قیمت سکه | قیمت سکه بازار

قیمت سکه امروز کولاک کرد | قیمت سکه در بازار امروز 1 اسفندماه

امروز (دوشنبه، یکم اسفندماه) در بازار تهران، قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۲۹ میلیون و ۵۰۳ هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح قدیم ۲۷ میلیون و ۵۹۷ هزار تومان است.

قیمت سکه امروز کولاک کرد  | قیمت سکه در بازار امروز 1 اسفندماه
کدخبر : 10056
پایگاه خبری تحلیلی گشتنی نیوز :

قیمت سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم از ۷۰ هزار تومان در سال ۱۳۸۱ به ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تا پایان مهرماه سال جاری رسیده که ۱۵۰ برابر شده است. قیمت سکه در سال های اخیر نوسان های زیادی داشته است. قیمت سکه و تغییرات آن به عوامل گوناگونی بستگی دارد.قیمت سکه به عو املی از جمله قیمت دلار، قیمت اونس جهانی طلا و نرخ بهره بانکی، وضعیت بازارهای مالی موازی، اتفاقات سیاسی در سطح ملی و کلان و … همگی جزو عوامل موثر بر قیمت سکه هستند. در ادامه به آخرین قیمت سکه در بازار می پردازیم.

امروز (دوشنبه، یکم اسفندماه) در بازار تهران، قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۲۹ میلیون و ۵۰۳ هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح قدیم ۲۷ میلیون و ۵۹۷ هزار تومان است.

در بازار سبزه‌میدان، قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار ۲ میلیون و ۲۸۵ هزار و ۸۰۰ تومان، قیمت نیم‌سکه بهار آزادی ۱۵ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان، ربع سکه بهار آزادی ۱۰ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان و سکه یک‌گرمی ۵ میلیون و ۵۰ هزار تومان به فروش می‌رسد.

هر مثقال طلا در بازار داخلی ۹ میلیون و ۸۹۷ هزار تومان ارزش‌گذاری شده است؛ ضمن اینکه قیمت هر انس طلا در بازار‌های جهانی ۱۸۴۶ دلار است.

اگرچه امروز هم قیمت در تمامی بازارها افزایشی است اما بهمن داغ بازارهای مالی در حالی که تمامی انواع سکه کانال عوض کردند و دلار نیز پنج پله بالا رفت به پایان رسید.

 

در بهمن‌ماه قیمت دلار بازدهی 12.26 درصدی یک ماهه را ثبت کرد. در این میان بازارساز نتوانست قیمت‌ها را تعدیل کند و حتی تا آخرین ساعات معاملاتی واپسین روز بهمن‌ماه، قیمت در تمامی بازارها در حال رشد بود.

درخشش طلای 18 عیار

در بهمن‌ماه قیمت طلا (18 عیار) با رشد مواجه بود؛ به نحوی که از دو میلیون و 33 هزار و 500 تومان در ابتدای بازگشایی بازارها در بهمن‌ماه به دو میلیون و 262 هزار تومان در سی‌ام همین ماه رسید. به این ترتیب طلای 18 عیار بازدهی 11.25 درصدی را در یازدهمین ماه سال ثبت کرد.

سکه و فتح کانال‌های جدید

انواع سکه در بهمن‌ماه سقف‌های جدیدی زدند و وارد کانال‌های تازه‌ای شدند. به این ترتیب بازار سکه در این ماه به طور کامل بازدهی مثبت ثبت کرد.

قیمت سکه امامی که معاملات این ماه را در رقم 23 میلیون و 649 هزار تومان آغاز کرده بود، تا سی‌ام همین ماه به 28 میلیون و 900 هزار تومان رسید و بازدهی 21.2 درصدی ثبت کرد.

سکه بهار آزادی هم که با قیمت 22 میلیون و 197 هزار تومان، معاملات بهمن‌ماه را آغاز کرده بود تا سی‌ام بهمن‌ماه به 26 میلیون و 901 هزار تومان رسید و بازدهی 21.2 درصدی را ثبت کرد.

در همین حال قیمت نیم سکه هم در بهمن‌ماه با رشد مواجه بود و از قیمت 13 میلیون و 800 هزار تومان در ابتدای بازگشایی معاملات بهمن‌ماه به 15 میلیون و 500 هزار تومان در آخرین معاملات این ماه رسید تا به این ترتیب به بازدهی 12.3 درصدی دست یابد.

گفتنی است قیمت ربع سکه هم با وجود تلاش‌های بانک مرکزی برای کنترل بازار از طریق حراج ذخایر طلای کشور و عرضه بورسی این نوع سکه، با رشد مواجه بود و طی بهمن‌ماه بازدهی 9.4 درصدی ثبت کرد؛ به نحوی که از قیمت 9 میلیون و 500 هزار تومان در ابتدای بازگشایی معاملات بهمن‌ماه به 10 میلیون و 400 هزار تومان در واپسین روز این ماه رسید.

در آن سوی بازار اما قیمت سکه گرمی تنها یک درصد رشد داشت و از پنج میلیون تومان در ابتدای بهمن‌ماه به پنج میلیون و 50 هزار تومان در پایان این ماه رسید.

آیا این خبر مفید بود؟
اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    ارسال نظر:

    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان