نفخ معده | درمان خانگی نفخ معده | علائم نفخ معده

درمان خانگی نفخ معده در سه سوت ! | 7 دمنوش عالی برای درمان نفخ معده!

ما در این مطلب به 7 دمنوش گیاهی پرداخته ایم که جزء بهترین دمنوش ها برای نفخ معده به حساب می‌آیند.

درمان خانگی نفخ معده در سه سوت ! | 7 دمنوش عالی برای درمان نفخ معده!
کدخبر : 16660
پایگاه خبری تحلیلی گشتنی نیوز :

خبرنگار شکیبا بقال زاده: اکثر ما از نفخ، گاز و درد معده رنج می‌بریم. به همین دلیل همیشه قبل از غذا داروی معده مصرف می‌کنیم تا از بروز نفخ جلوگیری کنیم اما به جای دارو که دارای عوارض جانبی زیادی است، می‌توانیم از گیاهان دارویی مانند دمنوش‌ها نیز استفاده کنیم. دمنوش‌ها نه تنها عوارض جانبی ندارند، بلکه دارای مزایای زیادی نیز هستند. دمنوش های گیاهی به از بین بردن نفخ کمک می‌کنند و تاثیر فوق العاده‌ای بر عملکرد دستگاه گوارشی‌تان دارند.

بهترین دمنوش برای نفخ معده

سعی کنید این دمنوش‌ها را به رژیم غذایی‌تان اضافه کنید:

دمنوش نعناع - بهترین دمنوش برای نفخ معده

برای درمان گاز و نفخ معده می‌توانید دمنوش نعناع بنوشید. این دمنوش به از بین بردن اسپاسم معده کمک کرده سرعت هضم غذا را افزایش می‌دهد. همچنین برای درمان نفخ یا درد معده و شکم می‌توانید روغن نعناع را روی شکم‌تان ماساژ دهید تا درد شکم‌تان تسکین پیدا کند.

مواد لازم:

آب جوش 1 لیوان

نعناع تازه به مقدار لازم

عسل به مقدار لازم

برای تهیه دمنوش نعناع می‌توانید برگ های تازه نعناع را درون آبجوش بریزید و 10 دقیقه صبر کنید تا دم بکشد. در آخر چای نعناع را از صافی رد کنید و با مقداری عسل مخلوط کرده و بنوشید.

دمنوش لیمو- نعناع

برای کاهش نفخ و گاز معده دمنوش لیمو نعناع بنوشید. این دمنوش تسکین دهنده درد معده و مشکلات گوارشی است.

بنابراین برای هضم بهتر و درمان دردهای شکمی، یبوست و بیماری های سیستم هاضمه، حتما این دمنوش را به رژیم غذایی روزانه‌تان اضافه کنید.

مواد لازم:

نیم لیتر آب

1 عدد لیمو

1 دسته برگ نعناع تازه

عسل به مقدار لازم

برای تهیه این دمنوش آب را بجوشانید، لیمو را پوست بگیرید و رنده کنید و درون آب جوش بریزید. سپس برگ‌های نعناع تازه را نیز درون آب بریزید و دو دقیقه مخلوط را بجوشانید. در نهایت دمنوش را از صافی رد کنید و با مقداری عسل بنوشید.

دمنوش بومادران

سعی کنید دمنوش بومادران بنوشید، زیرا این گیاه با سرعت بخشیدن به هضم غذا به کاهش نفخ معده کمک می‌کند. هرچند طعم آن کمی تلخ است اما اگر با کمی آبلیمو و عسل مخلوط کنید، تلخی آن از بین خواهد رفت.

آیا دمنوش به کاهش چربی خون کمک می‌کند؟

از طرفی اگر با دردهای شکمی مواجه هستید، حتما هر روز یک لیوان از این چای گیاهی بنوشید، زیرا به کاهش التهاب معده و روده کمک می‌کند.

مواد لازم:

1 شاخه بومادران، خشک یا تازه

1 قاشق چایخوری نعناع خشک یا چند برگ تازه

½ قاشق چایخوری ریشه شیرین بیان، اختیاری

1 فنجان آب را با ریشه شیرین بیان بجوشانید. سپس بومادران و نعناع را به آن اضافه کنید و از روی حرارت بردارید. بگذارید دمنوش به مدت 20 دقیقه دم بکشد و بعد بنوشید.

دمنوش رازیانه

دمنوش رازیانه بهترین دمنوش برای نفخ معده به حساب می‌آید. این گیاه به درمان اختلالات گوارشی، گاز و التهاب معده کمکم می‌کند. از طرفی این دمنوش یبوست را نیز از بین می‌برد. بنابراین برای تسکین زخم معده و مشکلات گوارشی حتما دمنوش رازیانه بنوشید.

مواد لازم:

2 لیوان آب

1 قاشق غذاخوری دانه رازیانه

1 قاشق چایخوری عسل

ابتدا آب را بگذارید تا بجوشد، سپس دانه‌های رازیانه را درون آب بریزید و 5 تا 10 دقیقه صبر کنید تا دم بکشد. در نهایت دمنوش را از صافی رد کنید و با مقداری عسل میل کنید.

دمنوش بابونه - بهترین دمنوش برای نفخ معده

دمنوش بابونه تسکین دهنده نفخ شکم است. همچنین این نوشیدنی گیاهی به درمان زخم معده و التهاب نیز کمک می‌کند. از طرفی اگر زود به زود معده درد می‌گیرید، حتما به طور منظم دمنوش بابونه مصرف کنید.

مواد لازم:

گل بابونه خشک شده 2 الی 3 قاشق چایخوری (مناسب برای 1 فنجان)

آب جوش به مقدار لازم

نبات یا عسل به مقدار لازم

برای تهیه دمنوش بابونه، گل بابونه را درون قوری بریزید و روی آن آبجوش بریزید. بعد صبر کنید تا دمنوش دم بکشد. در نهایت مقداری عسل یا نبات به آن اضافه کنید و بنوشید.

زنجبیل

چای زنجبیل تاثیر فوق العاده‌ای بر بیماری های گوارشی دارد. این گیاه دارویی نه تنها به درمان و تسکین نفخ و گاز معده کمک می‌کند، بلکه بر درمان انواع بیماری‌های مرتبط با معده نیز موثر است. با مصرف دمنوش زنجبیل می‌توانید حالت تهوع و استفراغ را تسکین دهید. همچنین مصرف مکمل زنجبیل بهترین دارو برای پاکسازی معده و روده است که ناراحتی‌های گوارشی را درمان کرده و گرفتگی روده، نفخ و گاز را کاهش می‌دهد.

به همین منظور سعی کنید روزانه یک تا دو لیوان دمنوش زنجبیل بنوشید.

مواد لازم:

1 تکه زنجبیل تازه به اندازه (2 سانتی متر)

200 میلی لیتر آب

زنجبیل را می‌توانید رنده کرده و داخل آب بریزید و حدود 8 تا 10 دقیقه بجوشانید. قابلمه را از روی حرارت بردارید و درب آن را ببندید و صبر کنید تا خنک شود. سپس از صافی رد کنید، مقداری عسل به آن اضافه کنید و بنوشید.

گلپر از بهترین داروهای گیاهی است که نفخ معده را از بین می‌برد. همانطور که می‌دانید این گیاه از خانواده کرفس‌هاست و طعم تلخی دارد، به همین دلیل وقتی می‌خواهید دمنوش گلپر بنوشید، حتما مقداری آبلیمو و عسل به آن اضافه کنید تا تلخی اش گرفته شود. این جوشانده به هضم سریع و بهبود عملکرد روده‌ها کمک می‌کند.

با این حال زنان باردار نباید دمنوش گلپر آن هم بدون مشورت پزشک مصرف کنند.

مواد لازم:

گلپر 1 قاشق غذاخوری

آب 2 لیوان

عسل به مقدار لازم

لیمو ترش به عنوان طعم دهنده

ابتدا گلپر را درون آب بریزید قابلمه یا قوری را روی حرارت قرار دهید تا آب به جوش آمده و همزمان گلپر نیز درون آب بجوشد. پس از به جوش آمدن دمنوش، مقداری چای سیاه به آن اضافه کنید و روی حرارت غیر مستقیم قرار دهید تا دمنوش‌تان دم بکشد. در نهایت آن را با مقداری عسل و آبلیمو مخلوط کنید و بنوشید.

این مطلب صرفا جهت اطلاع رسانی نوشته شده است. لطفا در صورت ابتلا به بیماری، قبل از استفاده از درمان های خانگی با پزشکتان مشورت کنید.

آیا این خبر مفید بود؟
اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    ارسال نظر:

    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان