وام خودرو | وام خودرو 1402 | وام خودرو بانک سامان | وام خودرو بانک ملی

آغاز ثبت نام وام خودرو 100 میلیونی بانک رفاه به همه مردم | بدون سپرده و یکروز وام 300 میلیونی از بانک رسالت بگیر

وام خودرو به وامی گفته می‌شود که برخی بانک‌ها برای خرید خودرو به مشتریان خود اعطا می‌کنند. اما کدام بانک‌ها وام خودرو اعطا می‌کنند و شرایط دریافت این وام چیست؟

آغاز ثبت نام وام خودرو 100 میلیونی بانک رفاه به همه مردم | بدون سپرده و یکروز وام 300 میلیونی از بانک رسالت بگیر
کدخبر : 16689
پایگاه خبری تحلیلی گشتنی نیوز :

خبرنگار شکیبا بقال زاده: وام خودرو تسهیلات جدیدی است که به متقاضیان خرید خودرو پرداخت می شود. وام خودرو با شرایط خاص و ویژه به متقاضیان پرداخت می شود. امروز خبر داغی درباره پرداخت وام خودرو منتشر شده است که جزئیات این وام خودرو با سود کم را در ادامه خبر با هم می خوانیم.

واریز وام خرید خودرو 250 میلیونی خودرو با سود ۴ درصد

وام خودرو راه حلی فوری و آسان برای دریافت وام است . شما می توانید با ضمانت گذاشتن سند خودرویی که مالک آن هستید ، وام خودرو (مدل بالای 90) دریافت کنید. یکی از دلایل پردرخواست بودن این وام این است که هیچ شرایط خاص و پیچیده ایی ندارد و خیلی سریع انجام می شود و فقط باید مدل خودروی 90 به بالا باشد . کل پروسه دریافت این وام در یک ساعت انجام می گیرد و مبلغ وام همان لحظه برایتان واریز می شود. کارن وام 60 الی 70 درصد ارزش خودرو شما را ، وام فوری و بدون ضامن می دهد. کافیست همین حالا با ما تماس بگیرد و با مراجعه حضوری اقدام به دریافت وام کنید.

اولین مزیت وام خودرو این است که کل مراحل گرفتن این وام ، در یک ساعت انجام می شود. بعد از بستن قرار داد، مبلغ وام به صورت آنی پرداخت می شود. بنابراین وام با سند خودرو نوعی وام فوری است که در کمترین زمان ممکن وجه وام را برایتان تامیین می کند.

مزیت دوم وام خودرو این است که شرایط خیلی آسان و ساده ایی دارد. شما حتی به یک ضامن هم نیاز ندارد. اگر مدارک و اسناد خودرویتان کامل است ، به راحتی می توانید با سند آن وام دریافت کنید.

در حال حاضر بانک‌های مختلفی نظیر بانک صادرات، بانک سامان، بانک ملت، بانک ملی و بانک رفاه وام خرید خودرو اعطا می‌کنند.

مدارک لازم برای دریافت وام خرید خودرو

اصل و کپی کارت ملی و تمام صفحات شناسنامه متقاضی

عکس سه در چهار

پیش فاکتور و اسناد خرید خودرو

گواهی اشتغال به کار و فیش حقوقی

کپی حقوق ضامن

عدم سابقه چک برگشتی و تسهیلات معوق

متقاضی حتما باید بالای ۱۸ سال سن داشته باشد.

خودروی انتخابی شما باید تولید داخل باشد

نام بانک

سقف مبلغ وام (تومان)

حداکثر زمان بازپرداخت (ماه)

سود (درصد)​

سامان

۱۰۰.۰۰۰.۰۰۰​

۳۶

۱۸

تجارت

۱۴۰.۰۰۰.۰۰۰

۳۶

۱۸

شهر

۱۵.۰۰۰.۰۰۰

ملت

۷۰.۰۰۰.۰۰۰

۶۰

۱۸

رفاه

۱۰۰.۰۰۰.۰۰۰

۴۸

۱۸

سپه

۵۰.۰۰۰.۰۰۰

۳۶

۱۸

صادرات

۲۰.۰۰۰.۰۰۰

۳۶

۱۸

ملی

۵۰.۰۰۰.۰۰۰

۳۶

۱۸

پارسیان

۳۰.۰۰۰.۰۰۰

۶۰

۱۸

رسالت

۳۰۰.۰۰۰.۰۰۰

۶۰

۲

مهر ایران

۲۰۰.۰۰۰.۰۰۰

۶۰

۴

ایران‌زمین

۳۰۰.۰۰۰.۰۰۰

آیا وام خرید خودرو شامل فروش اقساطی خودرو با وام بانکی می‌شود؟

اگر به دنبال وام خرید خودرو هستید احتمالاً به سایت‌های رسمی بانک‌های خصوصی یا دولتی سر زده و عبارت فروش اقساطی خودرو با وام بانکی را جست‌وجو کرده‌اید. باید بگوییم این دسته، در حقیقت وام خرید خودرو نیست و بیشتر مربوط به کالاهای مصرفی، ماشین‌آلات و تجهیزات مربوط به صنعت و معدن می‌شود. به زبان ساده در این حالت بانک کالا را خریداری می‌کند و به‌صورت اقساطی آن را به شما می‌فروشد.

مهم‌ترین نکات برای دریافت وام خرید خودرو چیست؟

دو نکته مهم وجود دارد که در زمان دریافت وام برای خرید ماشین باید به آن توجه داشته باشید. مورد اول این است که مبلغ وام به حساب گروه خودروساز حواله می‌شود. مورد دوم این است که سند خودرو مانند شرکت‌های لیزینگ در رهن بانک قرار نمی‌گیرد؛ اما بانک‌ها در امور مربوط به ضمانت نسبت به شرکت‌های لیزینگ کمی سخت‌گیرتر هستند و باید صلاحیت متقاضی وام برای خرید ماشین برای آن‌ها محرز شود.

آیا وام خرید خودرو کارکرده هم وجود دارد؟

بانک‌ها وامی با عنوان وام خرید خودرو کارکرده ندارند. برای خرید خودروی کارکرده، می‌توانید یکی از انواع وام‌های نقدی قید شده در بالا را بگیرید و با استفاده از آن تمام یا بخشی از مبلغ خرید خودروی کارکرده مد نظرتان را تأمین کنید. معمولاً وام خرید خودرو کارکرده توسط بعضی از شرکت‌های لیزینگ خودرو پرداخت می‌شود که در حقیقت همان مبلغی است که پس از واریز پیش‌پرداخت باقی می‌ماند و باید آن را در تعداد اقساط تعیین شده توسط شرکت لیزینگ بپردازید.

معمولاً شرکت‌های لیزینگ خودرو این وام را به خودروهای داخلی ساخت ۱۳۸۸ و بالاتر اختصاص می‌دهند و سال ساخت خودروهای خارجی تحت پوشش این وام‌ها هم باید ۲۰۰۹ و بالاتر باشد.

وام خودرو بانک صادرات

بانک صادرات در قالب وام کارت اعتباری، وام خرید خودرو تا سقف ۲۰۰ میلیون اعطا می‌کند که به نسبت سایر بانکها مبلغ وام بیشتر است و این بانک برای وام خودرو سود ۱۸ درصد دریافت می‌کند. در صورت استفاده از حداکثر سقف و اقساط، مبلغ هر قسط به حدود ۵.۱۰۰.۰۰۰ تومان می‌رسد.

وام خودرو بانک سامان

یکی دیگر از بانک‌هایی که وامی دقیقا با عنوان وام خودرو اعطا می‌کند، بانک سامان است که مبلغ این وام ۱۰۰ میلیون تومان بوده و به افرادی که حساب سپرده کوتاه‌مدت به همراه سه تا ۶ ماه گردش حساب دارند، اعطا می‌شود. مهلت بازپرداخت وام خودرو بانک سامان، ۳۶ ماه بوده و سود آن ۱۸ درصد است.

وام خودرو بانک ملت

بانک ملت وام خودرو با سود ۱۸ درصد و بازپرداخت ۶۰ ماهه اعطا می‌کند. برای دریافت این وام به دو ضامن نیاز دارید اما اگر مبلغ وام کمتر از ۵۰ میلیون باشد تنها یک ضامن کافی است.

وام خودرو بانک ملی

بانک ملی وام خرید خودرو تا سقف ۵۰ میلیون اعطا می‌کند که به نسبت سایر بانک‌ها مبلغ کمتری است و این بانک برای اعطای  وام خودرو وجود دو ضامن معتبر را شرط کرده است. سود این وام هم ۱۸ درصد و بازپرداخت آن ۳۶ ماهه است.

وام خودرو بانک رفاه

بازنشستگان تامین اجتماعی و مستمیر بگیران با شرکت در طرح کرامت بانک رفاه می‌توانند وام خرید خودرو تا سقف ۱۰۰ میلیون دریافت کنند. سود این وام ۱۸ درصد و بازپرداخت آن ۴۸ ماهه است.

وام خودرو کدام بانک‌ها غیر فعال شده است؟

بانک تجارت پیشتر طرحی تحت عنوان طرح پیشرو بانک برای خرید خودرو داشت که وام ۱۴۰ میلیونی اعطا می‌کرد اما در حال حاضر این طرح فعال نیست. همچنین وام خرید خودرو بانک پارسیان تا سال ۱۴۰۰ با سقف ۳۰ میلیون تومان و با سود ۱۸ درصد پرداخت می‌شد که از سال گذشته پرداخت آن متوقف شده است

البته این نکته را هم باید در نظر گرفت که شما برای خرید خودرو می‌توانید از تسهیلات قرض الحسنه بانک‌ها هم استفاده کرده و با دریافت وام‌های نقدی برای خرید خودرو اقدام کنید.

وام خودرو با سود ۴ درصد به چه کسانی اهدا می‌شود؟

اکثر بانک‌ها برای اعطای وام خودرو سود تقریباً ۱۸ درصدی اعطا می‌کنند و تنها وامی که با سود ۴ درصد اعطا می‌شود وام خرید خودرو توسط جانبازان است. در مورد این وام گفته شده که هر یک از مشمولین دریافت خودروی داخلی می توانند تا سقف دو میلیارد و پانصد میلیون (۰۰۰ر۰۰۰ر۵۰۰ر۲) ریال معادل ۲۵۰میلیون تومان  به صورت فردی و فارغ از قیمت خودرو دریافت کنند و  پرداخت باقی‌مانده بهای خودرو، مازاد بر تسهیلات پرداختی به عهده مشمول است. جانبازان بیست و پنج (۲۵%) تا چهل و نه درصد (%۴۹) که از نظر جسمی محدودیت حرکتی دارند، مشمولین دریافت این وام هستند.

آیا این خبر مفید بود؟
اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    ارسال نظر:

    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان