وام بانکی | وام بانکی بدون ضامن

وام بانکی بدون ضامن برای این افراد | متقاضیان وام بانکی بشتابید

معاون وزیر اقتصاد گفت: طبق راهبردهای ابلاغی وزارت اقتصاد و بخشنامه بانک مرکزی، امکان دریافت تسهیلات تا سقف ۲۰۰ میلیون تومان با تضامین مختلف برای اقشار مختلف جامعه فراهم شده است.

وام بانکی بدون ضامن برای این افراد | متقاضیان وام بانکی بشتابید
کدخبر : 1459
پایگاه خبری تحلیلی گشتنی نیوز :

وام بانکی یکی از راهکارهایی است که دولت و بانک ها برای ایجاد آسایش در زندگی و تامین کمک هزینه مالی کارهای مختلف در نظر گرفته است. وام بانکی به مردم کمک می کند تا کیفیت زندگی خود را بهبود ببخشند یا در مسیر پیشرفت قرار بگیرند. وام بانکی را می توان از بانک های مختلف سطح کشور و یا از صندوق های قرض الحسنه دریافت کرد. کارمزد وام بانکی و شرایط دریافت آن در هر بانک و موسسه ای متفاوت می باشد. هم چنین مبلغ اعطای وام بانکی بر اساس صلاحدید مسئولان آن موسسه متغیر بوده و در هر دوره بنابر نوع وام، مبلغ وام بانکی تغییر می کند.

طبق راهبرد‌های ابلاغی از سوی وزارت اقتصاد مردمی که در گروه حقوق‌بگیران دولتی و خصوصی قرار نمی‌گیرند نیز می‌توانند با ۱۰ نوع اعتبار مطرح شده از سوی این وزارت‌خانه اقدام به دریافت وام بدون ضامن کنند.

بر اساس گزارش ایسنا، بانک‌های دولتی در سال گذشته مکلف شدند تا وام‌های خرد (تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان) را بدون دریافت ضامن پرداخت کنند.

البته، این طرح به این معنی نبود که هر فردی می‌توانست با مراجعه به بانک، وام بدون ضامن دریافت کند. بلکه جامعه هدف طرح در مرحله اول، کارکنان، بازنشستگان و مستمری‌بگیران بخش‌های عمومی، دولتی و خصوصی دریافت‌کننده حقوق هستند.

کارکنان سایر شرکت‌های بخش خصوصی از کارگاه‌ها، شرکت‌ها و بنگاه‌های اقتصادی کوچک گرفته تا متوسط نیز می‌توانند با شرایط خاصی وام بدون ضامن یا با یک ضامن دریافت کنند.

مردم هم می‌توانند بدون ضامن وام بگیرند؟

معاون وزیر اقتصاد درباره زمان مشمولیت تمامی افراد جامعه در دریافت وام بدون ضامن از طریق اعتبارسنجی گفت: طبق راهبردهای ابلاغی وزارت اقتصاد و بخشنامه بانک مرکزی، امکان دریافت تسهیلات تا سقف ۲۰۰ میلیون تومان با تضامین مختلف فراهم شده است که این تضامین به شرح زیر است:

• اوراق تجاری از قبیل چک یا سفته مشتری؛

• اوراق بدهی اعم از اوراق پذیرفته‌شده در بازار سرمایه و غیر آن؛

• سهام شرکت‌های پذیرفته‌شده در بورس ازجمله سهام عدالت؛

• واحدهای سرمایه‌گذاری صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله در بورس؛

 

• چک یا سفته توسط ضامن؛

• اموال عینی با ارزش عرفی از قبیل خودرو، مسکوکات یا مصنوعات طلا؛

• حساب یارانه اشخاص؛

• گواهی کسر از حقوق توسط مشتری یا ضامن؛

• ضمانت یک نفر کاسب دارای پروانه کسب که در زمان اعطای تسهیلات دارای فعالیت اقتصادی دایر باشد؛

• در مناطق روستایی ضمانت یک نفر ساکن روستا که اهلیت و صلاحیت وی توسط شورای اسلامی روستا مورد تأیید واقع گردد، ممهور به مهر شورای اسلامی روستا؛

این اظهارات در حالی است که براساس طرح «وام بدون ضامن»، باید شرایطی فراهم می‌شد تا به جز حقوق‌بگیران دولتی و خصوصی سایر مردم نیز با اعتبارسنجی و بدون اخذ ضامن، تسهیلات خرد دریافت کنند، اما اینگونه که مسئولان وزارت اقتصاد می‌گویند، فعلا قرار نیست باقی مردم وام بدون ضامن بگیرند.

مردم برای دریافت وام‌های خرد با متنوع‌سازی ضمانت به همراه اعتبارسنجی مواجه هستند.

بانک رفاه کارگران به آن دسته از مشتریان خود که دارای سپرده قرض الحسنه با گردش حساب چهار ماهه باشند، در قالب طرح ربیع رفاه تا ۱۰۰ میلیون تومان وام می‌پردازد. این وام سود ۱۸ درصدی دارد و متقاضیان برای اخذ آن باید یک ضامن رسمی به همراه یک فقره چک به مبلغ وام، به بانک ارائه دهند. حداکثر مدت زمان بازپرداخت این تسهیلات هم ۳۶ ماه اعلام شده است. در صورتی که بانک به مشتریان این مبلغ وام را به همراه نرخ سود مشخص شده ارائه دهد و زمان پرداخت اقساط را هم برای وی ۲۶ ماه تعیین کند، مبلغ هر قسط ۳ میلیون و ۶۱۵ هزار و ۲۴۰ تومان خواهد بود. کل سود این مبلغ وام ۳۰ میلیون و ۱۴۸ هزار و ۶۲۴ تومان و مجموع رقم تسهیلات و سود آن هم ۱۲۷ میلیون و ۹۵۰ هزار تومان است.

جزئیات یکی از وام های نقدی ۱۰۰ میلیون تومانی

بانک ایران زمین به مشتریان دارای سپرده قرض الحسنه‌ای که حداقل سه ماه میانگین حساب دارند، براساس طرح انتخاب، وام ۱۰۰ میلیون تومانی می‌پردازد. سود این وام براساس دوره بازپرداخت و خواب سپرده تعیین می‌شود و حداقل ۱۰ درصد است. افرادی امکان دریافت این وام را دارند که به بانک ضامن رسمی ارائه دهند. حداکثر مدت زمان بازپرداخت این وام ۲۴ ماه و حداقل آن ۱۲ است. میزان اقساط این مبلغ وام با نرخ سود ۱۰ درصد و مدت زمان بازپرداخت ۱۲ ماهه، ۸ میلیون و ۷۹۱ هزار و ۵۸۹ تومان خواهد بود. کل سود این مبلغ وام ۵ میلیون و ۴۹۹ هزار و ۶۵ تومان و مجموع رقم تسهیلات و سود آن هم ۱۰۵ میلیون و ۵۵۲ هزار و ۶۵ تومان است.

 تسهیلات فوری خرید کالاهای بادوام که توسط بانک‌های ملت و سپه به مشتریان ارائه می‌شود تحت عنوان طرح «شاپ کارت» در بانک ملت و همچنین «بهین کارت» در بانک سپه پیش‌بینی شده است.

متقاضیان می‌توانند به صورت فوری و در کمترین زمان ممکن تسهیلاتی ۵۰ میلیون تومانی را برای خرید کالاهای بادوام از این دو بانک عامل دریافت کنند. شرایط این دو تسهیلات تقریبا شبیه یکدیگر است اما در جزییات تفاوت هایی دارند که در ادامه به هریک از آنها اشاره می‌شود؛

«شاپ کارت» بانک ملت

تسهیلات فوری خرید کالاهای بادوام بانک ملت تحت عنوان طرح «شاپ کارت» شناخته می‌شود. متقاضیان این تسهیلات پیش از هر اقدامی باید در بانک ملت سپرده قرض الحسنه داشته باشند. مشتریانی که این حساب سپرده را در بانک ملت داشته باشند می‌توانند با معرفی ضامن رسمی معتبر به یکی از شعب بانک ملت اقدام به دریافت تسهیلات فوری ۵۰ میلیون تومانی کنند. 

حداقل نرخ سود این وام ۱۰ درصد و براساس مدت زمان بازپرداخت متغیر است؛ سقف مدت زمان پرداخت اقساط نیز ۳۶ ماه اعلام بوده اما متقاضیان می‌توانند در مدتی کوتاهتر اقدام به تسویه این تسهیلات کنند. در صورتی که بانک ملت حداکثر مبلغ وام را با نرخ سود ۱۵ درصد به متقاضیان بپردازد و مدت زمان بازپرداخت هم برای وی ۳۶ ماه تعیین شود، مبلغ اقساط یک میلیون و ۷۳۳ هزار و ۲۶۶ تومان خواهد بود. 

کل سود این مبلغ تسهیلات ۱۲ میلیون و ۳۹۷ هزار و ۵۹۱ تومان و مجموع رقم وام و سود آن ۶۲ میلیون و ۹۲۷ هزار و ۵۹۱ تومان است

«بهین کارت» بانک سپه

تسهیلات فوری ۵۰ میلیونی خرید کالاهای بانک سپه تحت عنوان «بهین کارت» به مشتریان واجد شرایط ارائه می‌شود. مشتریان با دریافت این وام فقط امکان خرید از فروشگاه‌های طرف قرارداد بانک سپه را خواهند داشت. متقاضیان وام بهین کارت مانند طرح شاپ کارت بانک ملت باید صاحب حساب سپرده قرض الحسنه بانک سپه باشند و برای ضمانت نیز باید یک ضامن رسمی معتبر را به بانک عامل معرفی کنند. 

حداکثر سود این وام ۱۸ درصد بوده و سقف مدت زمان برای بازپرداخت آن به ۳۶ ماه می‌رسد. میزان اقساط برای وام ۵۰ میلیون تومانی با نرخ سود و مدت زمان بازپرداخت مشخص شده، یک میلیون و ۸۰۷ هزار و ۶۲۰ تومان خواهد بود. کل سود این مقدار وام ۱۵ میلیون و ۷۴ هزار و ۳۱۲ تومان و مجموع رقم تسهیلات و سود آن، ۶۵ میلیون و ۱۲۷ هزار و ۳۱۲ تومان است.

بانک مرکزی در بخشنامه‌ای «دستورالعمل تسهیلات فرزندآوری» را برای اجرا به شبکه بانکی ابلاغ کرد. براساس این دستورالعمل شرایط وام فرزندآوری آوری تغییر کرده است. اقساط وام با دوره تنفس شش ماهه آغاز می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    ارسال نظر:

    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان