قیمت گوشت | قیمت گوشت امروز

قیمت گوشت در بازار و میادین امروز کاهش یافت | کاهش قیمت بیشتر گوشت در راه است؟

سازمان میادین میوه و تره بار تهران نرخنامه جدید گوشت قرمز را اعلام کرد.

قیمت گوشت در بازار و میادین امروز کاهش یافت | کاهش قیمت بیشتر گوشت در راه است؟
کدخبر : 8451
پایگاه خبری تحلیلی گشتنی نیوز :

در این مراکز، قیمت گوشت با نرخ مصوب به فروش می رسد.نوسانات زیادی برای قیمت گوشت وجود دارد. در اوایل سال بود که با افزایش قیمت گوشت، دولت اقدام به راه اندازی مراکز عرضه گوشت دولتی کرد. قیمت گوشت روزانه از طریق سایت گشتنی نیوز اعلام می شود که در ادامه خبر می توانید از انواع آن مطلع شوید.

سازمان میادین میوه و تره بار تهران امروز چهارشنبه، ۱4 دی‌ماه نرخنامه جدید انواع گوشت گوساله و گوسفندی را اعلام کرد.

بر اساس این ابلاغیه قیمت انواع گوشت قرمز بسته‌بندی در محل، هر کیلوگرم گوشت گوساله راسته بدون استخوان ۲۵۳ هزار تومان و هر کیلوگرم گوشت گوساله ران ۲۴۴ هزار تومان تعیین شده است.

همچنین قیمت هر کیلوگرم گوشت گوسفندی راسته بی‌استخوان ۳۲۵ هزار تومان و هر کیلوگرم گوشت گوسفندی راسته با استخوان ۲۴۵ هزار تومان تعیین شده است.

بنابر این گزارش، قیمت انواع گوشت قرمز بسته‌بندی در محل به شرح ذیل است:

قیمت هر کیلوگرم گوشت گوسفندی سردست با ماهیچه ۲۴۹ هزار تومان

هر کیلوگرم گوشت گوسفندی سردست بدون ماهیچه ۲۳۴ هزار تومان

هر کیلوگرم گوشت گوسفندی سرسینه و دنده ۴۲ هزار تومان

هر کیلوگرم گوشت گوسفندی شقه - لاشه گوسفندی ۲۴۲ هزار تومان

هر کیلوگرم گوشت گوسفندی قلوه‌گاه بی استخوان ۱۷۳ هزار تومان

هر کیلوگرم گوشت گوسفندی کف دست با ماهیچه ۲۷۳ هزار تومان

هر کیلوگرم گوشت گوسفندی کف دست بی ماهیچه ۲۶۳ هزار تومان

هر کیلوگرم گوشت گوسفندی گردن ۲۲۰ هزار تومان

هر کیلوگرم گوشت گوسفندی ماهیچه ۳۱۰ هزار تومان

هر کیلوگرم گوشت گوسفندی نیم شقه سردست ۲۴۲ هزار تومان

هر کیلوگرم گوشت گوسفندی نیم شقه ران ۲۵۰ هزار تومان

 رئیس شورای تامین دام کشور با اشاره به عرضه گوشت توسط شرکت پشتیبانی امور دام، گفت: این اقدام منجر به شکسته شدن قیمت‌ها می‌شود به نحوی که گوشت مجدداً به قیمت واقعی خود باز می‌گردد.

به نقل از ایمنا، منصور پوریان رئیس شورای تامین دام کشور اظهار کرد: اکنون دام زیادی موجود است که باید کشتار شود؛ زمانی که با چنین مسئله‌ای مواجهیم کشتار دام مولد نیز گریزناپذیر است، نهاده‌های پرورش دام بسیار گران بوده و در چند هفته اخیر قیمت دام نیز افزایشی شده است.

وی با بیان اینکه صادرات دام کند بوده و عملاً متوقف شده است، افزود: در کنار این موارد شاهد بالا رفتن قیمت در سطح بازار هستیم که ارتباطی با عرضه و تقاضا ندارد، با جهش‌های قیمتی در بازار‌های کشور، گوشت نیز افزایش قیمت داشت؛ البته مصرف گوشت به نحوی است که اگر افزایش قیمت منجر به کاهش توان خرید شود، قیمت‌ها کاهشی می‌شود.

رئیس شورای تأمین دام کشور گفت: اکنون شرکت پشتیبانی امور دام به بازار ورود کرده و گوشت گوسفندی و گوساله را در مقیاس قابل توجهی در همه استان‌ها عرضه کرده است و همین اقدام منجر به شکسته شدن قیمت‌ها می‌شود به نحوی که گوشت مجدداً به قیمت واقعی خود باز می‌گردد؛ البته باید توجه داشت قیمت دام بیش از این کاهش نمی‌یابد.

پوریان با تاکید بر اینکه در بازار با عرضه مازاد بر نیاز مواجه هستیم و این موضوع کاهش قیمت‌ها را تضمین می‌کند، اضافه کرد: نباید فراموش کنیم که دامداران اکنون با آزاد دام مواجه بوده و لازم است که صادرات تسهیل شود تا بخشی از این تولید مازاد صادرات شود.

وی تصریح کرد: باید برنامه ثابتی در بخش گوشت وجود داشته باشد که همزمان با انجام صادرات دام مازاد، گوشت مورد نیاز بازار داخلی تأمین شده و حتی در صورت نیاز، واردات دام داشته باشیم. با اجرای چنین برنامه‌ای تولید نیز حمایت می‌شود.

منصور پوریان گفت: طی روزهای اخیر قیمت دام و گوشت افزایش غیرمنطقی داشته است، درحالیکه هیچ کمبودی در عرضه نداریم.

به گفته او، با توجه به ذخایر قابل توجه گوشت منجمد، هیچ دلیلی برای افزایش قیمت وجود ندارد که در نهایت قیمت های غیرمنطقی نوعی سردرگمی در بازار گوشت ایجاد کرده است.

پوریان می گوید: هم اکنون جابه جایی دام زنده به سبب شرایط جوی سخت است، اما به سبب توقف صادرات و میزان زیاد دام در کشور دلیلی برای گرانی در بازار وجود ندارد.

رئیس شورای تامین کنندگان قیمت کنونی هرکیلو گوشت گوساله و گوسفند منجمد را ۱۵۰ هزارتومان، گوشت گرم میادین ۲۰۰ هزارتومان و قصابی ها را بالای ۲۰۰ هزارتومان اعلام کرد و گفت: با توجه به ذخایر بالای پشتیبانی امور دام و استقبال مردم در روزهای اخیر پیش بینی می شود که توزیع گوشت های منجمد منجر به کاهش قیمت در بازار شود.

او قیمت کنونی هرکیلو دام زنده سبک و گوساله را ۹۵ تا ۱۰۵ هزارتومان اعلام کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    ارسال نظر:

    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان