه امامی و نیم سکه هم به آن اضافه شود می‌تواند نقشی محوری در رابطه با کنترل قیمت و کاهش حباب سکه داشته باشد.

حباب سکه از نظر اقتصادی توجیهی ندارد

بذرافشان در مورد حباب سکه نیز بیان کرد: از لحاظ اقتصادی این حباب توجیهی ندارد. نمی‌توان به مردم گفت که خرید نکنند، ولی می‌توان آنها را آگاه کرد که با توجه به شرایط تولید و اقتصاد کشور طبق سنت‌های قدیمی در بخش تولید و مصنوعات سرمایه‌گذاری کنند. اینگونه هم بخش تولید رونق می‌گیرد و هم می‌توانند از این فلز گرانبها به عنوان زینت استفاده کنند، به مرور زمان نیز باعث کاهش حباب سکه خواهد شد.

دبیر اتحادیه طلا و جواهر تهران ادامه داد: افزایش قیمتی که الان تجریه می‌کنیم بی‌سابقه بوده است. باید این شرایط تغییر کند تا حداقل به ثبات برسیم. این نوسانات مردم را دچار سردرگمی کرده است و نمی‌توانند معاملات خود را در رابطه به مصنوعات طلا و سکه به راحتی انجام دهد.

او در نهایت بیان کرد: در صورتی که مدیریت بانک مرکزی در رابطه با ارز و عرضه سکه ادامه داشته باشد و مردم به سوی خرید مصنوعات طلا متمایل شوند ممکن است حباب سکه تخلیه می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    ارسال نظر:

    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان