قیمت طلا | قیمت طلا در بازار

قیمت طلا در بازار امروز سقوط کرد | قیمت طلا در بازار 8 بهمن ماه

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۰۶ درصد کاهش به ۱۹۲۸ دلار و ۴ سنت رسید.

قیمت طلا در بازار امروز سقوط کرد | قیمت طلا در بازار 8 بهمن ماه
کدخبر : 9325
پایگاه خبری تحلیلی گشتنی نیوز :

چند روزی بود که قیمت طلا افزایش داشت.نگرانی ها بابت افزایش قیمت طلا وجود دارد چرا که متاثر از آن قیمت کالاهای دیگر نیز افزایش پیدا می کند.قیمت طلا همپای با افزایش دلار بالا می رود و امید است که کاهش قیمت دلار در روز های آینده انجام گیرد تا بازار وضع آرامی به خود ببیند. قیمت طلا از ابتدای سال جدید نوسانات زیادی را داشته است.اما امروز خبرهای دیگری از وضع موجود به گوش می رسد. اخرین اخبار از قیمت طلا را در ادامه بخوانید.

 به نقل از رویترز، افزایش ارزش دلار به‌دنبال انتشار اطلاعات اقتصادی آمریکا باعث کاهش قیمت طلا در روز جمعه شد. سرمایه‌گذاران هنوز هم تلاش می‌کنند تصمیم فدرال رزرو آمریکا برای افزایش نرخ بهره در هفته آینده را پیش‌بینی کنند.

 قیمت هر اونس طلا امروز با 0.06 درصد کاهش به 1928 دلار و 4 سنت رسید.

 تحلیلگران عقیده دارند شرایط بازار طلا به‌خاطر پیش‌بینی رکود اقتصاد همچنان خوب است و این فلز گران‌بها می‌تواند از افزایش کم نرخ بهره بانک مرکزی بهره ببرد.

 اطلاعات اقتصادی آمریکا که در روز پنجشنبه منتشر شد نشان می‌داد اقتصاد این کشور سریع‌تر از حد انتظار رشد کرده‌است. قیمت طلا به‌دنبال انتشار این خبر بیش‌از 1 درصد کاهش یافت.

 خطر رکود اقتصادی در نیمه دوم سال جاری میلادی همچنان بالاست، اما درعین‌حال نیاز به ادامه سیاست‌های پولی سخت‌گیرانه فدرال رزرو آمریکا را کاهش می‌دهد.

 شاخص دلار 0.3 درصد بالا رفته و خرید طلا را برای دارندگان سایر ارزهای دنیا گران‌تر کرده‌است. دراین‌بین، سود اوراق بهره خزانه‌داری آمریکا هم پایین آمده‌است.

 سیاست‌گذاران فدرال رزرو آمریکا انتظار دارند نرخ بهره کمی افزایش یافته و به 5 درصد برسد، درحالی‌که تاجران انتظار حداکثر نرخ بهره‌ 4.9 درصدی را در ژوئن دارد.

 پایین آمدن نرخ بهره به نفع طلاست چون هزینه نگه‌داری این سرمایه غیر سودده را پایین آورده و تمایل برای خرید آن را افزایش می‌دهد.

 قیمت نقره امروز با 1.66 درصد کاهش به 23 دلار و 62 سنت رسید و پلاتین با 0.58 درصد کاهش 1015 دلار و 74 سنت معامله می‌شود.

 قیمت طلا و سکه پس از ۳ روز متوالی کاهش، روز گذشته با روند صعودی به کار خود پایان داد.

قیمت طلا و سکه دنباله‌رو قیمت دلار است و از کاهش و افزایش این اسکناس آمریکایی تبعیت می‌کند.

هر چند فاکتور انس جهانی طلا به عنوان دومین عامل تاثیر‌گذار بر تعیین قیمت، در بازار فلز زرد در نظر گرفته می‌شود اما به اعتقاد تحلیلگران، این روزها تاثیر چندانی بر بازار ندارد.

البته با توجه به روند قیمت طلا و سکه این بازار به سمت هر بازاری که مسیر صعودی را طی می‌کند تمایل دارد.

قیمت اونس طلا روز گذشته تا نزدیکی مرز 1950 دلار بالا رفت اما بعد از ظهر دیروز در محدوده 1936 دلار به فروش رسید. در لحظه نگارش این گزارش قیمت انس‌ جهانی طلا ۱.۹۳۱.۵۵ دلار است.

معامله‌گران بازار معتقدند، روند صعودی طلای جهانی می‌تواند بر روند افزایشی قیمت سکه اثر بگذارد و تنها کاهش قیمت دلار است که می‌تواند قیمت را در مسیر نزولی قرار دهد.

در نخستین هفته بهمن‌ماه نوسانات قیمت دلار روند قیمت طلا و سکه را دستخوش افزایش و کاهش کرد.

در ۲ روز ابتدایی هفته، قیمت سکه امامی به محدوده ۲۵ میلیون تومانی رسید اما در ادامه با کاهش قیمت دلار ، با همان روند افزایش میلیونی، رو به پایین حرکت کرد و در روزهای میانی هفته روند کاهشی بود.

آخرین روز هفته بازار طلا چرخید

سیگنال‌های نامساعد خبرهای بین‌المللی بر اقتصاد ایران، به طور مستقیم بر بازار دلار اثر دارد و دلار نیز متعاقبا بر سکه و طلای داخلی تاثیر می‌گذارد.

این هفته نیز بازارساز سعی کرد تاثیر اخبار خارجی را بر بازار متعادل کند اما افزایش انتظارات تورمی و تنگ‌ شدن حلقه تحریم‌ها در آخرین روز هفته بر بازار چیره شد.

کارشناسان بازار معتقدند در صورتی که قیمت سکه امامی  بالای محدوده 22 میلیون و 800 هزار تومانی بماند، اهرم‌های افزایشی بار دیگر قدرت خواهند گرفت.

سکه امامی برای اینکه به مسیر نزولی برگردد، باید کف 22 میلیون تومان را از دست بدهد.

در این میان، ارزش ذاتی سکه امامی در حدود 19 میلیون و 900 هزار تومان است و به همین دلیل برخی فعالان باور دارند با توجه به این سطح از ارزش ذاتی، دشوار است که فلز گرانبهای داخلی نزول سنگینی را تجربه کند.

بر خلاف روزهای گذشته، دیروز قیمت طلا بیشترین تاثیر را از افزایش قیمت‌ها گرفت و هر مثقال طلا وارد کانال قیمتی جدید شد.

روز پنجشنبه ۶ بهمن‌ماه ۱۴۰۱ سکه امامی با افزایش ۳۶۷ هزار تومانی قیمت، با نرخ ۲۳ میلیون و ۷۸۰ هزار تومان در بازار معامله شد.

سکه بهار بیشترین سهم از افزایش قیمت را داشت؛ این قطعه از سکه یک میلیون و ۱۹۴ هزار تومان گران شد و با قیمت ۲۲ میلیون و ۹۹۷ هزار تومان معامله شد.

نیم سکه ۴۰۰ هزار تومان گران شد و ربع سکه ۳۵۰ هزار تومان رشد قیمت داشت. هر کدام از این قطعات سکه به ترتیب با قیمت ۱۴ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان و ۹ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان معامله شدند.

سکه گرمی برخلاف سایر قطعات سکه ۱۰۰ هزار تومان کاهش داشت و به قیمت ۵ میلیون تومان رسید.

روند حباب سکه نیز به تناسب میزان تغییر قیمت‌ آنها افزایش داشت، البته به غیر از سکه گرمی! حباب سکه بهار بیش از ۸۰۰ هزار تومان افزایش قیمت داشت و سکه امامی و ربع سکه در مرحله بعد قرار داشتند.

رشد ۵۷ درصدی هر مثقال طلا در ۳ ماه

روز گذشته هر مثقال طلا با ۲۴۰ هزار تومان افزایش قیمت، در کانال جدید ۹ میلیون تومانی قرار گرفت. مثقال طلا در ۳ ماه گذشته بیش از ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان گران شده و رشد قیمتی در حدود ۵۷ درصد را پشت‌ سر گذاشته است.

روز گذشته هر مثقال طلا با قیمت ۹ میلیون و ۱۷۴ تومان در بازار معامله شد؛ این در حالی است که ۷ آبان امسال یعنی ۳ ماه قبل این مقدار طلا با قیمت ۵ میلیون و ۸۷۳ هزار تومان در بازار مبادله می‌شد.

هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز در کانال ۲ میلیون تومانی یک پله صعود کرد و به قیمت ۲ میلیون و ۱۱۷ هزار تومان رسید.

طلای دست دوم با قیمت ۲ میلیون و ۸۹ هزار تومان در بازار مبادله شد. اختلاف قیمت طلای نو و دست دوم در حدود ۳۰ هزار تومان است.

آیا این خبر مفید بود؟
اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    ارسال نظر:

    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان