سهام عدالت | سود سهام عدالت

ارزش سهام عدالت امروز چقدر شد | ارزش سبد سهام عدالت امروز 12 دیماه

شاخص کل بورس امروز دوشنبه برخلاف روزهای اخیر روندی مثبت را تجربه کرد؛ با این‌ حال ارزش سهام عدالت امروز چقدر شد؟

ارزش سهام عدالت امروز چقدر شد | ارزش سبد سهام عدالت امروز 12 دیماه
کدخبر : 8379
پایگاه خبری تحلیلی گشتنی نیوز :

سهام عدالت در دولت نهم به برخی از افراد داده شده است. این ثبت نام فقط مخصوص افراد تحت پوشش کمیته بود.در خرداد و تیر 1401 خبری بر مبنی ثبت نام جاماندگان سهام عدالت منتشر شد. قرار بود در سال جدید جاماندگان سهام عدالت هم بتوانند ثبت نام کنند.اما باز هم افرادی هستند که مشمول سهام عدالت می شوند، اما هنوز سهامی دریافت نکرده اند. با این حال هنوز هم خبری برای جاماندگان سهام عدالت منتشر می شود. آخرین اخبار مربوط به سهام عدالت را ادامه بخوانید.

شاخص کل بورس امروز دوشنبه برخلاف روزهای اخیر روندی مثبت را تجربه کرد؛ با این‌ حال ارزش سهام عدالت امروز چقدر شد؟

امروز دوشنبه 12 دی سهام عدالت در جهت شاخص کل حرکت کرد و روند مثبتی به خود گرفت. ارزش سهام عدالت 532 هزار تومانی با افزایش 1.1 درصدی به 14 و 617 هزار تومان رسید.

ارزش روز سهام عدالت یک میلیون تومانی هم با افزایش بیش 290 هزار تومانی به 27 میلیون و 430 تومان رسید.

تعدادی از مردم در سال ۱۳۸۵ موفق به دریافت سهام عدالت نشدند که می‌توان آن‌ها را به دو دسته تقسیم کرد.

گروه اول، در بازه زمانی توزیع سهام عدالت بین سال‌های ۱۳۸۵ تا ۱۳۹۲ مشمول دریافت سهام عدالت بودند، اما موفق به ثبت نام نهایی نشدند. گروه دوم هم افرادی هستند که توسط وزارت کار به عنوان شش دهک پایین درآمدی جامعه شناخته شده و سهام عدالت دریافت نکرده‌اند. در بین این افراد مشمولان نهاد‌های حمایتی شامل کمیته امداد و بهزیستی، روستانشینان، کارگران شاغل در کارخانه‌ها، کارگران تحت پوشش تامین اجتماعی و کارگران فصلی و ساختمانی نیز قرار دارند.

در طی این سال‌ها خبر‌های متنوعی در رابطه با سهام عدالت جاماندگان مطرح شد، بعضی اوقات نیز گفته شد که امکان ثبت نام مجدد برای جاماندگان وجود ندارد تا در نهایت تصویب‌نامه دولت در خصوص واگذاری سهام به اقشار کم درآمد فاقد سهام عدالت توسط معاون اول رئیس جمهور ابلاغ شد. طبق این تصویب‌نامه میزان سهامی که قرار است به جاماندگان تعلق گیرد و نام شرکت‌های تخصیص دهنده سهام عدالت مشخص شد.

به همین جهت سازمان خصوصی سازی مکلف است در مرحله اول از محل باقی‌مانده سهام متعلق به دولت در بنگاه‌های قابل واگذاری نسبت به واگذاری مستقیم سهام به افراد فاقد سهام عدالت تحت پوشش کمیته امداد، سازمان بهزیستی کل کشور و سه دهک اول ایثارگران اقدام کند. مبلغ واگذاری به جاماندگان سهام عدالت معادل ۱۰ میلیون تومان با اعمال ۵۰ درصد تخفیف به صورت اقساط سالانه و به مدت ۱۰ سال است.

کار توزیع سهام عدالت به جاماندگان از چه زمانی شروع می‌شود؟

طبق گفته راضیه ذوالنوریان مدیرکل دفتر امور سهام عدالت سازمان خصوصی سازی، تعداد جاماندگان سهام عدالت حدود ۳.۵ میلیون نفر است، احراز هویت افراد جامانده با کمک ثبت احوال کشور انجام می‌شود در این راستا از نظرهویتی برای تعدادی از افراد مشکلی وجود داشت که آن را به کمیته امداد و سازمان بهزیستی ارسال کردیم تا از نظر بانکِ اطلاعاتی مشکلی نداشته باشیم تا بعد از طی کردن این مراحل کار توزیع سهام را شروع کنیم.

جاماندگان سهام عدالت نیاز به ثبت نام ندارندهمچنین اکبر حیدری، سخنگوی کانون سهام عدالت، در خصوص جاماندگان سهام عدالت، گفت: مجلس قانونی را برای جاماندگان از سهام عدالت تصویب و دولت در مرحله اول مقرر کرده مددجویان نهاد‌های حمایتی بدون نیاز به ثبت‌نام از طریق سامانه ارتباطی که بین کمیته امداد و سازمان بهزیستی برقرار شده، اطلاعات را به سازمان خصوصی سازی ارسال کنند تا سهام عدالت به این افراد تخصیص یابد.

وی با تاکید بر اینکه هیچ مرجعی و مکانی برای ثبت‌نام یا پیش ثبت‌نام سهام عدالت حضوری و سیستمی وجود ندارد، افزود: در مراحل قبلی سهام عدالت هم ثبت‌نام نداشتیم، شناسایی توسط سیستم و دستگاه‌های مسوُول صورت می‌گرفت و در مرحله نهایی بعد از ارسال دعوت نامه افراد برای ثبت نهایی به مکان مشخص شده مراجعه می‌کردند.

به گفته وی برای جاماندگان از سهام عدالت به جز نهاد‌های حمایتی برنامه دیگری نخواهد بود و قطعا سال آینده مراحل جدید اجرایی شده و اقشار دیگر نیز به سهام داران اضافه می‌شوند، این اقدام پس از تصویب قانون از سوی مجلس، اطلاع‌رسانی خواهد شد.

حیدری در خصوص ارسال پیامک، گفت: هر گونه پیامک مبنی بر ثبت نام جاماندگان سهام عدالت و امثال آن، به خصوص پیامک‌هایی که حاوی لینک هستند، کلاهبرداری است.

وی با اشاره به اینکه بعضی از دفاتر خدمات اینترینی هم متاسفانه به اسم ثبت‌نام سهام عدالت، ثبت نام سجام انجام می‌دهند درحالی که ثبت نام سهام عدالت انجام نمی‌شود، افزود: ثبت‌نام سهام عدالت نداریم، تخصیص سهام عدالت به هر کدام از اقشار جامعه قطعا از طریق رسانه‌ها اطلاع‌رسانی می‌شود.

این مقام مسوُول با بیان اینکه ۸۰ درصد مردم دارای برگه سهام عدالت ۵۳۲ هزارتومانی هستند و سود واریزی این مرحله ۶۰۰ هزارتومان است، گفت: افرادی که مشمول نهاد‌های حمایتی کمیته امداد و بهزیستی هستند دارای برگه سهام عدالت یک میلیون تومان است که سود واریزی ۱میلیون ۱۲۸هزار تومان بوده است.

منبع: ایبنا

آیا این خبر مفید بود؟
اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    ارسال نظر:

    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان