کارت سوخت | مرکز صدور کارت سوخت | کارت سوخت بنزین

خبر مهم وزیر نفت برای دارندگان کارت سوخت | کارت سوخت حذف میشود؟

وزیر نفت درباره جایگزین کارت سوخت و باطل شدن سهمیه بنزین خبرهای مهمی داد.

خبر مهم وزیر نفت برای دارندگان کارت سوخت | کارت سوخت حذف میشود؟
کدخبر : 16536
پایگاه خبری تحلیلی گشتنی نیوز :

خبرنگار شکیبا بقال زاده: کارت سوخت خودرو درواقع یک نوع کارت هوشمند است که برنامه‌هایی برای سهمیه‌بندی بنزین و پرداخت هزینه در جایگاه‌ سوخت را بر روی خود دارد. دارنده هر کارت سوخت با توجه به سهمیه‌ ای که هر ماه دولت برایش در کارت سوخت میریزد می‌تواند از بنزین با نرخ دولتی استفاده کند. خبر مهم و جدید وزیر نفت درباره کارت سوخت را در ادامه با هم می خوانیم.

خبر مهم وزیر نفت درباره جایگزین کارت سوخت

وزیر نفت درباره اختلال روز دوشنبه در شبکه سوخت‌رسانی کشور توضیحاتی ارائه کرد.

جواد اوجی در پایان جلسه هیات دولت با حضور در جمع خبرنگاران درباره اختلال در شبکه سوخت‌رسانی کشور گفت: صبح دوشنبه نزدیک ساعت ۹ تا ۱۰ یک بخشی از جایگاه‌های سوخت دچار مشکل شد. در خود شرکت پالایش و پخش ستاد بحران را تشکیل دادیم و با یک کار جهادی و  با بسیج کردن ۲۲ هزار نفر و صبوری مردم در همان ساعات اولیه توطئه را خنثی کردیم و عملیات سوخت رسانی را به صورت دستی یا آفلاین فعال کردیم و بعد از ظهر با بالاآوردن سامانه کارت سوخت، عملیات سوخت‌رسانی را در ۷۸ درصد جایگاه‌ها فعال کردیم.

وی افزود:  آنها می‌خواستند مردم را عصبانی کنند ولی با کار جهادی که کردیم خیلی‌ها متوجه این موضوع نشدند. اسم عملیاتشان را گنجشک گذاشته‌اند اما خبر ندارند اینجا ایران است و در سال ۵۷ پر عقاب ریخت چه برسد به گنجشک.

اوجی گفت: دیتا سنتر سامانه سوخت در شرکت پالایش و پخش است و خوشبختانه مشکلی پیدا نکرده است.

وزیر نفت با بیان اینکه امسال ۹۳ درصد سبد سوختی وزارت نفت در نیروگاه‎ها گاز بوده است و بیش از ۳۶ میلیون مترمکعب گاز بیشتر به نیروگاه‌ها عرضه شده است، یادآور شد: روزانه ۶ میلیون متر مکعب گاز بیشتر به صنایع عرضه شده است. کیفی‌سازی سوخت پالایشگاه‌ها در این دولت آغاز شد. بنده ۳۰ و اندی سال در این صنعت هستم اما فرآیند کیفی‌سازی سوخت پالایشگاه‌ها که در این دولت رقم خورده بی‌سابقه بوده است.

وی گفت: ظرف ۲ تا سه سال آتی تمام محصولات پالایشگاهی ما استانداردی در حد یورو ۵ خواهند داشت.

اوجی خاطرنشان کرد: انتقال «کارت سوخت» به کارت ملی یا کارت بانکی در حال کارشناسی است

فرصت ویژه برای دارندگان کارت سوخت

سال گذشته بود که شرکت ملی نفت به مالکین خودرو یا موتورسیکلت که به هر دلیلی فاقد کارت سوخت هستند، توصیه کرد هر چه سریع تر با مراجعه به دفاتر پلیس بعلاوه ۱۰ نسبت به ثبت درخواست نسخه المثنی اقدام کنند.

شرکت ملی نفت به دارندگان کارت سوخت که طی سال جاری از سهمیه ذخیره بنزین خود استفاده نکردند، هشدار داد.

سال گذشته بود که شرکت ملی نفت به مالکین خودرو یا موتورسیکلت که به هر دلیلی فاقد کارت سوخت هستند، توصیه کرد هر چه سریع تر با مراجعه به دفاتر پلیس بعلاوه ۱۰ نسبت به ثبت درخواست نسخه المثنی اقدام کنند.

طبق اعلام شرکت ملی نفت مالکین خودرو و دارندگان کارت سوخت مستلزم هستند تا پایان سال جاری (۱۴۰۱) حداقل یک بار از این کارت سوخت استفاده کرده و از صحت عملکرد آن اطمینان حاصل کنند، در غیر این صورت کارت غیرفعال شده و می سوزد.

هنوز اطلاعیه رسمی درباره باطل شدن کارت سوخت به دلیل عدم استفاده در سال ۱۴۰۲ منتشر نشده است اما برخی افراد به هر دلیلی از کارت سوخت استفاده نمی کنند و حتی اعتنایی به سوختن سهمیه بنزین خود ندارند. با این وجود طبق اعلام سال گذشته شرکت نفت این دسته افراد نیز بهتر است برای اطمینان از عملکرد صحیح و فعال نگه داشتن کارت سوخت خود حداقل یک بار تا پیش از پایان سال جاری از آن استفاده کنند.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی در مورد آخرین وضعیت جایگاه‌های سوخت پس از حمله سایبری روز دوشنبه عنوان کرد: همه‌اکنون تقریبا همه جایگاه‌های سوخت وارد مدار شده‌اند و با تلاش شبانه روزی سعی کردیم، ابتدا دسترسی همه مردم به بنزین را فراهم کنیم. همچنین در حال حاضر ۴۰ درصد از کل جایگاه‌ها نیز به صورت آنلاین به سامانه هوشمند سوخت متصل هستند و در اسرع وقت با همت همکاران بنده در شرکت پخش و جایگاه‌داران زحمتکش، در همه جایگاه‌ها امکان استفاده از بنزین سهمیه‌ای فراهم خواهد شد.

سالاری‌نسب گفت: سهمیه بنزین شهروندان محفوظ است و اخبار مربوط به افزایش قیمت بنزین شایعه است.

منبع: ایلنا
آیا این خبر مفید بود؟
اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    ارسال نظر:

    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان