قیمت طلا | قیمت طلا در بازار

قیمت طلا افزایش یافت | قیمت طلا در بازار امروز

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۲۵ درصد افزایش به ۱۹۳۲ دلار و ۸۱ سنت رسید. قیمت طلا در شرایطی که بازرگانان منتظر نتیجه اجلاس فدرال رزرو آمریکا در این هفته هستند و تمرکز آن‌ها بر نشانه‌های کند شدن رشد اقتصاد دنیاست، در همان سطح بالا باقی‌مانده است.

قیمت طلا افزایش یافت | قیمت طلا در بازار امروز
کدخبر : 9427
پایگاه خبری تحلیلی گشتنی نیوز :

چند روزی بود که قیمت طلا افزایش داشت.نگرانی ها بابت افزایش قیمت طلا وجود دارد چرا که متاثر از آن قیمت کالاهای دیگر نیز افزایش پیدا می کند.قیمت طلا همپای با افزایش دلار بالا می رود و امید است که کاهش قیمت دلار در روز های آینده انجام گیرد تا بازار وضع آرامی به خود ببیند. قیمت طلا از ابتدای سال جدید نوسانات زیادی را داشته است.اما امروز خبرهای دیگری از وضع موجود به گوش می رسد. اخرین اخبار از قیمت طلا را در ادامه بخوانید.

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۲۵ درصد افزایش به ۱۹۳۲ دلار و ۸۱ سنت رسید. قیمت طلا در شرایطی که بازرگانان منتظر نتیجه اجلاس فدرال رزرو آمریکا در این هفته هستند و تمرکز آن‌ها بر نشانه‌های کند شدن رشد اقتصاد دنیاست، در همان سطح بالا باقی‌مانده است.

انتظار می‌رود بانک فدرال رزرو آمریکا نرخ بهره را چهارشنبه تنها ۲۵ واحد افزایش دهد. تورم در آمریکا طی ماه‌های اخیر کاهش یافته، اما همچنان بالاتر از هدف ۲ درصدی بانک مرکزی این کشور قرار دارد. بازار اشتغال و رشد اقتصاد این کشور در اواخر ۲۰۲۲ کمتر از حد انتظار رشد کرده که انگیزه کافی به بانک مرکزی برای بالا نگه‌داشتن نرخ بهره را می‌دهد.

اتخاذ هرگونه سیاست پولی سخت‌گیرانه توسط بانک مرکزی آمریکا تأثیر منفی بر سرمایه‌های غیر سودده مثل طلا دارد. بازار‌ها همچنین منتظر لیست حقوق بگیران غیر از بخش کشاورزی در آمریکا در این هفته هستند.قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۲۵ درصد افزایش به ۱۹۳۲ دلار و ۸۱ سنت رسید.

تمرکز سرمایه‌گذاران در این هفته بر اطلاعات اقتصادی و تورم در منطقه یورو در سه‌ماهه پایانی سال گذشته میلادی است که قرار است سه‌شنبه و چهارشنبه منتشر شود. هرگونه نشانه‌ای از رکود اقتصاد در این منطقه مخصوصاً آلمان می‌تواند تقاضا برای طلا را افزایش دهد.ترس از رکود اقتصاد دنیا در سال جاری میلادی به نفع طلا بوده، چون تاجران با احتمال پایین آمدن میزان افزایش نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا، از دلار هم دوری می‌کنند.در میان فلزات صنعتی، قیمت مس احتمالا به‌خاطر بازگشایی بازار‌های تجاری چین پس از یک هفته تعطیلات سال نو در این کشور افزایش می‌یابد. قیمت نقره امروز با ۰.۶۳ درصد افزایش به ۲۳ دلار و ۷۷ سنت رسید و پلاتین با ۰.۶۳ درصد افزایش ۱۰۲۲ دلار و ۱۳ سنت معامله می‌شود.

امروز 10 بهمن 1401 قیمت طلا و سکه مسیری معکوس را می‌پیمایند. در حال حاضر طلا مسیری کاهشی و سکه امامی مسیری افزایشی را طی می‌کند.

قیمت طلا و سکه در ساعات ابتدایی شروع بازار مسیر متفاوتی را در پیش گرفته‌اند. قیمت هر گرم طلای 18 عیار در لحظه تنظیم این گزارش به دو میلیون و 124 هزار و 400 تومان رسیده است. قیمت طلا تا این لحظه مسیر نزولی کم‌شیبی را طی کرده است.

قیمت سکه امامی

قیمت سکه امروز مسیر رو به بالا را طی می‌کند. این فلز ارزشمند اکنون 24 میلیون و 495 هزار تومان قیمت دارد و نرخ بازگشایی آن 23 میلیون و 994 هزار تومان ثبت شده است. سکه امامی همچنین سه میلیون و 845 هزار تومان حباب دارد.

قیمت سکه بهار آزادی

قیمت سکه بهار آزادی در حال حاضر 23 میلیون تومان است. قیمت این سکه طرح قدیم همانند سکه امامی روندی افزایشی را پیموده و دو میلیون 458 هزار تومان حباب برای آن برآورد شده است.

قیمت نیم سکه

قیمت نیم سکه امروز نسبت به آخرین نرخ ثبت شده برای روز گذشته 100 هزار تومان افزایش را تجربه کرده و اکنون 14 میلیون و 400 هزار تومان قیمت دارد. حباب نیم‌سکه چهار میلیون و 122 هزار تومان ثبت شده است.

قیمت ربع سکه

قیمت ربع سکه در این لحظه 9 میلیون و 250 هزار تومان قیمت دارد و نسبت به روز گذشته تغییر محسوسی را تجربه نکرده است. حباب این نوع سکه کوچک چهار میلیون و 151 هزار تومان تعیین شده است.

قیمت سکه گرمی

قیمت سکه گرمی امروز چهار میلیون و 900 هزار تومان تعیین شده که نسبت به نرخ روز گذشته 100 هزار تومان افزایش را تجربه کرده است. همچنین حباب این سکه دو میلیون و 290 هزار تومان برآورد شده است.

روز گذشته در سامانه بورس کالا 40 قطعه ربع سکه 16 میلیون و 763 هزار تومان و 200 قطعه ربع سکه 13 میلیون تومان فروخته شده است. این در حالی است که قیمت سکه در بازار آزاد روز گذشته حدود 9 میلیون تومان معامله شده است. به نظر می‌آید این اتفاق دلیلی برای ورود تقاضای سوداگرانه به این بازار باشد.

از سوی دیگر ثبات قیمت چند روزه دلار در کانال فعلی باعث نوسانات محدود در بازار طلا و سکه شده است. کارشناسان معتقدند تا زمانی که سکه قیمتی بالاتر از کانال 20 میلیونی دارد احتمال کاهش قیمت آن پایین است. در حال حاضر بهترین راه برای پیش‌بینی قیمت طلا و سکه را می‌توان از طریق دنبال کردن قیمت دلار دانست.

آیا این خبر مفید بود؟
اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    ارسال نظر:

    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان