وام بانکی | وام بانکی با سود کم

جزئیات دریافت وام بانکی با سهام عدالت | متقاضیان وام بانکی بخوانند

وام بانکی یکی از راهکارهایی است که دولت و بانک ها برای ایجاد آسایش در زندگی و تامین کمک هزینه مالی کارهای مختلف در نظر گرفته است. وام بانکی به مردم کمک می کند تا کیفیت زندگی خود را بهبود ببخشند یا در مسیر پیشرفت قرار بگیرند. وام بانکی را می توان از بانک های مختلف سطح کشور و یا از صندوق های قرض الحسنه دریافت کرد. کارمزد وام بانکی و شرایط دریافت آن در هر بانک و موسسه ای متفاوت می باشد. هم چنین مبلغ اعطای وام بانکی بر اساس صلاحدید مسئولان آن موسسه متغیر بوده و در هر دوره بنابر نوع وام، مبلغ وام بانکی تغییر می کند.

جزئیات دریافت وام بانکی با سهام عدالت | متقاضیان وام بانکی بخوانند
کدخبر : 1090
پایگاه خبری تحلیلی گشتنی نیوز :

وام بانکی یکی از راهکارهایی است که دولت و بانک ها برای ایجاد آسایش در زندگی و تامین کمک هزینه مالی کارهای مختلف در نظر گرفته است. وام بانکی به مردم کمک می کند تا کیفیت زندگی خود را بهبود ببخشند یا در مسیر پیشرفت قرار بگیرند. وام بانکی را می توان از بانک های مختلف سطح کشور و یا از صندوق های قرض الحسنه دریافت کرد. کارمزد وام بانکی و شرایط دریافت آن در هر بانک و موسسه ای متفاوت می باشد. هم چنین مبلغ اعطای وام بانکی بر اساس صلاحدید مسئولان آن موسسه متغیر بوده و در هر دوره بنابر نوع وام، مبلغ وام بانکی تغییر می کند.

محمود حسنلو در گفتگو با ایسنا، از فراهم کردن زیرساخت‌هایی جهت توثیق سهام برای اخذ وام از بانک‌ها خبر داد و افزود: همه تلاش شرکت سپرده‌گذاری مرکزی این است که این فرایند نیاز به مراجعه حضوری شخص نداشته باشد.

تنها شرط این است که فرد در سجام ثبت نام و احراز هویت کرده باشد. در واقع فرایندی که شرکت در نظر گرفته این است که سهامدار به اپلیکیشن‌های بانکی یا شعب بانکی مراجعه کرده و درخواست توثیق سهام خود را ارائه می‌دهد.

وی ادامه داد: پس از طی کردن فرایند مذکور، شرکت سپرده‌گذاری مرکزی دارایی قابل وثیقه متقاضی را به بانک اعلام می‌کند و بانک هم در اپلیکیشن به سهامدار نشان می‌دهد.

پس از آن سهامدار می‌تواند نمادهایی که قصد توثیق آن‌ها را دارد انتخاب و تایید کند. پس از اینکه دکمه تایید زده شد، همانند خرید اینترنتی که فرد به صفحه شاپرک ارجاع داده می‌شود، در اینجا هم فرد به یک صفحه توثیق ارجاع داده خواهد شد.

در واقع شرکت سپرده‌گذاری درخواستی که از سمت بانک آمده است را به سهامدار نمایش می‌دهد و پس از احراز هویت دوباره درخواست متقاضی ثبت شده و فرایند توثیق بعد از اعمال معاملات صورت می‌گیرد.

چگونه میزان وثیقه لازم را مشخص می‌کنند؟

پس از آن بانک می‌تواند نتیجه را از شرکت سپرده‌گذاری استعلام بگیرد و اگر موفقیت آمیز بود، فرایند تسهیلات می‌تواند ادامه یابد.

معاون فناوری و توسعه نوآوری شرکت سپرده گذاری مرکزی به این سوال که با توجه به متغیر بودن قیمت سهام، بانک ها چگونه میزان وثیقه لازم را مشخص می‌کنند؟ پاسخ داد: احتمالا بانک ها ۷۰ درصد ارزش سهام را تسهیلات می‌دهند و ۳۰ درصد مارجین می‌گیرند.

البته در این بازه زمانی قیمت سهام تقریبا در کف است و انتظار نمی‌رود بیش از این افت کند. از طرف دیگر امکان افزایش توثیق در نظر گرفته شده است.

در واقع اگر بانک متوجه شد که دارد وارد ریسک می شود و ارزش توثیق از مارجین کمتر شده است، میتواند به مشتری اعلام و درخواست کند  مشتری میزان توثیق را افزایش دهد تا بانک اقدام به فروش سهام شخص نکند.

حسنلو با بیان اینکه امکان تعویض وثیقه نیز در نظر گرفته شده است، توضیح داد: یعنی وثیقه گذار میتواند دوباره فرایند وثیقه گذاری را انجام دهد و سهام دیگری را وثیقه کند تا بانک سهام قبلی را رفع وثیقه کند.

وی در پاسخ به این سوال که نحوه بازپرداخت چگونه خواهد بود؟ گفت: این موضوع در حوره بانکداری است و هر بانکی ممکن است سیاست خود را داشته باشد.

به گفته معاون فناوری و توسعه نوآوری شرکت سپرده‌گذاری مرکزی زیرساخت‌ها آماده است. شرکت سپرده‌گذاری این طرح را به صورت پایلوت با چند بانک که هم خصوصی هستند و هم دولتی پیش می‌برد و هر زمان به نتیجه رسید و اعلام شد متقاضیام می‌توانند اقدام کنند.

 «محمد حسنلو» معاون شرکت سپرده‌گذاری مرکزی گفت: وثیقه قرار دادن دارایی سهام افراد برای دریافت وام با همکاری ۲ بانک قرض‌الحسنه مهر ایران و ملی عملیاتی می‌شود.

حسنلو گفت: در تلاش هستیم زیر ساخت وثیقه قرار گرفتن تمام نمادها یا همه سهام سهامداران را آماده کنیم و به صورت الکترونیکی در اختیار بانک‌ها قرار دهیم تا آن‌ها بتوانند به پشتوانه وثیقه سهام به سهامداران تسهیلات ارائه دهند.

وی افزود: بانک قرض‌الحسنه مهر ایران و بانک ملی در این زمینه پیشتاز هستند و به زودی با فراهم شدن بسترهای قانونی، این ۲ بانک ارائه تسهیلات را آغاز خواهند کرد.

حسنلو اضافه کرد: آن چیزی که برای شرکت سپرده‌گذاری مهم است احراز هویت سهامداران است که به صورت کاملاً الکترونیکی انجام خواهد شد و نیازی به مراجعه حضوری نخواهد بود.

معاون شرکت سپرده‌گذاری مرکزی گفت: همه کسانی که می‌خواهند از این تسهیلات استفاده کنند حتماً باید در سامانه سجام ثبت نام کرده باشند.

وی افزود: در جریان اجرای این طرح، مشتری می‌تواند آن سهامی که می‌خواهد وثیقه شود و تعداد آنها را از طریق سامانه انتخاب کند و ما این درخواست را به بانک ارسال می‌کنیم تا بقیه مراحل وثیقه سهام انجام شود.

بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در راستای الکترونیکی کردن فرآیندهای خود، خدمات مختلفی از جمله پیشخوان مجازی، افتتاح حساب آنلاین، درخواست تسهیلات آنلاین، کارت هدیه آنلاین و... را راه‌اندازی کرده است. این بانک نخستین بانک کشور بود که احراز هویت سجام را به‌صورت غیرحضوری ارائه کرد. همچنین سفته الکترونیکی نیز به‌زودی از سوی این بانک ارائه خواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟
اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    ارسال نظر:

    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان