وام بانکی | وام بانکی با سود کم

وام بانکی فوری برای این افراد | شرایط دریافت وام بانکی مسکن

یک فعال کارگری بر لزوم پرداخت وام و تسهیلات ارزان مسکن به کارگران تاکید کرد و گفت: اگر خانه‌های اجاره به شرط تملیک ساخته شود کارگران توان خرید آن را دارند و می‌توانند صاحب ملک شوند.

وام بانکی فوری برای این افراد | شرایط دریافت وام بانکی مسکن
کدخبر : 1712
پایگاه خبری تحلیلی گشتنی نیوز :

وام بانکی یکی از راهکارهایی است که دولت و بانک ها برای ایجاد آسایش در زندگی و تامین کمک هزینه مالی کارهای مختلف در نظر گرفته است. وام بانکی به مردم کمک می کند تا کیفیت زندگی خود را بهبود ببخشند یا در مسیر پیشرفت قرار بگیرند. وام بانکی را می توان از بانک های مختلف سطح کشور و یا از صندوق های قرض الحسنه دریافت کرد. کارمزد وام بانکی و شرایط دریافت آن در هر بانک و موسسه ای متفاوت می باشد. هم چنین مبلغ اعطای وام بانکی بر اساس صلاحدید مسئولان آن موسسه متغیر بوده و در هر دوره بنابر نوع وام، مبلغ وام بانکی تغییر می کند.

غلامرضا عباسی در ارزیابی پروژه ساخت ۴۰۰ هزار مسکن کارگری اظهار کرد: در بحث تامین مسکن ارزان برای کارگران یکی از راهها این است که صنوف کارگری یا واحدها و مراکزی که تعداد کارگرانشان کمتر است مشترکا یک تعاونی مسکن ایجاد کنند و در کارخانه‌های بزرگ هم اگر تعاونی ندارند، یک تعاونی مسکن شکل بدهند و کارگران عضو تعاونی شوند.

وی ادامه داد: در حال حاضر کارفرمایان آمار کارگرانی که فاقد مسکن هستند در اختیار دارند و می‌توانند اعلام کنند تا کسانی که متقاضی مسکن هستند عضو تعاونی شوند و هیات مدیره تشکیل داده و ثبت نام کنند.

مشاور کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران، اجاره به شرط تملیک را راهکار دوم برای خانه‌دار شدن کارگران عنوان کرد و گفت: اگر خانه‌های اجاره به شرط تملیک ساخته شود کارگران توان خرید آن را دارند و می توانند صاحب ملک شوند.

عباسی درباره واگذاری زمین رایگان به کارگران نیز گفت: این طرح ایده خوبی است که به کارگران زمین ارزان و رایگان اختصاص بدهیم تا خودشان ساخت و ساز کنند ولی ممکن است زمین را بفروشند و همچنان بی مسکن بمانند در حالی که هدف دولت این است که افراد فاقد مسکن با واگذاری زمین‌ها صاحب مسکن شوند ولی ممکن است فرد زمین را فروخته و هزینه آن را به اولویت‌های دیگری اختصاص دهد.

به گفته وی اگر در این طرح، شرایطی پیش بینی شود که زمین واگذار شده طی ۱۰ تا ۱۵ سال فروخته نشود، خوب است.

این فعال کارگری با تاکید بر پرداخت وام و تسهیلات ارزان مسکن به کارگران گفت: اقساط وام مسکن باید به شکلی باشد که کارگران از عهده پرداخت قسط وام برآیند. کارگری که دریافتی پایینی دارد چطور می‌تواند ۵ میلیون تومان یا ۱۰ میلیون تومان قسط ماهانه بپردازد؟

وی در پایان خاطرنشان کرد: در بحث ساخت مسکن ارزان برای کارگران نیازمند تشکیل تعاونی‌های مسکن کارگری هستیم و دولت در این عرصه ضمن حمایت از تعاونی‌ها باید نظارت جدی و دقیقی بر آنها داشته باشد.

ثبتنام وام بانکی برای مستاجران

رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی ظهر امروز (چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیئت وزیران در جمع خبرنگاران در رابطه با اقدامات وزارتخانه برای بخش مسکن، اظهار داشت: در مورد بحث اجاره بسته اجاره بها تهیه شده و در ستاد تنظیم بازار تصویب شده است که به موجب آن در شهر تهران حد اکثر ۲۵ درصد افزایش را داریم.

وی عنوان کرد: بین ۴۰ هزار تا ۷۰ هزار میلیارد تومان برای ودیعه مسکن برای دهک‌ها پایین پیش‌بینی کردیم که به زودی در روزهای جاری مردم می‌توانند در سامانه ثبت نام کنند و قابل پرداخت است.

وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: آژانس‌های مسکن نیز به نوعی باید کارت‌های تخصصی و اعتباری از وزارت مسکن بگیرند و در سامانه مسکن ثبت نام کنند و وجود این سامانه با توجه به اینکه زیر ساخت آن در حال حاضر وجود ندارد، نشان می‌دهد سال آینده می‌دانیم فلان مسکن مربوط به چه کسی است و با چه میزانی اجاره داده شده است و حتماً باید اینها در سامانه ثبت شود و در سامانه قابل کنترل است.

مالکان هزار خانه خالی اعتراض مالیاتی کردند

قاسمی در رابطه با اجرای قانون اخذ مالیات از خانه‌های خالی، گفت: ۵۶۰ هزار واحد مسکونی خالی به وزارت اقتصاد معرفی شده است که از این میزان هزار واحد اعتراض کردند و در حال بررسی است و مابقی خانه‌ها اعتراضی دریافت نشده است. حدود ۴۰۰ هزار خانه جدید خالی نیز گزارش شده است.

وی افزود: خانه‌های خالی به گونه‌ای دیده شده که اگر اجاره ندهند ضرر سنگینی می‌کنند و اجرای این قانون بسیار فایده خواهد داشت و تاثیر خوبی دارد.

وزیر راه و شهرسازی در رابطه با آخرین وضعیت ساخت ۴ ملیون مسکن، تصریح کرد: در رابطه با نهضت ملی مسکن با آقای رئیس جمهور جلسه داشتیم و قرار است دو پارت دو میلیونی را در کشور آغاز کنیم. آخرین آماری که وجود دارد این است که بیش از یک میلیون و ۲۵۰ هزار واحد از خاک برداری تا سفت کاری ساختمانی را در دست اجرا داریم.

وی افزود: امیدوار هستیم تا سالگرد دولت این میزان را به حدود ۲ میلیون برسانیم تا در دو پارت دو میلیون آن را تا پایان دولت تحویل دهیم. اولین سری این واحدها از مهر ماه امسال تحویل خواهد شد و به صورت ماهانه تحویل واحدها را در دستور کار قرار خواهیم داد.

در هفته جاری رویدادهای مهمی در حوزه راه و مسکن به وقوع پیوست که از جمله آن می‌توان به سفر رستم قاسمی، وزیر راه و شهرسازی به همراه رئیس جمهور به مسقط پایتخت عمان اشاره کرد.

در این سفر توافقات خوبی با وزیر حمل و نقل عمان به امضا رسید. این موارد شامل سرمایه گذاری عمانی‌ها در صنعت لجستیک و ایجاد مرکزی برای حمل و نقل کالاهای خود از مسیر ایران به کشورهای حوزه قفقاز می‌شود. همچنین قرار شد مسیرهای پروازی از عمان به مقاصد گردشگری ایران برقرار شود.

در هفته جاری نمایشگاه حمل و نقل ریلی با حضور رستم قاسمی و سید میعاد صالحی وزیر راه و مدیرعامل شرکت راه آهن افتتاح شد. وزیر راه و شهرسازی در این مراسم از برنامه وزارت راه و شرکت راه آهن برای خرید هزار دستگاه لوکوموتیو خبر داد.

روز گذشته نیز هیئت روسی به ریاست معاون نخست وزیر روسیه برای مذاکره در خصوص استفاده از زیرساخت‌های ریلی، بندری و جاده‌ای ایران جهت دسترسی به بنادر جنوبی کشورمان به تهران آمدند. وزیر راه و شهرسازی نیز پیش از این گفته بود پس از جنگ اوکراین، روس‌ها مایل به استفاده از زیرساخت‌های حمل و نقلی ایران جهت ارسال کالاهای خود به هند و کشورهای جنوب آسیا هستند.

از مهمترین وقایع هفته جاری در بخش مسکن می‌توان به موافقت شورای پول و اعتبار با افزایش سقف تسهیلات ودیعه مسکن برای مستأجران تهرانی به ۱۰۰، کلانشهرها و مراکز استان‌ها ۷۰ و سایر شهرها ۴۰ میلیون تومان اشاره کرد.

محاسبات نشان می‌دهد رقم اقساط وام ودیعه مسکن برای مستأجران تهرانی ۲.۵، کلانشهرها ۱.۷ و سایر شهرها یک میلیون تومان است.

از دیگر اتفاقات تلخ هفته جاری، ریزش ساختمان متروپل آبادان بود که به دستور وزیر راه و شهرسازی هیئتی از کارشناسان معاونت مسکن و ساختمان این وزارتخانه برای بررسی دقیق ماجرا به آبادان اعزام شدند.

شب گذشته نیز دولت یونان در اقدامی عجیب، محموله نفتکش ایرانی را در آب‌های این کشور توقیف کرد، سازمان بنادر و دریانوردی در بیانیه‌ای اقدام دولت یونان را دزدی دریایی دانست و خواستار آزادسازی سریع‌تر این محموله شد.

محمود شایان مدیرعامل بانک مسکن از واریز بیش از ۱۵ هزار میلیارد تومان آورده متقاضیان نهضت ملی مسکن و پرداخت ۸.۵ هزار میلیارد تومان از منابع واریز شده به حساب مجریان پروژه‌های مسکنی خبر داد.

بانک رفاه کارگران و بانک ایران زمین در قالب طرح‌هایی با نام «ربیع رفاه» و «انتخاب» به مشتریان واجد شرایط خود وام های نقدی ۱۰۰ میلیون تومانی ارائه می‌دهند. البته شرایط پرداخت هر یک از این تسهیلات متفاوت است.

بانک رفاه کارگران به آن دسته از مشتریان خود که دارای سپرده قرض الحسنه با گردش حساب چهار ماهه باشند، در قالب طرح ربیع رفاه تا ۱۰۰ میلیون تومان وام می‌پردازد. این وام سود ۱۸ درصدی دارد و متقاضیان برای اخذ آن باید یک ضامن رسمی به همراه یک فقره چک به مبلغ وام، به بانک ارائه دهند. حداکثر مدت زمان بازپرداخت این تسهیلات هم ۳۶ ماه اعلام شده است. در صورتی که بانک به مشتریان این مبلغ وام را به همراه نرخ سود مشخص شده ارائه دهد و زمان پرداخت اقساط را هم برای وی ۲۶ ماه تعیین کند، مبلغ هر قسط ۳ میلیون و ۶۱۵ هزار و ۲۴۰ تومان خواهد بود. کل سود این مبلغ وام ۳۰ میلیون و ۱۴۸ هزار و ۶۲۴ تومان و مجموع رقم تسهیلات و سود آن هم ۱۲۷ میلیون و ۹۵۰ هزار تومان است.

آیا این خبر مفید بود؟
اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    ارسال نظر:

    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان