قیمت سکه | قیمت سکه بازار

قیمت سکه در بازار امروز چقدر به فروش رفت؟ |قیمت سکه در آخرین روز هفته 7 بهمن ماه

قیمت سکه و طلا در بازار امروز جمعه ۷ بهمن ۱۴۰۱ اعلام شد.

قیمت سکه در بازار امروز چقدر به فروش رفت؟ |قیمت سکه در آخرین روز هفته 7 بهمن ماه
کدخبر : 9320
پایگاه خبری تحلیلی گشتنی نیوز :

قیمت سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم از ۷۰ هزار تومان در سال ۱۳۸۱ به ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تا پایان مهرماه سال جاری رسیده که ۱۵۰ برابر شده است. قیمت سکه در سال های اخیر نوسان های زیادی داشته است. قیمت سکه و تغییرات آن به عوامل گوناگونی بستگی دارد.قیمت سکه به عو املی از جمله قیمت دلار، قیمت اونس جهانی طلا و نرخ بهره بانکی، وضعیت بازارهای مالی موازی، اتفاقات سیاسی در سطح ملی و کلان و … همگی جزو عوامل موثر بر قیمت سکه هستند. در ادامه به آخرین قیمت سکه در بازار می پردازیم.

قیمت سکه  و قیمت طلا در بازار امروز جمعه ۷ بهمن ۱۴۰۱ در جدول زیر مشخص شد.

۷ بهمن ۱۴۰۱

عنوان نرخ

قیمت (ریال)

طلای ۱۸ عیار / ۷۵۰     ۲۱,۱۷۵,۰۰۰

طلای ۲۴ عیار     ۲۸,۲۳۳,۰۰۰

طلای ۱۸ عیار / ۷۴۰     ۲۰,۸۹۳,۰۰۰

طلای دست دوم     ۲۰,۸۹۲,۶۸۰

آبشده کمتر از کیلو     ۹۱,۷۴۰,۰۰۰

مثقال طلا     ۹۱,۷۴۰,۰۰۰

انس طلا     ۱,۹۲۲.۱۰

قیمت سکه

سکه امامی تک فروشی     ۲۳۸,۱۰۰,۰۰۰

سکه بهار آزادی تک فروشی      ۲۳۰,۳۳۰,۰۰۰

نیم سکه تک فروشی     ۱۴۴,۳۰۰,۰۰۰

ربع سکه تک فروشی     ۹۱,۷۰۰,۰۰۰

سکه گرمی تک فروشی     ۵۰,۱۰۰,۰۰۰

تمام سکه (قبل ۸۶)     ۲۲۹,۰۰۰,۰۰۰

نیم سکه (قبل ۸۶)     ۱۰۶,۰۰۰,۰۰۰

ربع سکه (قبل ۸۶)    ۵۵,۰۰۰,۰۰۰

به نقل از رویترز، قیمت طلا در شرایطی که تاجران منتظر اطلاعات تورم آمریکا هستند تغییر چندانی در روز جمعه نداشته است. تاجران از این اطلاعات برای بررسی موضع فدرال رزرو جهت افزایش نرخ بهره استفاده می‌کنند.

 

 قیمت هر اونس طلا امروز با 0.27 درصد کاهش به 1923 دلار و 97 سنت رسید.

 سرمایه‌گذاران در حال حاضر منتظر اطلاعات مربوط به هزینه‌های مصرف شخصی (PCE) در آمریکا هستند که قرار است امروز منتشر شود. فدرال رزرو آمریکا از این اطلاعات برای تعیین سیاست‌های پولی خود استفاده می‌کند.

کاهش تورم باعث آسان‌تر شدن سیاست‌های پولی فدرال رزرو شده و قیمت طلا را در دوره بلندمدت‌تری افزایش می‌دهد. قیمت طلا 1 درصد در روز پنجشنبه به‌دنبال انتشار اطلاعات اقتصادی آمریکا که حاکی از رشد سریع‌تر از حد انتظار اقتصاد این کشور در ماه دسامبر بود کاهش یافت. این اطلاعات می‌تواند باعث افزایش بیشتر نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا شود.

اما احتمالاً این آخرین فصل رشد قدرتمند اقتصاد آمریکا قبل‌از تأثیرگذاری سیاست‌های پولی سخت‌گیرانه فدرال رزرو این کشور بوده‌است. اکثر اقتصاددان‌ها انتظار یک رکود ملایم را در نیمه دوم سال جاری میلادی دارند.

 سرمایه‌گذاران انتظار دارند بانک مرکزی آمریکا نرخ بهره را در اجلاس 31 ژانویه و اول فوریه تنها 25 واحد افزایش دهد.

 پایین آمدن نرخ بهره به نفع فلزات گران‌بها از جمله طلاست، چون هزینه نگه‌داری این سرمایه غیر سودده را پایین می‌آورد.

 قیمت نقره امروز با 0.25 درصد کاهش به 23 دلار و 96 سنت رسید و پلاتین با 0.43 درصد کاهش 1017 دلار و 27 سنت معامله می‌شود.

در آخرین روز از نخستین هفته بهمن‌ماه قیمت طلا و سکه افزایشی شد. روند قیمت دلار در میانه هفته، فلز زرد را کاهشی کرد و دیروز نیز با افزایش قیمت، بازار طلا را با خود همراه ساخت.

در نخستین هفته بهمن‌ماه نوسانات قیمت دلار روند قیمت طلا و سکه را دستخوش افزایش و کاهش کرد.

در ۲ روز ابتدایی هفته، قیمت سکه امامی به محدوده ۲۵ میلیون تومانی رسید اما در ادامه با کاهش قیمت دلار ، با همان روند افزایش میلیونی، رو به پایین حرکت کرد و در روزهای میانی هفته روند کاهشی بود.

آخرین روز هفته بازار طلا چرخید

سیگنال‌های نامساعد خبرهای بین‌المللی بر اقتصاد ایران، به طور مستقیم بر بازار دلار اثر دارد و دلار نیز متعاقبا بر سکه و طلای داخلی تاثیر می‌گذارد.

این هفته نیز بازارساز سعی کرد تاثیر اخبار خارجی را بر بازار متعادل کند اما افزایش انتظارات تورمی و تنگ‌ شدن حلقه تحریم‌ها در آخرین روز هفته بر بازار چیره شد.

کارشناسان بازار معتقدند در صورتی که قیمت سکه امامی  بالای محدوده 22 میلیون و 800 هزار تومانی بماند، اهرم‌های افزایشی بار دیگر قدرت خواهند گرفت.

سکه امامی برای اینکه به مسیر نزولی برگردد، باید کف 22 میلیون تومان را از دست بدهد.

در این میان، ارزش ذاتی سکه امامی در حدود 19 میلیون و 900 هزار تومان است و به همین دلیل برخی فعالان باور دارند با توجه به این سطح از ارزش ذاتی، دشوار است که فلز گرانبهای داخلی نزول سنگینی را تجربه کند.

بر خلاف روزهای گذشته، دیروز قیمت طلا بیشترین تاثیر را از افزایش قیمت‌ها گرفت و هر مثقال طلا وارد کانال قیمتی جدید شد.

روز پنجشنبه ۶ بهمن‌ماه ۱۴۰۱ سکه امامی با افزایش ۳۶۷ هزار تومانی قیمت، با نرخ ۲۳ میلیون و ۷۸۰ هزار تومان در بازار معامله شد.

سکه بهار بیشترین سهم از افزایش قیمت را داشت؛ این قطعه از سکه یک میلیون و ۱۹۴ هزار تومان گران شد و با قیمت ۲۲ میلیون و ۹۹۷ هزار تومان معامله شد.

نیم سکه ۴۰۰ هزار تومان گران شد و ربع سکه ۳۵۰ هزار تومان رشد قیمت داشت. هر کدام از این قطعات سکه به ترتیب با قیمت ۱۴ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان و ۹ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان معامله شدند.

سکه گرمی برخلاف سایر قطعات سکه ۱۰۰ هزار تومان کاهش داشت و به قیمت ۵ میلیون تومان رسید.

رشد ۵۷ درصدی هر مثقال طلا در ۳ ماه

روز گذشته هر مثقال طلا با ۲۴۰ هزار تومان افزایش قیمت، در کانال جدید ۹ میلیون تومانی قرار گرفت. مثقال طلا در ۳ ماه گذشته بیش از ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان گران شده و رشد قیمتی در حدود ۵۷ درصد را پشت‌ سر گذاشته است.

روز گذشته هر مثقال طلا با قیمت ۹ میلیون و ۱۷۴ تومان در بازار معامله شد؛ این در حالی است که ۷ آبان امسال یعنی ۳ ماه قبل این مقدار طلا با قیمت ۵ میلیون و ۸۷۳ هزار تومان در بازار مبادله می‌شد.

هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز در کانال ۲ میلیون تومانی یک پله صعود کرد و به قیمت ۲ میلیون و ۱۱۷ هزار تومان رسید.

طلای دست دوم با قیمت ۲ میلیون و ۸۹ هزار تومان در بازار مبادله شد. اختلاف قیمت طلای نو و دست دوم در حدود ۳۰ هزار تومان است.

آیا این خبر مفید بود؟
اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    ارسال نظر:

    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان