هندوانه شب یلدا | هندوانه شب یلدا نقاشی | تزیین هندوانه شب یلدا برای عروس

با این روش هندوانه شب یلدای سرخ بخر | ۸ تکنیک برای انتخاب هندوانه شب یلدا

هندوانه شب یلدا را نمی‌توان از این شب تاریخی و دوست‌داشتنی حذف کرد. اما سوال اساسی این است که آیا انتخاب هندوانه خوب برای شما راحت است یا سخت؟

با این روش هندوانه شب یلدای سرخ بخر | ۸ تکنیک برای انتخاب هندوانه شب یلدا
کدخبر : 16504
پایگاه خبری تحلیلی گشتنی نیوز :

خبرنگار شکیبا بقال زاده: اغلب ما یاد گرفته‌ایم که برای تشخیص یک هنداونه بزرگ یا کوچک خوب و رسیده، که قند در دهان‌مان آب کند، باید چند ضربه با دست‌مان روی آن بزنیم و اگر دیدیم صدای توخالی بودن می‌دهد، انتخابش کنیم. برخی از ما هم همیشه در میوه‌فروشی دنبال هندوانه‌ای می‌گردیم که روی آن جای چنگ موش باشد!

اگر هندوانه انتخابی ما نرسیده بود و مزه آب می‌داد چه؟ احتمالا وقتی این هندوانه نارس را انتخاب کنیم و به خانه بیاریم، با اولین قاچ از آن حسابی احساس بدی به ما دست دهد.

با یادگیری نحوه انتخاب یک هندوانه کاملاً رسیده، قرار است این حسِ ندامت ناشی از خرید یک هندوانه نارس را برای همیشه کنار بگذاریم.

هندوانه

چند نشانه ساده بصری و شنیداری (بله! واقعاً!) تنها چیزهایی هستند که به شما کمک می‌کنند تا مطمئن شوید که هربار با شیرین‌ترین و خوش‌طعم‌ترین هندوانه از میوه‌فروشی خارج می‌شوید.

بیایید هرچه تا امروز می‌دانستیم را با این مطلب تطبیق دهیم. هم روش‌های جدیدی برای انتخاب هندوانه شیرین را یاد می‌گیریم و هم متوجه می‌شویم که تا امروز درست انتخاب می‌کرده‌ایم یا نه.

در ۸ مرحله ساده یاد بگیرید که چگونه هندوانه یلدای شما رسیده و شیرین است.

به راه‌راه‌های هندوانه نگاه کنید

رنگ هندوانه و شکل ظاهر آن خیلی مهم است. شما باید هندوانه‌ای را انتخاب کنید که دارای الگوی راه‌راهِ قوی و ثابت باشد. نوارهای سبز باید به رنگ سبز تیره و تیره باشند، در حالی‌که نوارهای کم‌رنگ باید کِرمی‌رنگ و زرد روشن باشند.

علاوه بر این، ممکن است بخواهید هندوانه‌ای کسل‌کننده را انتخاب کنید. اگر خربزه بسیار براق باشد، احتمالاً نارس است.

هندوانه

دنبال یک منطقه دایره‌ای باشید

احتمالا یکی از مهم‌ترین شاخص‌های کیفیت هندوانه، لکه مزرعه‌ای شکلِ روی آن است. هندوانه خود را بررسی کنید و یک نقطه بزرگ که تغییر رنگ داده را روی سطح‌اش پیدا کنید.

این علامت‌گذاری نشان می‌دهد که هندوانه هنگام رسیدن، خم شده و روی زمین نشسته است. به عنوان یک قاعده کلی، این تغییر رنگ باید زرد مایل به کرم یا نزدیک به نارنجی باشد که نشان دهنده یک هندوانه خوش‌طعم است. اگر این منطقه سفید یا زرد روشن بود، بهتر است یکی‌دیگر را انتخاب کنید. لکه‌های روشن این منطقه نشان‌دهنده یک هندوانه فاقد طعم‌اند.

هندوانه

ساقه را بازرسی کنید

برای انتخاب هندوانه‌ای که زمان کافی برای رسیدن و بالغ شدن داشته باشد، باید ساقه آن را بررسی کرد. ساقه باید خشک و قهوه‌ای مایل به زرد باشد. ساقه سبز ممکن است به این معنی باشد که هندوانه هنوز نرسیده است و طعم و شیرینی ندارد.

هندوانه

روی آن ضربه بزنید

کاری که اکثر هندوانه‌دوست‌ها عاشقش هستند! اگرچه خریداران بغل‌دستی‌تان ممکن است نگاه کنجکاوانه‌ای به شما بیندازند، ضربه زدن به هندوانه ممکن است به شما در انتخاب بهترین هندوانه کمک کند. ابتدا یک ضربه ملایم به میوه خود بزنید و به صدای آن گوش دهید.

اگر به نظر عمیق و توخالی آمد، میوه آب بیشتری دارد و احتمالاً رسیده‌تر است. در مقابل، اگر صدای ضربه شما بلندتر و متراکم‌تر به نظر می‌رسد، ممکن است به این معنی باشد که پوست هندوانه زیاده ضخامت دارد و میوه کاملاً به حالت مطلوب خود نرسیده است.

هندوانه

لکه‌ها را بررسی کنید

لکه‌ها و خطوط تار مثل رگ‌ها، شاخص‌های خوبی برای یک هندوانه شیرین هستند. این لکه‌ها نشان می‌دهند که شکر کجا از میوه خارج شده است. بنابراین، مطمئن شوید که تمام طرف‌های هندوانه را قبل از خرید بررسی کنید.

هندوانه

سنگین‌ترین را بخرید

یک آزمایش سریع هنگام خرید هندوانه به شما کمک زیادی می‌کند. بعد از اینکه نکات بالا را بررسی کردید، چند هندوانه را بردارید. آن‌یکی که بیش‌تر از آن‌چه به نظر می‌رسد وزن دارد را انتخاب کنید. چراکه هرچقدر که هندوانه سنگین‌تر و در نتیجه متراکم‌تر باشد، محتوای آب آن بیشتر و خودش هم شیرین‌تر است.

یک هندوانه گرد را انتخاب کنید

همیشه به دنبال هندوانه‌ای گردتر و یکنواخت‌تر باشید. این برخلاف تصور خیلی‌هاست که هندوانه بیضی می‌پسندند. هندوانه‌ای که گردتر است، اغلب شیرین‌تر است. در حالی که هندوانه‌های بیضی شکل، آبکی و کمتر طعم‌دار هستند. همچنین، سطح میوه را از نظر وجود توده‌های نامنظم بررسی کنید و از این نوه هندوانه هم دوری کنید.

در فصل خودش هندوانه بخرید

شاید دوست داشته باشید در تمام طول سال هندوانه بخورید. ما به علاقه شما احترام می‌گذاریم، اما بهترین زمان برای خرید این میوه، در فصل اوج آن است که از اردیبهشت تا شهریور ادامه دارد.

حالا که این ۸ نکته برای انتخاب یک هندوانه خوب و رسیده را خواندید، آماده‌اید تا به میوه‌فروشی بروید و این دستورالعمل‌های طراوت هندوانه را امتحان کنید. نوش جان!

آیا هندوانه‌ها بعد از چیده شدند، می‌رسند؟

هندوانه پس از برداشت به رسیدن ادامه نمی‌دهد. پس از جدا شدن آن‌ها از شاخه، فرآیند رسیدن متوقف می‌شود. برای رسیدن به اوج شیرینی، هندوانه باید در زمان مناسب برداشت شود تا کمتر یا بیش از حد رسیده نباشد. شما نمی‌توانید آن‌ها را روی پیشخوان آشپزخانه بگذارید و امیدوار باشید که با گذشت زمان، مانند موز یا گلابی، برسند.

آیا هندوانه باید در یخچال نگهداری شود؟

نگهداری این میوه در یخچال به وضعیت هندوانه بستگی دارد. هندوانه‌های کامل باید در دمای اتاق روی پیشخوان نگهداری شوند تا شیرینی و طعم کلی خود را حفظ کنند. هنگامی که هندوانه بریده شد، باید آن را در یخچال نگهداری کنید تا خشک و خراب نشود.

ماندگاری هندوانه‌های موجود در فروشگاه چقدر است؟

هندوانه‌های برش‌نخورده می‌توانند بین ۷ تا ۱۰ روز روی پیشخوان شما در دمای اتاق باقی بمانند. اما زمانی که هندوانه خود را برش می‌دهید، این تغییر می‌کند. پس از برش، هندوانه فقط ۳ تا ۴ روز در یخچال می‌ماند.

منبع: زی‌سان
آیا این خبر مفید بود؟
اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    ارسال نظر:

    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان