وام بانکی | وام بانکی فوری

وام بانکی میلیاردی متعلق به چه کسانیست | شرایط دریافت این وام بانکی

وام بانکی 20 میلیاردی به شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق تعلق می گیرد.

وام بانکی میلیاردی متعلق به چه کسانیست | شرایط دریافت این وام بانکی
کدخبر : 115
پایگاه خبری تحلیلی گشتنی نیوز :

در سال‌های اخیر عمدتا تولید، محور شعار سال قرار گرفته است که امسال نیز با عنوانی اقتصادی نام‌گذاری شد و به تولید دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین اختصاص یافت.

در شرایطی که رهبر معظم انقلاب، تولید را کلید حل مشکلات اقتصادی کشور و تولید ملّی را راه اصلی عبور از سختی‌ها و دشواری‌های اقتصادی برای کشور می‌دانند؛ یکی از مایحتاج اصلی تولید، پول و تامین مالی است تا چرخ تولید بچرخد که در اقتصاد ایران همواره بار تامین مالی برروی دوش نظام بانکی قرار دارد.

در این زمینه، در قانون بودجه سال جاری در بخش تسهیلات تکلیفی بانک‌ها آمده است: « در راستای اشتغال دانش‌بنیان و صنایع خلاق در سراسر کشور و تمامی استان‌ها با اولویت مناطق محروم، بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران مکلف است از طریق بانک‌های عامل مبلغ ۵۰۰۰ میلیارد تومان از محل منابع سپرده‌های پس‌انداز و جاری قرض‌الحسنه نظام بانکی را با معرفی صندوق نوآوری و شکوفایی به شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق اختصاص دهد. شرایط و سقف تسهیلات پرداختی در این بند توسط صندوق و وزارت امور اقتصادی و دارایی تعیین می‌شود».

این در حالی است که براساس اعلام رئیس کل بانک مرکزی، در ۱۰ ماهه سال گذشته بیش از ۵۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات به شرکت‌های دانش‌بنیان تخصیص داده شد که نسبت به سال قبل از آن، بیش از ۱۰۰ درصد رشد داشته و حدود ۱۲۰۰ شرکت دانش بنیان توانستند از منابع مالی بانک‌ها استفاده کنند.

وی همچنین بر این موضوع تاکید کرد که برای امسال نیز حمایت نظام بانکی از شرکت‌های دانش بنیان ادامه خواهد داشت.

 

آیا این خبر مفید بود؟
اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    ارسال نظر:

    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان