قیمت طلا | قیمت طلا در بازار

افزایش قیمت طلا در بازار امروز | قیمت طلا در بازار امروز 7 آبان ماه چقدر شد؟

قیمت طلا در بحبوحه کاهش ارزش دلار و انتظار توقف روند افزایش نرخ بهره فدرال رزرو و آمریکا به بالاترین رقم طی 6 ماه گذشته رسید.

افزایش قیمت طلا در بازار امروز | قیمت طلا در بازار امروز 7 آبان ماه چقدر شد؟
کدخبر : 15826
پایگاه خبری تحلیلی گشتنی نیوز :

خبرنگار: عرفان پارسا

قیمت طلا از ابتدای سال جدید نوسانات زیادی را داشته است. قیمت طلا همپای با افزایش دلار بالا می رود و امید است که کاهش قیمت دلار در روز های آینده انجام گیرد تا بازار وضع آرامی به خود ببیند. نگرانی ها بابت افزایش قیمت طلا وجود دارد چرا که متاثر از آن قیمت کالاهای دیگر نیز افزایش پیدا می کند. چند روزی بود که قیمت طلا افزایش داشت. اما امروز خبرهای دیگری از وضع موجود به گوش می رسد. اخرین اخبار از قیمت طلا را در ادامه بخوانید.

قیمت هر اونس طلا امروز با 0.07 درصد افزایش به 2015 دلار و 54 سنت رسید. قیمت معاملات آتی طلا در بازار کامکس نیویورک هم با یک افزایش 0.20 درصدی به 2037 دلار رسید.

ارزش دلار تا پایین‌ترین رقم طی سه ماه گذشته کاهش یافته و خرید طلا را برای دارندگان سایر ارزهای دنیا ارزان‌تر کرده است.

تحلیلگران عقیده دارند تا زمانی که سیاست فدرال رزرو آمریکا در مورد نرخ بهره مشخص شود، طلا در همین محدوده 2000 دلار معامله خواهد شد و اگر روند افزایش نرخ بهره متوقف شود قیمت طلا بالاتر می‌رود.

تاجران تا حد زیادی انتظار دارند بانک مرکزی آمریکا نرخ بهره را در ماه دسامبر ثابت نگه دارد و 50 درصد احتمال می‌دهند نرخ بهره تا ماه مه سال آینده میلادی پایین بیاید.

پایین آمدن نرخ بهره هزینه نگهداری طلا به عنوان یک سرمایه غیر سودده را کاهش داده و تمایل برای خرید آن را بالا می‌برد.

توجه سرمایه‌گذاران به آمار تولید ناخالص داخلی آمریکا در سه ماهه سوم سال جاری میلادی معطوف شده که در روز چهارشنبه منتشر می‌شود و همچنین شاخص هزینه مصرف شخصی که در روز پنجشنبه اعلام خواهد شد.

از طرف دیگر اطلاعات نشان می‌دهد واردات طلای هند به عنوان بزرگترین مصرف کننده این فلز گرانبها در دنیا برای دومین ماه پیاپی در اکتبر کاهش یافته است.

در میان سایر فلزات گرانبها، قیمت نقره با 0.09 درصد کاهش به 25 دلار و 2 سنت رسید و پلاتین با 0.07 درصد کاهش 921 دلار و 20 سنت معامله می‌شود./ تسنیم

منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    ارسال نظر:

    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان