قیمت سکه | قیمت سکه روز

ریزش شدید قیمت سکه در بازار امروز | زمان عالی برای خریداران سکه + جزئیات

قیمت روز سکه را در ادامه بخوانید.

ریزش شدید قیمت سکه در بازار امروز | زمان عالی برای خریداران سکه + جزئیات
کدخبر : 8967
پایگاه خبری تحلیلی گشتنی نیوز :

قیمت سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم از ۷۰ هزار تومان در سال ۱۳۸۱ به ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تا پایان مهرماه سال جاری رسیده که ۱۵۰ برابر شده است. قیمت سکه در سال های اخیر نوسان های زیادی داشته است. قیمت سکه و تغییرات آن به عوامل گوناگونی بستگی دارد.قیمت سکه به عو املی از جمله قیمت دلار، قیمت اونس جهانی طلا و نرخ بهره بانکی، وضعیت بازارهای مالی موازی، اتفاقات سیاسی در سطح ملی و کلان و … همگی جزو عوامل موثر بر قیمت سکه هستند. در ادامه به آخرین قیمت سکه در بازار می پردازیم.

قیمت دلار در بازار آزاد ۴۷۵ تومان کاهش یافت و ۴۰ هزار و ۷۶۰ تومان شد.

در بازار آزاد، قیمت طلای ۱۸عیار ۲۰۰ تومان کاهش یافت و به یک میلیون و ۹۴۲ هزار تومان رسید و قیمت سکه امامی با افزایش ۴۱۴ هزار تومانی به ۲۱ میلیون و ۸۱۵ هزار تومان رسید.

قیمت انواع ارز و سکه و طلا را در روز سه،شنبه بیست و هفتم دی‌ماه ۱۴۰۱:

دلار (در صرافی بانکی)

۳۹ هزار و ۲۲۸ تومان

یورو

۴۲ هزار و ۲۸۰ تومان

سکه تمام بهار آزادی

۲۰ میلیون و ۳۷۶ هزار تومان

سکه امامی

۲۱ میلیون و ۸۱۵ هزار تومان

نیم سکه

۱۲ میلیون و ۵۳۰ هزار تومان

ربع سکه

۸ میلیون و ۲۰ هزار تومان

سکه گرمی

۴ میلیون و ۴۱۰ هزار تومان

هر گرم طلای ۱۸ عیار

یک میلیون و ۹۴۲ هزار تومان

هر گرم طلای ٢۴ عیار

۲ میلیون و ۵۸۹ هزار تومان

هر مثقال طلا

۸ میلیون و ۴۱۰ هزار تومان

هر انس طلا

۱.۹۰۸.۱۵ دلار

دلار در بازار

۴۰ هزار و ۴۷۵ تومان

حباب سکه امامی از مرز ۱۵ درصد پایین‌تر نرفت و بعدازظهر دوشنبه توانست به بالای محدوده ۱۶ درصد قدم بگذارد.

کاهش محدود بهای اونس طلا در بعدازظهر سومین روز هفته یکی از عواملی بود که ارزش ذاتی سکه را کاهش داد. در کنار این، بهای دلار نیز در روز گذشته افزایش خاصی نداشت که بتواند به رشد ارزش ذاتی فلز گرانبهای داخلی و کم کردن این شاخص با قیمت بازار کمک کند.

با وجود افت محدود اونس طلا در روز گذشته، در بازار داخلی سکه کمتر معامله‌گری حاضر شد در موقعیت فروش قرار بگیرد. سکه همچنان بالای کانال ۲۱ میلیون تومان قرار دارد و کمتر معامله‌گری دیروز حاضر بود که زیر محدوده ۲۱ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان سکه خود را به فروش برساند.

تحلیلگران فنی باور دارند تا زمانی که سکه امامی بالای کانال ۲۱ میلیون تومانی حضور دارد، حتی احتمال برگشت این فلز گرانبها به کانال ۲۲ میلیون تومان نیز وجود دارد. فلز گرانبهای داخلی برای اینکه به صورت معنادار در مسیر نزولی قرار بگیرد، نیاز دارد که از مرز حساس ۲۰ میلیون تومان پایین‌تر برود، اما دست‌کم تا روز دوشنبه بازار گرایش معناداری برای کاهش به زیر مرز ۲۰ میلیون تومان نداشت. البته افزایشی‌ها نیز چندان در بازار فعال نیستند.

در شرایط کنونی به نظر می‌رسد بازار سهام بیشتر از بازار سکه و ارز مورد توجه معامله‌گران قرار گرفته است.

منبع: اکوایران

قیمت طلا و سکه دیروز در کانال افزایش قیمت قرار گرفت و گران شد. به نظر می‌رسد سیگنال ربع سکه‌های بورسی نیز نتوانست روند رشد فلز زرد را متوقف کند. تحلیلگران در روزهای گذشته، این کاهش کوتاه و بازگشت به روند افزایشی را پیش بینی کردنده بودند.

روند قیمت طلا و سکه دیروز با افزایش محدود قیمت دلار همراه شد و از کاهش قیمت انس‌جهانی طلا تبعیت نکرد.

به نظر می‌رسد بازارساز با هدف کنترل محدود قیمت و ایجاد جو روانی در بازار معاملات، اقدام به فروش ربع سکه کرده است. هر چند استقبال درخور انتظاری از سوی خریداران دریافت نکرد اما از افزایش شارپی قیمت در بازار فلز زرد جلوگیری کرد. تحلیلگران بازار در روزهای گذشته، این کاهش کوتاه‌مدت و بازگشت به روند افزایشی را پیش بینی کردنده بودند.

امروز روند قیمت طلا و سکه افزایش داشت. به نظر می‌رسد،‌ معامله‌گران که در روزهای گذشته در انتظار نتیجه تاکتیک جدید نهاد پولی کشور بوده‌اند، در موقعیت خرید قرار گرفته‌اند.

در روزهای گذشته بازارهای طلا، سکه و دلار در حالت انتظاری قرار داشتند تا ربع سکه‌های بورس کالا کشف قیمت شود. با گذشت ۳ روز از آخرین هفته دی‌ماه، استقبال از سکه‌های بورسی چندان مورد توجه نبود تا بتواند روند قیمت سکه را در کانال کاهشی قرار دهد.

آیا این خبر مفید بود؟
اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    ارسال نظر:

    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان