وام بانکی | وام بانکی با سود کم

اعطای وام بانکی با سود کم به این افراد | شرایط دریافت وام بانکی

مدیرکل امور اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری گفت: ثبت نام اینترنتی ارائه تسهیلات طرح حمایت از پایان‌نامه‌های دانشجویی بازنشستگان و فرزندان آن‌ها از اول خرداد آغاز می‌شود.

اعطای وام بانکی با سود کم به این افراد | شرایط دریافت وام بانکی
کدخبر : 1337
پایگاه خبری تحلیلی گشتنی نیوز :

وام بانکی یکی از راهکارهایی است که دولت و بانک ها برای ایجاد آسایش در زندگی و تامین کمک هزینه مالی کارهای مختلف در نظر گرفته است. وام بانکی به مردم کمک می کند تا کیفیت زندگی خود را بهبود ببخشند یا در مسیر پیشرفت قرار بگیرند. وام بانکی را می توان از بانک های مختلف سطح کشور و یا از صندوق های قرض الحسنه دریافت کرد. کارمزد وام بانکی و شرایط دریافت آن در هر بانک و موسسه ای متفاوت می باشد. هم چنین مبلغ اعطای وام بانکی بر اساس صلاحدید مسئولان آن موسسه متغیر بوده و در هر دوره بنابر نوع وام، مبلغ وام بانکی تغییر می کند.

محمود مرتضایی فرد گفت: متقاضیانی که تاریخ تصویب پروپوزال پایان‌نامه یا رساله دکتری آنان از ۳۱ مرداد ۱۴۰۰ به بعد باشد می‌توانند از ابتدای خرداد بدون محدودیت نسبت به ثبت تقاضای اینترنتی خود در درگاه خدمات الکترونیک صندوق بازنشستگی کشوری اقدام کنند.

به گفته مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری، مبلغ وام برای پایان‌نامه‌های دوره کارشناسی‌ارشد در این دوره به ۴میلیون تومان و برای پایان‌نامه‌های دوره دکتری نیز به ۶میلیون تومان افزایش یافته است. کارمزد این تسهیلات ۴درصد و اقساط آن نیز ۳۶ماهه است.

او گفت: در این دوره ضمن اینکه امکان ثبت نام برای خود بازنشستگان که دانشجوی دوره ارشد یا دکتری هستند فراهم شده، این امکان نیز ایجاد شده تا اگر شخص بازنشسته و فرزندش همزمان دانشجو و متقاضی دریافت این تسهیلات باشند هریک به صورت جداگانه ثبت‌نام کنند.

تا چندسال پیش دریافت وام میلیاردی از بانک‌ها برای عموم خیلی سخت بود. یعنی یا باید صاحب کسب‌وکار و فعالیت اقتصادی بزرگی بودید، تا وام میلیاردی نصیبتان شود. اما این روزها تورم و گرانی باعث شده تا تسهیلات میلیاردی هم به متقاضبان وام داده شود.

 قبل از هر چیز باید بدانید وام برای اشخاص حقیقی یا مشتری عادی معمولا سقف مشخصی دارد. البته این سقف در بانک‌های مختلف و با توجه به طرح‌های مختلف تسهیلاتی که اعطا می‌کنند، تفاوت دارد. این سقف معمولا در بازه ۲۰۰ میلیون تومان قرار دارد. یعنی اگر به نام خودتان در هر کدام از بانک‌ها درخواست گرفتن وام کنید، معمولا سقف وامی که امکان گرفتنش را دارید، همین قدر است.

پس معمول‌ترین حالت برای دریافت وام میلیاردی، گرفتن وام برای کارخانه یا کسب‌وکار اقتصادی است. اما یک راه دیگر هم برای گرفتن وام میلیاردی توسط اشخاص وجود دارد. اگر فردی سپرده‌گذاری با مبلغی بالای یک میلیارد تومان داشته باشد، برخی بانک‌ها تا سقف یک میلیارد میلیون تومان هم وام عمومی پرداخت می‌کنند.

وام بانکی

کدام بانک‌ها وام میلیاردی ارائه می‌دهند؟

طرح آنی بانک ملی که به آن طرح فجر یا طرح تام هم می‌گویند، به افرادی که سپرده‌های بلندمدت و میلیاردی در این بانک داشته باشند، وام میلیاردی می‌دهد. سقف وام در این طرح، مبلغ یک میلیارد تومان برای اشخاص حقیقی و ۵ میلیارد تومان برای اشخاص حقوقی است. برای گرفتن وام میلیاردی نیازی به داشتن ضامن نیست و سپرده بلندمدت فرد در همان بانک بلوکه شده و به عنوان وثیقه تسهیلات نزد بانک می‌ماند. تسهیلات میلیاردی بانک ملی با سود ۱۷ درصد و اقساط ۶۰ ماهه به افراد داده می‌شود.

بانک ملت هم طرحی مشابه با نام طرح تابش بانک ملت برای مشتریانش دارد. طرحی که به شرط داشتن سپرده‌گذاری بلند مدت تا سقف یک میلیارد تومان به آنها وام اعطا می‌کند.

نکته: البته هم بانک ملی و هم بانک ملت مبلغی حدود ۶۰ تا ۸۰ درصد سپرده‌گذاری را به عنوان تسهیلات و وام به مشتریانی که سرمایه‌گذاری کرده‌اند، ارائه می‌کنند.

بانک تجارت هم وام میلیاردی به مشتریانشان می‌دهد. بانک تجارت برای دادن وام میلیاردی که سود ۱۸ درصد و اقساط ۳۶ ماهه دارد، از متقاضی سند ملکی و ضامن معتبر می‌خواهد.

بانک دی هم برای اعطای وام میلیاردی، علاوه بر سند ملکی، یک ضامن رسمی از افراد متقاضی می‌خواهد.

بانک توسعه تعاون هم در طرح همکار، به کسانی که سند ملکی داشته باشند و به عنوان وثیقه نزد بانک بگذارند، وام میلیاردی تا سقف ۲ میلیارد تومان می‌دهد. البته برای گرفتن این وام فرد نباید هیچ‌گونه سابقه بدحسابی یا چک برگشتی در سابقه بانکی خود داشته باشد. این وام با سود ۱۸ درصد و اقساط ۴۸ ماهه به متقاضیان داده می‌شود.

وام‌های میلیاردی به چه افرادی تعلق می‌گیرد؟

گرفتن وام میلیاردی در هر کدام از بانک‌ها نیاز به شرایط متفاوتی دارد .

صاحب کسب‌وکار اقتصادی، کارگاه تولیدی، کارخانه یا شرکت بازرگانی باشید.

کسانی که سپرده بانکی بلندمدت با مبلغ بیشتر از یک میلیارد تومان در آن بانک سرمایه‌گذاری کرده باشند.

افرادی که صاحب ملک هستند و سند ملکی خود را به عنوان وثیقه وام نزد بانک امانت بگذارند.

آیا وام میلیاردی بدون ضامن داریم؟

تسهیلات بدون ضامن میلیونی هم نداریم، چه برسد به وام میلیاردی. پس اگر شرایط گرفتن وام میلیاردی را دارید، باید روی داشتن ضامن معتبر، پروانه کسب، سپرده بلندمدتی که ضامن وام شما باشد و سند ملکی به عنوان وثیقه حساب کنید.

بازپرداخت اقساط وام

اقساط وام میلیاردی با بازه زمانی پرداخت ۳۶ ماهه یا ۶۰ ماهه به متقاضیان وام داده می‌شوند. سود بانکی این وام‌ها هم معمولا بین ۱۷ تا ۲۰ درصد محاسبه می‌شود. باز پرداخت وام‌های میلیاردی هم با توجه به مدت زمان پرداخت اقساط و سود تسهیلات بین ۱۸ تا ۳۶ میلیون تومان در ماه است.

آیا این خبر مفید بود؟
اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    ارسال نظر:

    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان