قیمت دلار | قیمت دلار در بازار

قیمت دلار امروز چقدر گرانتر شد؟ | قیمت دلار در بازار 12 بهمن ماه

نرخ ارز در صرافی ملی و نرخ رسمی ۴۶ ارز توسط بانک مرکزی اعلام شد، که برخی با نوسان همراه بوده است و برخی دیگر، ثبات قیمتی را تجربه کردند.

قیمت دلار امروز چقدر گرانتر شد؟ | قیمت دلار در بازار 12 بهمن ماه
کدخبر : 9494
پایگاه خبری تحلیلی گشتنی نیوز :

امید است که با کاهش قیمت دلار، قیمت سکه نیز به وضع بهتری برسد و قیمت مناسب تری پیدا کند.قیمت دلار در روز های اخیر روند صعودی بدی را در پیش گرفته است. پیش بینی های عجیبی از قیمت دلار انجام گرفته و نشان از این دارد که قیمت دلار مرز 29 هزار تومان را طی کند. در راستای افزایش قیمت دلار، قیمت سکه و طلا نیز بالا می رود. قیمت دلار چند روزی است که روال صعودی خود را در پیش گرفته و روز به روز گران تر می شود. خبر ها حاکی از آن است که قیمت دلار  امروز افزایش یافت.

نرخ ارز در صرافی ملی و نرخ رسمی ۴۶ ارز توسط بانک مرکزی اعلام شد، که برخی با نوسان همراه بوده است و برخی دیگر، ثبات قیمتی را تجربه کردند.

براساس اعلام بانک مرکزی امروز _چهارشنبه، دوازدهم بهمن‌ماه ۱۴۰۱_ نرخ انواع ارز به شرح زیر است:

نماد نوع ارز قیمت (ریال)

USD دلار آمریکا ۴۲,۰۰۰

GBP پوند انگلیس ۵۱,۷۵۵

CHF فرانک سویس ۴۵,۷۱۶

SEK کرون سوئد ۴,۰۱۴

NOK کرون نروژ ۴,۲۰۰

DKK کرون دانمارک ۶,۱۳۱

INR روپیه هند ۵۱۴

AED درهم امارات متحده عربی ۱۱,۴۳۷

KWD دینار کویت ۱۳۷,۵۶۵

PKR100 یکصد روپیه پاکستان ۱۵,۶۷۳

JPY100 یکصد ین ژاپن ۳۲,۲۶۹

HKD دلار هنگ کنگ ۵,۳۵۹

OMR ریال عمان ۱۰۹,۰۹۳

CAD دلار کانادا ۳۱,۴۹۹

NZD دلار نیوزیلند ۲۷,۱۵۳

ZAR راند آفریقای جنوبی ۲,۴۰۹

TRY لیر ترکیه ۲,۲۳۳

RUB روبل روسیه ۵۹۶

QAR ریال قطر ۱۱,۵۳۹

IQD100 یکصد دینار عراق ۲,۸۸۰

SYP لیر سوریه ۱۷

AUD دلار استرالیا ۲۹,۶۰۶

SAR ریال سعودی ۱۱,۲۰۱

BHD دینار بحرین ۱۱۱,۷۰۴

SGD دلار سنگاپور ۳۱,۹۴۹

BDT100 یکصد تاکای بنگلادش ۳۹,۳۶۲

LKR10 ده روپیه سریلانکا ۱,۱۴۳

MMK کیات میانمار (برمه) ۲۰

NPR100 یکصد روپیه نپال ۳۲,۱۰۷

AMD100 یکصد درام ارمنستان ۱۰,۶۴۲

LYD دینار لیبی ۸,۸۳۰

CNY یوان چین ۶,۲۱۹

THB100 یکصد بات تایلند ۱۲۷,۷۳۷

MYR رینگیت مالزی ۹,۸۴۸

KRW1000 یک هزار وون کره جنوبی ۳۴,۰۴۶

JOD دینار اردن ۵۹,۲۴۰

EUR یورو ۴۵,۶۰۴

KZT100 یکصد تنگه قزاقستان ۹,۱۲۰

GEL لاری گرجستان ۱۵,۸۵۲

IDR1000 یک هزار روپیه اندونزی ۲,۷۹۲

AFN افغانی افغانستان ۴۶۹

BYN روبل جدید بلاروس ۱۶,۸۰۱

AZN منات آذربایجان ۲۴,۶۷۱

PHP100 یکصد پزوی فیلیپین ۷۶,۸۹۷

TJS سومونی تاجیکستان ۴,۰۸۳

TMT منات جدید ترکمنستان ۱۱,۹۸۸

پیش بینی قیمت دلار 12 بهمن 1401

روند افزایشی قیمت دلار دیروز با سیگنال آمریکایی و امید به از سرگیری مذاکرات هسته‌ای برجام در کانال قبلی فریز شد. آیا قیمت دلار به کانال‌های پایین‌تر برمی‌گردد.

دیروز ریزش محدود قیمت دلار ، باعث نشد این اسکناس آمریکایی از محدوده روز گذشته خارج شود.

در یک هفته گذشته متعاقب رخدادهای متعددی که در کشور اتفاق افتاد، قیمت دلار در بیشتر روزها روند افزایشی داشت. هر چند این افزایش محدود بود اما تلاش‌‌های بازارساز را برای کاهش قیمت بی‌اثر کرد.

سیگنال آمریکایی دلار را فریز کرد

در ساعات پایانی دیروز، سیگنالی قوی از سوی آمریکا به بازار ایران مخابره شد. رابرت مالی نماینده آمریکا در امور ایران در تازه‌‌ترین اظهارات خود عنوان کرد که آمریکا به دنبال تغییر حکومت در ایران نیست و این کشور تجارب ناراحت‌کننده‌ای در این زمینه در خاورمیانه داشته است.

او گفت: آماده تداوم مذاکرات غیرمستقیم با ایران هستیم و آمریکا به دنبال نوشتن متن ترحیم برجام نیست. مالی بیان کرد: آمریکا تمایلی ندارد که مرده یا زنده بودن برجام را اعلام کند و گزینه نظامی دشوار و خطرناک است؛ رئیس جمهور آمریکا تنها در صورت لزوم به آن متوسل خواهد شد.

این اظهارت تاثیر خود را به شکل محدودی در بازار ارز امروز نشان داد. هر چند معامله‌گران ریزش بیشتر قیمت دلار را انتظار داشتند اما این خبر توانست جو منفی حادثه اصفهان و بالا گرفتن تنش‌های احتمالی ایران و اسرائیل را اندکی تلطیف کند.

در این میان باید به سفر وزیر امور خارجه قطر به تهران و اظهارات او درباره پیام برجامی آمریکا به تهران نیز اشاره کرد که توانست بازار سردرگم روزهای اخیر را با روند نزولی همراه کند.

میانجی‌گری قطر برای فرار از تنش

برخی معامله‌گران سفر وزیر خارجه قطر را با هدف میانجی‌گری و کمک به از سرگیری مذاکرات به تهران تفسیر کردند. نقشی که قبلا هم قطر تلاش داشت در کنار عمان ایفا کند.

به نظر می‌رساند بُرندگی شمشیر اخبار نامساعد بین‌المللی که در روزهای گذشته بازار ارز را احاطه کرده بود، با سیگنال‌های روز گذشته کمی کُندتر شده و فعالان بازار امید دارند، حداقل تا پایان هفته، سیگنال منفی بازار را تحت تاثیر قرار ندهد و روند قیمت دلار کاهش داشته باشد.

برداشت برخی کارشناسان بازار این است که تمایل طرف آمریکایی حل تنش‌های هسته‌ای از منظر دیپلماسی است و این می‌تواند به احیای برجام و سروسامان دادن به بازار سرمایه و ارز کمک کند.

امروز سه‌شنبه ۱۱ بهمن ۱۴۰۱، قیمت دلار تهران ۲۷۰ تومان ارزان‌تر از دیروز شد. روند قیمت دلار در بازارهای موازی در همان محدوده روز گذشته قرار داشت.

دلار هرات در قیمت ۴۳ هزار و ۸۰۰ تومان باقی ماند. دلار سلیمانیه در آخرین معامله نقدی ۲۰ تومان افزایش داشت و به قیمت ۴۴ هزار و ۶۰۰ تومان معامله شد. درهم امارات نیز روند افزایشی محدودی داشت اما از پله سوم کانال ۱۲ هزار تومان نیز فراتر نرفت. این اسکناس با قیمت ۱۲ هزار و ۳۸۰ تومان معامله شد.

بازارهای مالی از برجام تاثیر نمی‌‌گیرند

علی طباطبایی، کارشناس بازارهای مالی در گفتگو با تجارت‌نیوز درباره تاثیرپذیری بازارها از مذاکرات برجام گفت: «وقوع توافق در دو مرحله بر قیمت دلار تاثیر می‌گذارد. مرحله اول تاثیرپذیری قیمت دلار در صورت توافق، مربوط به هیجان اولیه است. در این مرحله ممکن است قیمت‌ها با شدت بیشتری کاهشی شود.»

او ادامه داد: «اما مرحله دوم مربوط به تعادل‌بخشی در قیمت دلار است. این در حالی است که به نظر می‌رسد با امضای برجام، بازارهای مالی کمترین واکنش را نشان دهند.»

این کارشناس بازارهای مالی درباره تاثیر اقدامات نهاد پولی کشور برای ارسال سیگنال‌های کاهشی به بازار ارز خاطرنشان کرد: «آنچه اکنون، بازار ارز را تحت تاثیر قرار داده، تورم و خروج نقدینگی از کشور است. تا زمانی که فکری برای این موارد نشود و روند تغییر نکند، کاهش قیمت دلار دستوری است.»

طباطبایی گفت: «بازارساز با روش کنترل عرضه و تقاضا، تنها به صورت موقت می‌تواند قیمت‌ها را کنترل کند. یکی از عوامل کنترل قیمت دلار در بازار آزاد یا توافقی، ارزپاشی و سخت‌گیری‌های بانک مرکزی است. این موضوع ارتباطی با روند طبیعی بازار نداشته و ندارد.»

او تاکید کرد: «دولت، قیمت دلار را از ابتدای سال تا کنون با سرکوب قیمت کنترل کرد. اگر شرایط تغییر اساسی داشته باشد، سناریوها نیز تغییر می‌کند.»

آیا این خبر مفید بود؟
اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    ارسال نظر:

    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان